Mitchosoft Zoekmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik zie dat er vanavond nog een update uitkomt, toch heb ik 1.2 ook nog even geprobeerd.

Deze dingen vielen mij op:
- Is er geen stand-alone van je programma? Op die manier is het makkelijker testen, want dan hoeven je testers niet de hele boel te installeren...
- Bij een zoekopdracht met Bing of Youtube komt in de naam van de tabpage wel de zoekopdracht te staan, maar bij een zoekopdracht via Google niet. Kun je ervoor zorgen dat dit bij Google ook gebeurd?
- In de tabs zijn er geen simpele webbrowser knoppen, denk daarbij aan de volgende soort knoppen.
- Terug/Vooruit navigeren. Dit is in Visual Basic echt heel simpel in te bouwen met webbrowser1.GoForward() / webbrowser1.GoBack().
- Een Home knop. In normale webbrowsers werkt zo'n knop dat je terug navigeert naar de startpagina, maar misschien is het leuk om het bij jou zo te laten werken dat je terug navigeert naar de pagina met zoekopdrachten?​
- Is het handig om in het 'webbrowser'-venster een knop te maken waarmee je het hoofdscherm voor nieuwe zoekopdrachten weer naar voren kunt halen? Dat venstertje is namelijk zo klein dat het al gauw ergens onderaan al de programma's belandde die ik altijd heb openstaan. Met een dergelijk knopje kun je heel snel weer dat venstertje terugroepen.

Ik zeg het er altijd even bij: Vat dit vooral niet op als negatief commentaar, het zijn gewoon tips! :thumb:

nog even over punt 1 ik zie net dat ik steets op de verkeerde knop drukte :o nog even een vraag welke update code gebruik jij ? ik neem aan deze
Code:
        Dim request As System.Net.HttpWebRequest = System.Net.HttpWebRequest.Create("")
        Dim response As System.Net.HttpWebResponse = request.GetResponse()

Dim sr As System.IO.StreamReader = New System.IO.StreamReader(response.GetResponseStream())

Dim newestversion As String = sr.ReadToEnd()
        Dim currentversion As String = Application.ProductVersion

If newestversion.Contains(currentversion) Then
            MsgBox("")

Else

MsgBox("")
            System.Diagnostics.Process.Start("")
        End If

@THWIT
Die update zal vanavond niet meer lukken ... maar ik moet eerlijk toegeveven dat het super waardevolle tips zijn die ik zeker ga gebruiken in update 1.4

@martijn098
Ik gebruik een andere, vereenvoudigde code =). Eentje waarbij je maar 2 regels nodig hebt voor het uitlezen van de zogenaamde 'internetversie'.

Versie 1.3 kan worden gedownload via Zoekmachine 1.2. Voor versie 1.4 staan de wijzigingen gepland die @THWIT voorstelde. Dankjewel.

Ik zal trouwens even een standalone link bijvoegen die hier staat.

Laatst bewerkt:
Ik zal trouwens even een standalone link bijvoegen die hier staat.

Je standalone werkt niet, er ontbreken denk ik bepaalde DLL's, waardoor je programma dus direct crashed.

Ik vind het overigens een hele mooie functie dat de tabbladen worden opgeslagen als je de webbrowser weg klikt. Goed bedacht!

Trouwens: Als je toch een rijtje maakt met webbrowser knoppen zou je de 'tabblad-sluiten'-knop daar ook in kunnen zetten, ook zou ik het persoonlijk mooier vinden als je het tekstje vervangt met een icoontje van een kruisje ofzo.

Ik zag ook dat het zelf kunnen toevoegen van eigen zoekmachines wederom wordt uitgesteld, lukt je dit niet ofzo? Je zou je probleem hier kunnen voorleggen, ik weet wel het een en ander van VB.net.

Klopt, beetje onzin. Heb de grootte tot 7.30 MB kunnen verkleinen. Ik werk nu aan update 1.4. Daarna ga ik mijn Media Player hier laten testen..

installer.png

Ik ga heel superhard mijn best doen vanavond nog een update te kunnen uitbrengen. Is het updaten vanuit het programma zelf trouwens gelukt?

Mag ik trouwens de opmerking maken dat de grootte die wordt aangegeven in het installatiebestand niet klopt maar ik daar niets aan kan veranderen? Schijnbaar is het deïnstalleer programma erg groot ? Geen idee..

Laatst bewerkt door een moderator:
Komt omdat dat ding allerlei standaard DLL's als System.Windows.Forms etc. ook installeert in die map.
Die hoef je er voor zover ik weet niet apart bij te leveren.

mitchosoft zei:
Mag ik trouwens de opmerking maken dat de grootte die wordt aangegeven in het installatiebestand niet klopt maar ik daar niets aan kan veranderen? Schijnbaar is het deïnstalleer programma erg groot ? Geen idee..
Dat ligt dan aan de software die je gebruikt om het installatiebestand te maken, denk ik ..

Advanced Installer. Maargoed: er staat nu 7.30, als ik de outputfolder open en alles selecteer kom ik op 5.** dus ja..

Toevoegen van eigen zoekmachine is ingebouwd in versie 1.4. Nu definitief, en geen uitstel meer. Ik heb het met twee 'InputBox'en gedaan. In de toekomst ga ik dit misschien vervangen door een 'Form'.

Klopt, beetje onzin. Heb de grootte tot 7.30 MB kunnen verkleinen. Ik werk nu aan update 1.4. Daarna ga ik mijn Media Player hier laten testen..

Bekijk bijlage 172838

Ik ga heel superhard mijn best doen vanavond nog een update te kunnen uitbrengen. Is het updaten vanuit het programma zelf trouwens gelukt?

Ja, echter wordt de oude versie niet verwijderd...

Klopt inderdaad omdat ik heb gezegd dat je ze naast elkaar mag 'runnen'. ik ga even experimenteren zodat je deze vraag gesteld word.

Nee.. Maar ik ga even alles offline halen en alle setup's opnieuw bouwen. Van versie 1.0 tot 1.3 zodat het moet goed gaan.

Alles opnieuw 'gebuild'! Bij de installatie wordt je een vraag gesteld wat je met de eventuele vorige installatie(s) wilt doen.

Ik heb wel een ingepakte versie voor de mensen die geen installatiebestand willen. Je kan ze beide op dezelfde pagina vinden: http://mitchosoftweb.weebly.com/mitchosoft-zoekmachine.html

Mod edit: Gelieve in het vervolg bij toevoegingen de knop "Bericht aanpassen" gebruiken in plaats van in korte tijd steeds een nieuwe reactie te plaatsen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de Mitchosoft Webbey ook nog even getest
het is eigelijk de beste vb.net webbrowser die ik heb gezien ! nog even een tip ik zal programma's weg halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan