Mixed mode cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
502
Voor mijn werk moet ik een CD maken met geluidsbestanden (.wav) en tekstbestanden (.doc). Hiervoor heb ik de optie Mixed Mode van de nieuwste versie van Nero (5.5.9.17) gebruikt. Ik krijg nu óf een CD waarmee ik alleen maar teksten kan lezen, óf alleen maar geluidsbestanden kan horen. Samen op één CD lukt me niet. Wie heeft er een oplossing?

Voor de duidelijkheid: ik wil een CD waarop Wordtekstbestanden staan - die wil ik eerst openen - en daarna als de Worddocumenten geopend zijn, wil ik bijbehorende geluidsfragmenten kunnen horen.
Alvast dank! :thumb:
 
Ik denk dat je inplaats van Word + geluid beter een powerpoint presentatie kunt maken:)

Want je wilt dus tekst lezen en daar hoort hier ook muziek bij en dat gaat niet met Word als ik het goed heb. Met MS powerpoint wel:thumb: :love:
 
Dank voor het snelle antwoord!

Een powerpointpresentatie hoort niet tot de mogelijkheden. Het gaat nl. om luistertoetsen die ik voor school wil digitaliseren. De leerlingen moeten de tekst(vragen) voor zich zien, en de bijbehorende geluidsfragmenten tegelijkertijd kunnen horen!
 
eff duidelijk:
mixed mode cds zijn om:
  • data op te slaan die je alleen met je cdrom speler en je pc kunt gebruiken
  • en tegelijkertijd er ook nog een audio cd van te maken, die je zowel in je gewone (audio)cd speler als in je cdrom speler en je pc kunt afspelen
Dus als je een tekst wilt weergeven op je pc, met iets van een achtergrondmuziekje erachter ofzoiets, moet je idd een PowerPoint presentatie maken en die op een gewone data cd zetten, geen mixed mode.
 
Geplaatst door Henry1st
Dank voor het snelle antwoord!

Een powerpointpresentatie hoort niet tot de mogelijkheden. Het gaat nl. om luistertoetsen die ik voor school wil digitaliseren. De leerlingen moeten de tekst(vragen) voor zich zien, en de bijbehorende geluidsfragmenten tegelijkertijd kunnen horen!

Ik weet niet wat je reden is dat een PPT presentatie niet tot de mogelijkheden behoort, maar dat is toch echt de meest ideale oplossing volgens mij...
 
Dank voor het antwoord!

Zie het bovenstaande voor de soort CD die ik wil maken. Het moet toch zonder Powerpoint mogelijk zijn?

Er zijn toch zat spelletjes-cd's die tegelijkertijd beide mogelijkheden bieden?
 
Je kunt gerust een Word-document maken met de vragen. Maak een extra regel waarop ze moeten klikken om het geluidsfragment te horen. Aan deze regel koppel je dan een hyperlink naar het gewenste geluidsbestand.
 
Klik op onderstaande link om het voorbeeld op te halen.
 

Bijlagen

  • dit is een voorbeeld van de toets.doc
    23 KB · Weergaven: 33
Ziet er gelikt uit! Probleem is alleen dat ik alle vragen per toets (ong. 44) als aparte geluidsbestandjes moet gaan knippen en opslaan. Dat is wel erg veel werk om 10 jaargangen van twee toetsen per jaargang (ong. 800 geluidsbestanden knippen e.d. Dus als het anders kan dan graag!
 
ik vind het allemaal best hoor.... maar waarom geen powerpoint??? Dat zou het een stuk makkelijker maken
 
Het is wel erg veel werk om 10 jaargangen van twee toetsen per jaargang (ong. 800 geluidsbestanden knippen e.d.) om er een Powerpoint presentatie mee te maken. Dus als het anders kan dan graag. Misschien met een andere software?
 
Volgens mij zit 't 'm in de niet-aangevinkte optie "multisession". hiermee kun je de optie TrackAtOnce aanvinken en zou eea vlekkeloos moeten kunnen, alleen heb je dan niet automatisch een wav.bestand wat afspeelt. Dan moet je toch echt ad powerpoint. Wat misschien nog een andere mogelijkheid is, is bekijken of je niet een 'slideshow'kunt maken, met de textbestanden verwerkt tot afbeelding en dan tegelijkertijd de afgespeelde wav. (of slaat dit nergens op?)
 
Probleem opgelost!

Ik heb het probleem opgelost!
Eigenlijk was het heel simpel. Als je gaat branden, eerst data-cd aanvinken, de *.doc bestanden er opzetten, branden, maar wel opletten dat de CD niet gesloten wordt. Daarna opnieuw naar Nero en dan de *.wav bestanden er op branden. Hiervoor moet je wel aanvinken: "doorgaan met multi-CD". Nu de CD 'sluiten' aanvinken en branden maar!
De CD doet nu precies wat ik bedoelde!
Iedereen bedankt voor de tips!
 
Is het nu zo dat wanneer je een DOC-bestand aanklikt, je automatisch het bijbehorend geluidsfragment krijgt te horen?
Zo ja, dan is er bij je voorgestelde werkwijze iets niet goed of niet uitgebreid genoeg beschreven.
als je zelf het bijbehorende geluidsfragment moet aanklikken, dan kan dit ook in één keer handeling. Door de DOC- en de WAV-bestanden in één keer naar de data-cd te slepen.
 
Nee dat klopt niet, je moet bewust eerst het doc-bestand starten (zijn ongeveer 25 vragen), daarna moet je als tweede handeling klikken op de bijbehorende .wav file. Daarna kunnen de leerlingen de toets (ong. 20 minuten) in zijn geheel afmaken. Ze kunnen de vragen dus ook niet vraag voor vraag starten, alleen per onderdeel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan