Mn nieuwe ADSL gaat nog langzaam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjude

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
55
Gister ADSL-Modem aangesloten, verbinding gemaakt, oude inbelverbindingen verweiderd. Alles lijkt in orde, maar het downloaden gaat zeeeeer traag nog (Kazaalite, minder dan 1 Kb/s!) en ik heb niet het idee dat het surfen op internet ook snel gaat. Heb Demon abonnement, 512/1024. Had er wel iets meer van verwacht.... Ook mn telefoonlijn kraakt als een gek (doet t wel).

Wat doe ik fout?
 
dat kazaa langzaam download kan liggen aan de andere partij. Als de user waarbij je download een telefoonlijntje heeft gaat het nu eenmaal niet sneller.

doe anders een een test bij www.speedtest.nl
 
Daar had ik nog niet aan gedacht! Speedtest had ik al gedaan, en zegt 117/33,6. Das wel oké?
 
Heb je wel aangesloten vanaf het hoofd telefoonstopcontact?
Er mogen geen telefoontoestellen (cq aansluitingen) op dezelfde lijn voor de betreffende aansluiting zitten alleen erachter, na je splitter.
 
je kunt daar toch vergelijken of niet??

maar even een rekensommetje:
1024 kbps = 128 KB/s
min 10 % = 115 KB/s
je zit dus errug netjes. Alleen de upload vind ik niet zo netjes, als die tenminste echt 512 kbps is.
 
Ik vreesde t al. HEb r een kontaktdoos tussen, omdat mn computer meer dan 5 meter van mn telefoonaansluiting staat. En dat redt de USB-kabel dan weer niet. Slimme oplossing voorhanden?
 
is het dit abonnement? Dan zit je dus kwa download goed en kwa upload erg laag...
 
Die is t ja. Nou, kzal nog ff kijken of ik m niet beter kan aansluiten qua splitter. De telefoon kraakt echt zo erg dat ik degene aan de andere kant van de lijn nauwelijks hoor! Heeft dat ook met de positie van de splitter te maken denk je?
 
Als je de internetverbinding verbreekt, is dan de kraak weg?
 
http://www.speedsuite.net/speedsuite/TestSuite/TestController.asp?
dit is een veeeeeel betere test, vertelt je precies hoeveel kb/sec je gaat, GEWELDIG IETS
ik en een kameraadje hebben de test 4× gedaan, 4× geweldige uitslag...
en als voor die krakende telefoonlijn...
je hebt toch ADSL ? dan kun je toch bellen en internetten tegelijk ? wij hebben ook ADSL (planet internet) en wij hebben een hele goeie telefoonlijn, en dat terwijl bij onze aansluiting eerst de afstand nog getest moest worden...dat zegt genoeg lijkt me
 
Speedtest had ik al gedaan. Verbinding verbreken geeft weinig verschil. Lijkt iets minder, maar telefoon kraakt al sinds Demon me liet weten dat de verbinding van hun kant gemaakt was.
Download is toch belangrijker dan upload? Of ben ik nu erg egosties? ;-)
 
Het is heel belangrijk dat de splitter goed aangesloten zit en er geen toestellen en zo min mogelijk verbindingspunten tussen de splitter en het modem zitten voor het optimaal werken van ADSL en telefonie.

Een snlle upload is zeker wel handig. Het uploaden van bestanden via bijv, kazaa of FTP gaat dan veel sneller. Daarbij stort je download minder in als je tegelijk aan het uploaden bent. Bijv bij het gebruik van een webcam. Ook als je het internet deelt over meerdere pc's dan is een hoge upload zeker erg aangenaam.

Het feit dat jouw upload bij deze test wat lager is zou veroorzaakt kunnen zijn door het feit dat het vrij druk was op het internet op het tijdstip van testen.

Als de telefoon blijft storen dan moet je echt bij KPN zijn. Zij verzorgen het telefonie gedeelte van de lijn.

succes:)
 
Dank je. Ik zal ff kijken of ik m kan aansluiten op de kontaktdoos aan de wand. Zo niet, nou ja, jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan