MKV bestand speelt schokkerig af

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Hoi allemaal,

Ik heb een Bluray in een MKV bestand dat ik probeer af te spelen met de VLC player. Het beeld is het ene moment uitermate schokkerig, het andere moment vloeiend (normaal). Ik doe dit alles op een laptop met een i3 processor, 4 gb geheugen, 640 GB schijf met meer als de helft vrij en een ATI Mobility Radeon met 512 vast geheugen (up to 2234 MB HyperMemory). Het lijkt me dat ik het bestand zonder problemen zou moeten kunnen afspelen, maar ik kan me vergissen. Wie heeft een oplossing voor me? Alvast reuze bedankt!

Groet,
Ramon

ik denk toch dat de hoofd oorzaak je videokaart is deze heeft namelijk een shared geheugen.
dat beteken dat deze af snoept van je normaale werkgeheugen wat de werking verstoor van video en games.

Maar er zit 4 GB in de laptop. Ik heb verder niks draaien, dus dan moet er toch voldoende geheugen beschikbaar zijn om te sharen?

@Hereistom:

Thanx voor de suggestie! Ik had al zitten denken om het met een andere player te proberen (misschien een lichte o.i.d.). Ik heb DivX player geïnstalleerd, maar nu ik het mkv bestand probeer af te spelen krijg ik de melding: "Unsupported format. This video is an unsupported format and cannot be played without installing additional DirectShow Filters". Het zou alleen handig zijn als er ook werd aangegeven welke filters :rolleyes:. Heb je suggesties om dit op te lossen? Alvast reuze bedankt voor je hulp!

Groet,
Ramon

Nee hoor, deze is al geïnstalleerd. Kwam automatisch met de install van de player mee.

OK. Heb ik gedaan. Maar als ik het programma dan opstart kun je een heleboel aanvinken. Moet ik een specifiek iets, of gewoon alles aanvinken?

Ik denk als je 'Video Display Problem' aanvinkt dat het jou probleem oplost.

Helaas....:(. DivX Player komt nog steeds met de melding dat er filters geïnstalleerd moeten worden. Ik heb ook nog even de VLC Player geprobeerd, maar die geeft het beeld nog schokkerig weer.

Heb ik ook last van gehad.

Heb toen eerst alle players er af gegooid (behalve windows media player) en alle codec packs.
Daarna met ccleaner en regseeker het register opgeschoond.
Heb toen Media Player Classic - Home Cinema geinstalleerd en het werkt nu super. (zonder extra codecs)

http://mpc-hc.sourceforge.net/

Laatst bewerkt:
Helaas was ffdshow ook niet de oplossing :(. De media player classic had ik ook gedownload en heb deze geïnstalleerd zonder eerst alle players en codecs eraf te gooien en ook het register heb ik niet opgeschoond. Maar media player classic speelt de film vlekkeloos af :D:D!! Helemaal super!

Iedereen superbedankt voor alle hulp. Top :thumb::thumb:! Ik ga nu eens genieten van Avatar in hd ;)

Groet,
Ramon

Vreemd, dan is het geen echte HD Bluray mkv, want die kan mediaplayer classic helemaal niet afspelen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan