mist een pinnetje ?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
is het ook mogelijk dat het geheugen blokkeerd omdat het geen buffered memory is ? sisoft sandra meldt namelijk :
Performance Tips
Warning 100 : Large memory sizes should be made of Registered/Buffered memory.
Tip 2546 : Large memory modules should be ECC/Parity.
notice : CD 1x=150kB/s; Exercise caution when comparing measured vs published ratings.
notice : DVD 1x= 11.08 MBps; Exercise caution when comparing measured vs published ratings.

p.s. bevat geen cd station.

Zet eens achterop de harde schijf, de jumper op SATA150, indien daar zo'n jumpertje voor op zit, tevens bij de ATA/ATAPI controller, een driver rollback doen, naar die van Microsoft zelf, kijk ook even bij de primaire en secundaire controller, of dat kan.

Een enige echte memtest voor je uit met MemTest86, die is het betrouwbaarste.

Hier nog iets mee gedaan?:confused:

Ga je ineens weer over het geheugen beginnen, dat maakt toch niets uit, een ecc geheugen controller wordt vaak alleen op serverborden gebruikt, en indien op een doe-het-zelf bord, kan hij ook unbuffered aan, staat gewoon in de manual.

Hier nog iets mee gedaan?:confused:

Ga je ineens weer over het geheugen beginnen, dat maakt toch niets uit, een ecc geheugen controller wordt vaak alleen op serverborden gebruikt, en indien op een doe-het-zelf bord, kan hij ook unbuffered aan, staat gewoon in de manual.

ik ga dit vanavond doen na mun werk want ik moet hiervoor een cdtje branden dus wou even eerst op een andere manier proberen. diej sata hdd heeft wel een jumpertje maar niet die jij bedoeld er staat dat ik ermee de speed kan verlagen tot 1,5 gb ipv 3,0 gb en master en slave wordt bepaald door het moederbord dus daarvoor heb ik ook geen jumper.

p.s. in de bios staat de hdd als secundairy master aangegeven en het dvd station als primairy slave wat ik wel vaker wel werkend heb gezien is dit de moeite waard om aan te passen?

Laatst bewerkt:
Zet eens achterop de harde schijf, de jumper op SATA150, indien daar zo'n jumpertje voor op zit, tevens bij de ATA/ATAPI controller, een driver rollback doen, naar die van Microsoft zelf, kijk ook even bij de primaire en secundaire controller, of dat kan.

Een enige echte memtest voor je uit met MemTest86, die is het betrouwbaarste.
:confused:
Heb het helemaal niet over master/slave, maar over de sata 1,5gb/s of 3gb/s jumper, er is een discrepantie, tussen nForce drivers/chipset, en Maxtor harde schijven op 3.0gb/s, tevens ook tussen die drivers, en alle aangesloten devices, op de IDE poorten, waar je gewoon de standaard drivers voor kunt gebruiken, indien daar nu de nForce voor gebruikt worden.

oke gedaan maar na de vereiste reboot van de driver rollback staat er wel weer de originele van nvidia.
NVIDIA MCP55 Serial ATA Controller ( staat er 3X )

en hij loopt nog steeds gezellig vast na het openen van een txt bestandje :A

ik heb een rapportje gemaakt van de test resultaten van sisoft sandra misschien dat jullie er iets uit kunnen halen wat ik over het hoofd heb gezien.

klik hier voor het rapport ( .doc file )

Laatst bewerkt:
Het gaat niet over de sata/raid driver, die kun je niet veranderen, maar over de ata/atapi driver, en de primaire, en secundare controller.

Tevens over die sata schijf, die jumper voor 1,5 of 3.0 gb/s nog verzet op 1,5? voor de snelheid maakt het echt niet uit, maar wel voor de stabiliteit, misschien.

Het gaat niet over de sata/raid driver, die kun je niet veranderen, maar over de ata/atapi driver, en de primaire, en secundare controller.

Tevens over die sata schijf, die jumper voor 1,5 of 3.0 gb/s nog verzet op 1,5? voor de snelheid maakt het echt niet uit, maar wel voor de stabiliteit, misschien.

jah ik heb eerst de jumper verzet en daarna een ata/atapi driver rollback gedaan de primaire en secundaire waren al van microsoft.

p.s. als de pc vastloopt werkt de muis nog wel en je kan wel ctrl alt del drukken maar dan komt er niets

Laatst bewerkt:
Nou, als je nog steeds vastlopers hebt, blijft het geheugen en videokaart over.

Krijg je ook nog BSOD's, met een foutcode?

geen Blue Screen Of Deaths en geen foutcodes :(

p.s. raad je aan om de jumper terug te zetten op 3.0gb/s?
en heb je de doc file gelezen? daarin staat een memory warning.

Laatst bewerkt:
Als het geen verschil uit maakt, maakt de jumper ook niet uit.
En over het geheugen, dat is een achterhaald verhaal.

Alleen een memtest kan uitkomst brengen, die test aan het eind ook het video geheugen, maar die duurt heel erg lang met memtest86.

Ik neig toch meer naar de videokaart, als boosdoener, geen foutmelding, en wel vastlopers, al met al, weird.:confused:

heb memtest gebrand ga nu uitvoeren morgen geef ik je de resultaten wel weer door alvast bedankt voor je hulp zover :thumb:

Laatst bewerkt:
hoelang duurt zon memtest86 eigenlijk? ben gister 1,5 uur bezig geweest en hij was nog niet klaar :eek: kun je een schatting maken?

Laatst bewerkt:
:eek: :shocked: :eek: is het egt heel belangrijk dat ik die uitvoer ? :p :confused: :eek: :shocked:

zijn er geen andere test die ook nog uitgevoerd kunnen worden want het liefst zou ik de pc afhebben voor kerst maar dat snappen jullie waarschijnlijk wel :rolleyes:

Ga met die reepjes naar een pc boer, de meeste hebben wel een ram tester, die het veel sneller doet.

Heb je overigens ook de memtimings in de bios wat losser gezet?

En kun je hem ook testen, met een andere videokaart?, desnoods een oude PCI kaart.

Maare, jij hebt het probleem, en wij kunnen alleen mogelijke oorzaken aandragen, niet meer en niet minder, dus als je een test niet wil doen, tja, het is jouw feestje.:)

aah bedankt voor de tip nog helemaal niet aan gedacht om er een andere video kaart in te stoppen helaas heb ik er ook maar een naast de deze en dat is de mijne ik zal t toch eens proberen.

video kaart is inmiddels vervangen geweest maar de symptomen blijven aanhouden zijn er nog andere aanraders naast memtest86? ( Ik heb al inmiddels geinformeerd bij een professional of hij een snelle heeft nog wachtend op antwoord ).

p.s. ik ben van mening dat het aan het werkgeheugen ligt gebaseerd op de volgende symptomen:
*ctrl + alt + del = alleen achter grond zichtbaar niet de vraag of ik wil vergrendelen e.d.
*draai ik meerdere applicaties tegelijk dan zijn alle knoppen indrukbaar en blijven ingedrukt.
* zodra je eerste applicatie vastloopt kun je nog even alt + tabben voor hij helemaal vastloopt.

Laatst bewerkt:
UPDATE:
ik ben nu de memtest86 aan het uitvoeren op de pc en heb toen op mijn pc de volgende andere mogelijke oorzaak geconstateerd hoewel ik toch erg nijg naar een ram fout. het gaat om het volgende de eigenaar van de pc speelt world of warcraft en kon die ook niet patchen omdat hij aan het begin van het patchen vastliep! screenshot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan