Erik777
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 jan 2013
Ah oke, alles draait weer als een zonnetje en dat is fijn.
Of je het met me eens bent of niet is niet de kwestie vrees ik.
Stationsletters hebben een waarde in een gestart systeem, daarbuiten zijn stationsletters variabel.
Dus dat wil zeggen dat stationsletters die je in windows zelf ziet anders kunnen zijn van dezelfde partities wanneer je de windows dvd start of een ander geinstalleerd windows systeem. Daarom kan je met al die handelingen niet spreken van, windows staat altijd op C:, Dat heb ik gepoogt uit te leggen.
Daarom kan je C: niet veranderen als windows op C: staat en je dat systeem hebt gestart.
In de afbeeldingen zie je schijfbeheer van 2 verschillende systemen geinstalleerd op verschillende partities op 1 pc.
Kijk maar naar de stationsletters en vergelijk ze maar in die 2 afbeeldingen.
Dan weet je dat als je windows gaat installeren stationsletters onbelangrijk zijn.
Belangrijk is dus te weten van te voren op welke je die wil installeren en naar de naam en de grootte van de partitie te kijken.
Vergeet als je met die dingen bezig bent die hele stationsletter maar.
en ik bedoel er verder niks mee alleen deze zin:
deze regel gaat niet op als je gaat installeren.
Dat kan je dan lezen in mijn vorige bericht waarom dat zo is.
Dus windows zal de partitie waar het systeem op is geinstalleerd de stationsletter C: toewijzen alleen in het gestartte systeem zelf.
Jij was aan het installeren toch?
Of je het met me eens bent of niet is niet de kwestie vrees ik.
Stationsletters hebben een waarde in een gestart systeem, daarbuiten zijn stationsletters variabel.
Dus dat wil zeggen dat stationsletters die je in windows zelf ziet anders kunnen zijn van dezelfde partities wanneer je de windows dvd start of een ander geinstalleerd windows systeem. Daarom kan je met al die handelingen niet spreken van, windows staat altijd op C:, Dat heb ik gepoogt uit te leggen.
Daarom kan je C: niet veranderen als windows op C: staat en je dat systeem hebt gestart.
In de afbeeldingen zie je schijfbeheer van 2 verschillende systemen geinstalleerd op verschillende partities op 1 pc.
Kijk maar naar de stationsletters en vergelijk ze maar in die 2 afbeeldingen.
Dan weet je dat als je windows gaat installeren stationsletters onbelangrijk zijn.
Belangrijk is dus te weten van te voren op welke je die wil installeren en naar de naam en de grootte van de partitie te kijken.
Vergeet als je met die dingen bezig bent die hele stationsletter maar.
en ik bedoel er verder niks mee alleen deze zin:
Windows wordt altijd op de C: gezet.
deze regel gaat niet op als je gaat installeren.
Dat kan je dan lezen in mijn vorige bericht waarom dat zo is.
Dus windows zal de partitie waar het systeem op is geinstalleerd de stationsletter C: toewijzen alleen in het gestartte systeem zelf.
Jij was aan het installeren toch?
Laatst bewerkt: