Missing operating system

Status
Niet open voor verdere reacties.

mravatar3

Banned
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
125
Hoi allen,

Gistere heb ik geprobeerd mijn windows vista te verwijderen, het grote probleem is nu dat ik helemaal geen windows meer heb, terwijl ik op mijn D schijf gewoon windows 7 heb staan. Het idee was dus om windows vista te verwijderen van de C schijf omdat windows vista overtollig was. Ik heb windows vista geprobeerd te verwijderen via Repair you're computer en dan cmd met de volgende command format C: . Helaas ging dit niet helemaal vlekkenloos want na 2 uur stond het precentage nog steeds op 0% hierna heb ik dit weg geklikt en opnieuw opgestart waardoor ik het volgende bericht kreeg missing operating system.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor ik heb ook al alle boot opties geprobeerd maar zonder resultaat.

Alvast bedankt !
 
Pak de schijf van 7 eens en boot ermee. Gebruik daarna één van de herstelopties.
 
Hallo

Helaas gaat dit niet de schijf is zeg maar 1 schijf maar in 2 stukjes gedeeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat wel, want Windows 7 zal Windows 7 willen repareren en geen andere versie.
 
HElp

Ik heb geprobeerd wat je zei maar nu zit ik met het volgende probleem ik heb mijn boot nu op cd gezet en de windows 7 cd erin gestopt maar nu krijg ik een knipperend streepje te zien wat niet verdwijnt.

Hopelijk weet iemand een oplossing.
 
Dan start hij nog steeds niet v.h. cd/dvd station op of (bij meerdere optische stations) heb je de verkeerde gekozen.
 
Je boot niet van CD / DVD maar van harddisk. Verander in het bios dfe bootvolgorde van hdd naar DVD.
 
Als ik kijk naar je begin post heb je bij het verwijderen van vista waarschijnlijk je bootloader verwijderd. (dit zorgt er voor dat een operating system gestart kan worden.)
Als het goed is kan je wanneer je windows 7 start vanaf CD/ DVD de bootloader weer opnieuw installeren
 
Hey bedankt voor jullie reacties, ik heb gedaan wat jullie me hebben voorgeschreven. Het probleem is nog steeds het zelfde ik heb in mijn bios hetvolgende instellingen gezet : FIRST BOOT : CDROM SECOND BOOT : CDROM THIRD BOOT : CDROM. Windows vista cd erin en ik krijg nog steeds hetzelfde.

Ik blijf een streepje zien -

Ok ik zal jullie wat meer details geven. Wanneer ik mijn windows nu opstart zie ik eerst een - en vervolgens hoor ik mijn cd speler keiharde toeren maken. Na ongeveer 3 minuten stopt dit ermee. Ik heb 2 schijfstations in mijn pc en heb het met alle bij de schijfstations geprobeerd maar het blijft hetzelfde.

Als ik mijn pc aanzet zonder de cd krijg ik weer het volgende bericht Missing operating system.

Ok vervolgens heb ik dit in het BIOS screen veranderd

FIRST BOOT DEVICE : CDROM
SECOND BOOT DEVICE : DISABLED
THIRD BOOT DEVICE : DISABLED

Nu start ik hem weer op zonder cd en ik krijg weer een streepje te zien maar de cd speler maakt dit keer geen hoge toeren.

Sorry voor de zoveelste reactie...:shocked:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

ten eerste kan je je bericht aanpassen zodat je niet 101 berichten hoeft te plaatsten.

ten tweede zal het repareren van windows 7 niet gaan met een vista cd.
probeer eens van de windiws 7 te booten en kijk eens wat er dan gebwurd
 
Ik gebruik de volgende opstart rij:

floppy drive (indien nog aanwezig)
CD drive
usb drive
harde schijf

Je hebt door het verwijderen van C Windows 7 in de waar gebracht. Wat vroeger D of E was heeft nu een ander stationsletter gekregen.

Kijk eens in het Bios of daar de DVD drive gezien wordt (Windows 7 komt op een DVD en geen CD).

Zodra je van je DVD drive kan opstarten heb je gewonen. Denk eens erover na om Windows 7 opnieuw te installeren.
Ervoor moet je wel van de DVD kunnen opstarten! Ik zal dan alle partities verwijderen en opnieuw beginnen...:thumb:
 
Bedankt voor je reactie, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem en ik ben ten einde raad.


DE :evil::evil::evil: WINS

MUHAHAHHAHAHHAHAHA
 
Je zit toch wel goed naar je beeldscherm te kijken als de machine boot vanaf DVD? Je moet namelijk een toets indrukken om vanaf CD / DVD te starten...................
 
Hey, ja ik zit goed naar mijn beelscherm te kijken ik zal er wel een filmpje van maken zodat jullie mee kunnen kijken.
 
Probeer eens te achterhalen of de DVD speler nog goed is en of je Windows 7 DVD nog goed leesbaar is.
Pak eens een Linux live DVD en probeer ervaan optestarten en kijk ook nog of je in een ander computer de Windows DVD kan lezen.

Omdat je toch al in de Bios bent geweest: controlleer eens of je in de bios nog je harde schijf en je DVD drive kan zien.
 
Thx

Hij doet het op geen enkele cd, ik heb twee cd spelers in mijn pc maar op geen enkele werkt die ik blij een streepje zien.
 
Tja, ik kan het ook niet helpen, maar dat streepje wijst toch écht op een systeem dat wil booten vanaf hdd (vanaf een corrupt OS)
 
Ok

Bedankt voor je antiwoord, ik ben momenteel windows 7 disc aan het downloaden want ik heb momenteel alleen een windows vista disc daarna ga ik het proberen met de windows 7 disc.
 
Je hebt wel begrepen dat Windows 7 op een DVD hoort te staan en niet op een CD. Verder werkt het alleen in een D V D speler en nooit in een CD speler...:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan