Missing shortcut of ontbrekende snelkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Ik gebruik o.a. System Mechanic om eventuele ongewenste automatisch opstartende programmaatjes in een vroeg stadium de nek om te draaien. Echter wanneer ik nu op SCAN druk komt hij met de mededeling dat hij op zoek is naar het programmaatje Cinetray.exe onder de noemer van Missing Shortcut. Dat het programma er niet is klopt, want dat heb ik er af gegooid. Maar waar komt deze melding nu precies vandaan? Controle met Autoruns levert geen toegevoegde waarde op. Enig licht in deze duisternis wordt op prijs gesteld. :cool:
 
Ik gebruik o.a. System Mechanic om eventuele ongewenste automatisch opstartende programmaatjes in een vroeg stadium de nek om te draaien. Echter wanneer ik nu op SCAN druk komt hij met de mededeling dat hij op zoek is naar het programmaatje Cinetray.exe onder de noemer van Missing Shortcut. Dat het programma er niet is klopt, want dat heb ik er af gegooid. Maar waar komt deze melding nu precies vandaan? Controle met Autoruns levert geen toegevoegde waarde op. Enig licht in deze duisternis wordt op prijs gesteld. :cool:
Op welke manier heb je het programma weggemikt? Via de uninstall? Het is mogelijk dat je zelf wellicht eens een snelkoppeling naar het programma hebt aangemaakt, of dat je de oorspronkelijke koppeling hebt verplaatst. Uninstall ziet de snelkoppeling dan niet op de plek waar het installatieprogramma het had neergezet en verwijderd deze dan dus ook niet.
 
Ik dank u. Blift mijn probleem: waar vind ik mijn Shortcut. (Overigens heb ik geen eigen koppeling gemaakt en ik heb het eerst verwijderd via ADD/REMOVE, maar op één of andere wijze was dit niet goed verlopen en toen heb ik Windows Install Clean Up gebruikt.)
 
klik op start en zoeken..

zoeken op deze computer en typ je naam wat je kunt vinden...

Zoniet kun je ccleaner gebruiken is de beste en kun je mee overal probleem oorzaak van programma weghalen en schoonmaken zodra die niet nog in te zitten...

die had ik ook

Probeer maar en klik op downloaden: http://www.freedownloads.nl/ccleaner.htm en zie onderaan download..


Laat me weten of het verholpen is


groetjes jeroen
 
Mijn dank voor je reactie. Het probleem is opgelost door rigoreus in het Register naar het betreffende programma te zoeken en vervolgens alle entries te verwijderen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan