MKV bestand afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hallo,

Dit zou vast een veel gestelde vraag zijn (geweest), maar weet iemand hoe ik een MKV bestand kan afspelen? Ik heb VLC ervoor geïnstalleerd (ik vond op internet dat iemand zei, dat je hiermee MKV bestanden kunt afspelen), alleen nu krijg ik dus een groene scherm (het hele filmpje)
Sommige zeiden ook dat het te maken kan hebben met je grafische kaart en/of drivers, zou dit dan misschien het probleem van het groene scherm veroorzaken? Misschien dat mijn 2006/2007 Packard Bell er te outdated voor is?

Bedankt voor alle hulp! Gr, Barros

De VLC Player is perfect voor het afspelen van o.a. MKV bestanden. Ik gebruik niet anders.
De oorzaak van je probleem zal dus ergens anders moeten worden gezocht.
Is het filmpje zelf wel in orde?

Ja dat dacht ik al, dus dan hebben codecs ook geen zin?
Mhm, iemand misschien dan een idee hoe ik dit fix?

Probeer het filmpje eens op een andere PC af te spelen, dan weet je of het filmpje zelf wel goed is.

Ok. Wellicht wat kort door de bocht maar dan verdenk ik toch het filmpje ervan niet in orde te zijn.
Misschien dat je de mogelijkheid hebt om eens andere MKV bestanden te testen.

Ik had em geupload op youtube, daar doet deze het wel gewoon: http://www.youtube.com/watch?v=mRT7bFz8EQg

Op youtube mist deze alleen de subtitles... behalve bij de liedjes :S
Ik kon ook af en toe ondertiteling bij die groene scherm zien, 0,5secondes fso :S erg raar allemaal...

Laatst bewerkt:
Is het wel een echt MKV bestand? Misschien dat de extensie niet juist is en het een andere type bestand is.
Hernoem hem eens naar .avi en speel hem dan af.

Hiero:

naamloosbd.png

Bij avi is deze nog steeds groen

Laatst bewerkt:
En als je hem hernoemd naar MP4?
Anders zou ik het ook niet meer weten.

Ook niet :P
In mijn video converter speelt hij hem wel gewoon goed af...

Ik ben hem even van Youtube aan het downloaden. Eens zien wat hij dan bij mij in VLC Player doet.
Welke converter gebruik je?

Tja, dan kun je kijken of hij het dan wel doet :P
Maar denk dan dat deze de ondertiteling mist...

Kheb em ook geconvert, nu speelt hij goed af, alleen geluid loopt niet gelijk aan het beeld en geen ondertiteling. Erg vreemd..

Laatst bewerkt:
Hij doet het goed, uiteraard geen ondertiteling.
Waar heb je jouw versie vandaan? uTorrent?

Jep, torrent gedownload via utorrent, van *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ik heb geen torrent client dus kan het niet testen
Welke converter gebruik je?

Ugh, hij convert maar 1 minuut van het filmpje, en dan stopt hij. (Bij AVI)
Bij FLV convert, doet de FLV bestand het niet eens bij het afspelen, nog wel geprobeerd om hem te gaan uploaden, youtube zei dat er een fout in zat fzo. Ik kan hem dus niet converten/uploaden...

Iemand idee hoe ik de video net zo kan zien, zoals in mijn converter, dat in een media player? Zoja, dan zou het fijn zijn als er iemand mij ook nog kan uit leggen hoe ik hem upload op youtube ^^.

Bedankt voor de hulp!

Edit: Met K-Lite is het mij eindelijk gelukt om hem af te spelen, nu zit ik met het probleem, dat als ik hem wil uploaden, dat er geen subtitle bij komt. Zal ik hier een andere topic voor openen?

Laatst bewerkt:
Mangel dat bestand eens door gspot.
Kijk hiermee of er iets mis is met de codecs op de pc's die je getest hebt.

Het zou ook kunnen dat de drivers van je videokaart dwarsliggen. Update deze ook eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan