missing operation system

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
je zegt totaal niets over je laptop (merk/type, ouderdom enz.)
Bij sommige oudere systemen worden de usbpoorten pas geactiveerd na het doorlopen van het Bios en bij het opstarten Windows.
Dat het daarom niet lukt op jouw laptop en bij die andere wel is dan wel te verklaren.
Zet het Bios eens terug naar "default settings". In welke mode staat je schijf daar (ahci of ide?)
Misschien moet je bepaalde drivers (sata) achter de hand houden van je fabrikant en deze laden tijdens de installatie als daar om gevraagd wordt.

Laatst bewerkt:
Misschien moet hij voor het opstarten van de usb toch in de BIOS die HD drives aanklikken en daar kijken op er staat HDD USB. en die als eerste zetten.
Die optie gaf ik al eerder dat hij daar naar moest kijken. Dus bij de BIOS Boot en dan Hard Disk Drives.

Maar Mik heeft wel gelijk: zonder hardware gegevens die belangrijk zijn, doen en kunnen wij ook niet veel zeggen.

Het is opgelost, er bleken corrupte bestanden op de cd te staan. Bedankt!

Aha! Maar hoe zit het dan met die USB?
Daar ben ik dan nog eigenlijk heel nieuwsgierig naar!

ps. als het is opgelost, wil je de topic dan ook op opgelost zetten?

Ja femke die usb snap ik ook nog steeds niet. Op een andere computer kan ik wel booten vanaf de usb maar op deze lukte het niet. Misschien komt het omdat het een al iets ouder systeem is.

haha.
ik had dit probleem ook heb een andere iso van windows gebrand en ja hoor hij deed het gewoon
als je een andere dvd kan branden zou he moeten kunnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan