Missing operating system

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hoi allen,

Gister nog op mijn pc gezeten en niks aan de hand. Zag wel dat Windows nieuwe updates had geinstalleerd. Vandaag zet ik mijn pc aan, maar hij blijft al snel hangen met de melding: Missing Operating system.

Heb zelf al geprobeerd om een restorepoint terug te zetten, maar dit helpt allemaal niet.

Weet iemand wat ik kan doen?

Ik heb een raid 0 config met een P5N32-SLI-SE-Deluxe ASUS moederbord. Waardeloos geval als je het mij vraagt, want ik krijg met geen mogelijkheid 4 gig draaien onder mijn Vista 64 bit systeem.

Bvd voor de reacties.

Tom

Hoi,

Die melding die je gekregen hebt, komt meestal overeen met een (beginnend) defect van de hdd!
Met xp zou ik zeggen Doe via het herstelconsole van de installatie cd een chkdsk /r. Maar ik weet eigenlijk niet of dit ook mogelijk is met windows vista. Misschien iemand die dit weet?

Maar meestal eindigd het met hetvervangen van de hdd!
Je zult dus je hdd ff moeten testen op fouten!

Hoi,

Die melding die je gekregen hebt, komt meestal overeen met een (beginnend) defect van de hdd!
Met xp zou ik zeggen Doe via het herstelconsole van de installatie cd een chkdsk /r. Maar ik weet eigenlijk niet of dit ook mogelijk is met windows vista. Misschien iemand die dit weet?

Maar meestal eindigd het met hetvervangen van de hdd!
Je zult dus je hdd ff moeten testen op fouten!

Niet gelijk zo dramatisch doen Chico
Als ik hem was zou ik eerst eens in de Bios checken of z'n bootsequence nog wel goed staat.

CrashPuppy

Het zou zómaar kunnen dat door het updaten er idd. iets mis is gegaan waardoor de Raid0 omzeep is geholpen. Áls dat zo is, dan klopt de melding ook, want een Raid0 waarop Windiows staat en welke array in het bios niet langer bestaat, is niet bootable.

Check dus eerst eens in het bios of Raid0 nog "normaal" staat.

Uiteraard is ook een defecte hdd mogelijk, maar de samenhang met het updaten van Windows (mogelijke ook andere updates van hardware via Windows update binnengehaald....?) en het verschijnsel is nét even té toevallig.

Ik heb deze HD's nog niet lang, hooguit 5 maanden ofzo, dus het zou wel toevallig zijn als die nu het probleem zijn. In het BIOS heb ik niks veranderd en kan me ook niet voorstellen dat een Windowsupdate dat zelf..........................ok, ik stop maar met wat ik aan het schrijven was, want in die tussentijd heb ik toch nog even in het BIOS gekeken en op 1st boot device stond USB stick en second mijn RAID. Ik start op en alles is ok. Heel vreemd dat dit zomaar in het BIOS gebeurd zonder dat ik eraan heb gezeten, maar goed, het draait weer.

Bedankt en groet!

Tom

Zie je wel.
Dramatisch worden we pas als de boel in de fik staat en dan nog zijn er kansjes.

Prettige feestdagen!

CrashPuppy

Zie je wel.
Dramatisch worden we pas als de boel in de fik staat en dan nog zijn er kansjes.

Prettige feestdagen!

CrashPuppy

Dramatisch:eek:

Valt wel mee toch?
Ik zei ook "meestal komt dit overeen" Niet "altijd"! :p
Maar je had zeker gelijk om eerst te kijken in de bios om te kijken of er niets veranderd is;)
Je kunt de melding overig ook krijgen volgens mij als je primaire partitie niet als actief staat bij schijfbeheer! Maarja Het is opgelost dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan