missing startup files

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
206
Dr. Norton (registry scan) meldt sinds vandaag: "missing windows startup files (1 problem). The run section of you windows registry are missing one or more required files for windows. This can cause your startup-applications not to run"
Bovendien loop ik regelmatig vast, krijg runtime-error -meldingen, gaat alles supertraag en krijg ik allerlei popups tijdens het internetten die ik eerst niet had.
(Ik heb gisteravond de dochter van mijn vriend aan de pc laten msn'en, maar dat had ik beter niet kunnen doen!!!). Ik heb er al van alles op losgelaten: AVG (tijdelijk geinstalleerd en er nu weer af) Norton, adaware, housecall etc.: die hebben de nodige junk
eraf gehaald, maar dit probleem blijft nu.
Help me a.u.b., want ik ben ten einde raad.....

:confused:
 
Je vrouw en je computer............... :)

Heb je het over Norton Windocter of die scan die 1 keer in de week langs komt? Je kunt toch zien welke files er volgens Norton gemist worden?
Bovendien, als je aan het repareren gaat.......krijg je niet te zien wat voor een opties Norton geeft?
Of kun je alleen maar verwijderen?
Kom eerst maar met de filenaam. Wie weet kan ik het voor je kopieren (als het op de cd van 98Se staat.)
 
Geplaatst door j.vanneutegem
The run section of you windows registry are missing one or more required files for windows.
Zet dus een registerkopie terug van een datum waarop die bestanden nog niet ontbraken.
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu "Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus"
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopiën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand.
Zet een registerkopie terug van een datum waarop er nog geen problemen waren.
Start hierna opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Guus.
 
Als er lang niet gereageerd wordt mist j.vanneutegem zeker zijn opstartfiles :cool:
 
Geplaatst door Elisa
Als er lang niet gereageerd wordt mist j.vanneutegem zeker zijn opstartfiles :cool:
Maakt niet uit. Met scanreg /restore krijgt ze ze allemaal weer terug.:)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!
Even een vraagje: hoe zet ik een registercopie terug in de DOS-omgeving?
Door er met de pijl heen te gaan en te enteren?
Ik moet je advies nog gaan opvolgen Guus, maar ben niet zo'n techneut op dat gebied (al zou mijn achternaam dat doen vermoeden....), dus wil ik zeker weten dat WAT ik doe goed is en niet voor nog meer complicaties gaat zorgen.........

Ik heb overigens vannacht geslapen en vandaag gewerkt en kon zodoende niet eerder reageren Elisa.

vr.gr.
 
Geplaatst door j.vanneutegem
Even een vraagje: hoe zet ik een registercopie terug in de DOS-omgeving?
Kijk hier even.
Daar is rb004.cab geselecteerd - die cabs selecteer je met de omhoog- en omlaagpijltjes.
Daaronder is Terugzetten geselecteerd.
Met de links- rechtspijltjes selecteer je Terugzetten of Annuleren.
Vervolgens druk je op ENTER.
Als je de melding krijgt dat het terugzetten gelukt is, start je opnieuw op door op Ctrl + Alt + Del te drukken.

Guus.
 
Guus, ik ben zo moedig geweest om zonder jouw antwoord af te wachten actie te gaan ondernemen en
zowaar: HET IS ME GELUKT!!!!
Ik ben weer helemaal blij!
Bedankt voor je goede advies! Tot nu toe heeft het inroepen van jullie hulp altijd succes gehad.
:thumb:

vr.gr.
Jacqueline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan