mj2vurl1.default verkeerd verwijderd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lenus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lenus

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hallo,

Via Clamwin kwam ik erachter dat ik een virus o.i.d. had, wat Clamwin niet kon verwijderen.
De volledige naam is: C:\Documents and Settings\heleen\Application Data\Thunderbird\Profiles\mj2vurl.default\Mail\Local Folders\Junk:Email.Trojan-2.
Toen dacht ik met mijn domme hoofd dat ik dat stukje dan maar even moest deleten:o.

Nu zit ik met het probleem dat ik mijn Mozilla Thunderbird niet meer kan opstarten. Ik krijg de melding dat deze al actief is en dat ik het systeem eerst moet afsluiten of mijn computer moet herstarten. Bij de Task manager (ik heb een engelstalige windows XP) staat Thunderbird niet als actief. Herstarten helpt ook niet.

Wie kan mij helpen?

Groetjes Heleen

Doe een herinstallatie van Mozilla Thunderbird ......:)

Heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik dezelfde melding.

Groetjes Heleen

Ook na Mozilla Thunderbird eerste te hebben verwijderd via de normale weg?

Deinstalleer thunderbird

verwijder alle mappen die met thunderbird te maken hebben in zowel program files als in documents and settings

Installeer het dan pas opnieuw.

Maak desnoods een backup van enkele bestanden.

Ik heb niet eerst gedeinstalleerd. Dan ben ik al m'n mail kwijt. Toch?
Is er een manier om m'n mails ergens te parkeren zolang?

Gr. Heleen

Maak een backup van de huidige bestanden dan;)

Of plaats het bestand dat je verwijderd heb terug uit een oude backup.

IK las dat je Thunderbird kan verwijderen zonder dat je mails verloren gaan. Ik heb dus gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.
Helaas krijg ik opnieuw de melding dat Thunderbird al actief is etc.

Hoe nu verder........

Groetjes Heleen

1. Zet je mails e.d. weer op een veilige plek
2. Deinstalleer thunderbird via Config.scherm - software
3. Ga met de zoekfunctie na of er nog mappen zijn met de naam thunderbird, verwijder deze handmatig
3. Download, installeer en run CCleaner (en dan met name de registercleaner) of RegCleaner
4. Installeer thunderbird opnieuw
5. Zet je mails terug

Zou moeten werken....

Ik heb van alles verwijderd (ook m'n mails en adressen omdat ik ook geen backup kon maken), maar inmiddels ben ik zover dat ik Thunderbird nu weer kan gebruiken.
Is er nog een kansje dat m'n mails en adressen ergens staan? Kan ik nog ergens zoeken of is het echt helemaal weg.

Groetjes Heleen

Ik denk het niet, helaas. Je mails ed staan in een bepaalde map van Thunderbird, en die wordt verwijderd als je het programma volledig deinstalleert.

Daar was ik al bang voor.
In ieder geval ben ik allang blij dat de mail weer werkt en dan ga ik maar met een schone lei verder.
Bedankt!

Groetjes Heleen

Goed zo. En je weet nu ook hoe je in het vervolg wel je mails kunt backuppen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan