M'n Router doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutger6

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Ik had perongeluk wat verkeerde instellingen gemaakt op mn routers web ( http://192.168.1.1 ). Ik kon opeens niet meer internetten, vervolgens heb ik geprobeerd de instellingen weer terug te zetten naar oude staat, maar toen deed internet het nog steeds niet. Toen heb ik op een knopje geklikt waar op stond: Terug zetten naar fabrieksinstellingen. Sindsdien doet mn internet het niet meer, ik heb al meerdere dingen geporbeerd met router resetten en stekker eruit halen enz, maar niets werkt. Op mijn vaders computer doet internet het wel... ksnap er niks van. Kan iemand mij mischein helpen?

Allereerst van harte welkom op Helpmij. Vervelend dat je router het niet meer doet, maar
we hebben hier al hardere noten gekraakt, dus het gaat vast goedkomen.

Ik heb al een vermoeden waardoor je internet het niet meer doet. Je netwerk doet het wel,
maar er komt geen internet door. Wanneer jij de fabrieksinstellingen hebt teruggezet, heeft
je router waarschijnlijk ook je inloggegevens voor je internetverbinding vergeten.

Ergens in de router-setup (192.168.1.1) moet je je gebruikersnaam en wachtwoord voor
je internetprovider invoeren. Dan logt je router in via je modem. Sla de instellingen op. Ik
denk dat je dan alweer online bent.

Denk je ook aan beveiliging? Een onbeveiligd netwerk, waar nog internet doorloopt ook, is
natuurlijk niet voor iedereen bedoeld. Beveilig je netwerk goed om je computer en je netwerk
te beschermen.

Laatst bewerkt:
Allereerst van harte welkom op Helpmij. Vervelend dat je router het niet meer doet, maar
we hebben hier al hardere noten gekraakt, dus het gaat vast goedkomen.

Ik heb al een vermoeden waardoor je internet het niet meer doet. Je netwerk doet het wel,
maar er komt geen internet door. Wanneer jij de fabrieksinstellingen hebt teruggezet, heeft
je router waarschijnlijk ook je inloggegevens voor je internetverbinding vergeten.

Ergens in de router-setup (192.168.1.1) moet je je gebruikersnaam en wachtwoord voor
je internetprovider invoeren. Dan logt je router in via je modem. Sla de instellingen op. Ik
denk dat je dan alweer online bent.

Denk je ook aan beveiliging? Een onbeveiligd netwerk, waar nog internet doorloopt ook, is
natuurlijk niet voor iedereen bedoeld. Beveilig je netwerk goed om je computer en je netwerk
te beschermen.

Ik denk niet dat het aan de router instellingen ligt, want TS zegt ook:

Op mijn vaders computer doet internet het wel

Sorry, niet gezien. Hm... Even denken... Firewalls?
Of heb je misschien een router waarin je moet instellen wie wel en wie geen toegan heeft?
Soms kan zelfs een firewall op een andere computer dwarsliggen: door de firewall van
mijn vader konden ik en mijn zusje elkaar niet meer zien...

Als het inderdaad waar is wat TS zegt en hij heeft daadwerkelijk in de router weer alles op default gezet en zijn vader heeft nog steeds gewoon internet op de andere PC, dan ligt het dus aan de computer(instellingen) van TS en niet aan de router

Snelle reacties!! Ik heb een Livebox van Orange. Verder denk ik niet dat het aan de firewall van iemand anders ligt, want mijn vader heeft niks verandert aan zijn firewall, dus daar ligt het probleem niet.

Laatst bewerkt:
Als het inderdaad waar is wat TS zegt en hij heeft daadwerkelijk in de router weer alles op default gezet en zijn vader heeft nog steeds gewoon internet op de andere PC, dan ligt het dus aan de computer(instellingen) van TS en niet aan de router

Hij zegt wel dat hij iets aan de router heeft gedaan .

Ik had perongeluk wat verkeerde instellingen gemaakt op mn routers web ( http://192.168.1.1 ). Ik kon opeens niet meer internetten, vervolgens heb ik geprobeerd de instellingen weer terug te zetten naar oude staat, maar toen deed internet het nog steeds niet. Toen heb ik op een knopje geklikt waar op stond: Terug zetten naar fabrieksinstellingen. Sindsdien doet mn internet het niet meer, ik heb al meerdere dingen geporbeerd met router resetten en stekker eruit halen enz, maar niets werkt. Op mijn vaders computer doet internet het wel... ksnap er niks van. Kan iemand mij mischein helpen?

Wat heb je precies gedaan??????

Heb je misschien ook nog een beetje zitten "freubelen" in je eigen computer(instellingen) of nieuwe hardware/.software geinstalleerd?

Hij zegt wel dat hij iets aan de router heeft gedaan .
Wat heb je precies gedaan??????

Weet ik niet meer precies, volgens mij bij dns iets veranderd, maar ik weet wel zeker dat ik daarna alles weer in oude staat heb teruggezet.

Even voor de duidelijkheid, ik was bezig een eigen radiostation aan het maken: http://www.allinternetradio.com/shoutcast.asp, ik heb dus aan mn firewall instellingen gezetenen ik heb een static ip adress gemaakt met behulp van deze site:http://www.portforward.com/networking/staticip.htm

Overigens zit ik nu op de router van een van mn buren, en is dit hele goede met die radio geen probleem geweest, ik kon dus ook gewoon internetten nadat ik al die instellingen had gemaakt. Maar nu begint deze router soms uit te vallen en ik weet niet wat er allemaal mee gebeurt, ik wil gewoon weer internetten met mn eigen router.

Laatst bewerkt:
@ruther6 je bent bezig om de forum lay-out te vernaggelen met je plaatje hierboven.

Heb je misschien ook nog een beetje zitten "freubelen" in je eigen computer(instellingen) of nieuwe hardware/.software geinstalleerd?

Hij zet een 2'tje achter je netwerknaam. Dat betekent dat je je netwerk opnieuw hebt
opgezet en Windows het als een nieuw netwerk ziet. Omdat hij al een netwerk met die
naam kent, gooit hij er een twee achter.

Ik adviseer je het volgende te proberen. Lees vooral goed! Zorg ook dat je netwerksleutels
en dergelijken bij de hand hebt.

- Verbreek de verbinding met het netwerk op jouw computer volledig.
- Ga naar het Netwerkcentrum en klik links op 'Draadloze netwerken beheren'.
- Verwijder alle netwerken uit de lijst.
- Sluit het venster en keer terug naar het Netwerkcentrum.
- Klik links op 'Netwerkverbindingen beheren'.
- Schakel de Draadloze netwerkverbinding uit.

- Zet je computer uit.

- Log op een andere computer in op de router via 192.168.1.1.
- Verander de naam van het netwerk (SSID), bijvoorbeeld door je achternaam, iets wat
iedereen in huis kent.
- Sla de instellingen op. De verbinding wordt nu ook op de computer van je vader verbroken,
omdat er simpelweg geen netwerk meer is met de naam bestaat die jouw vaders computer
kent.
- Als je vader Vista heeft doe je wat ik hierboven rood heb gemarkeerd. Wanneer hij
XP gebruikt open je de netwerkverbindingen-map, klik je rechts op de Draadloze netwerkverbinding,
klik je op tabblad draadloze netwerken, verwijder je alle netwerken uit de lijst en schakel je
vervolgens de Draadloze netwerkverbinding uit. Ook nu de computer weer uitschakelen.

Wanneer je nog meer draadloze computers hebt doe je dit ook op die computers.

Nu heeft je netwerk een nieuwe naam en kun je fris beginnen, want de computers kennen
je oude netwerk niet meer. Zet je computer weer aan, ga naar het Netwerkcentrum en
klik weer op Netwerkverbindingen beheren. Schakel de Draadloze netwerkverbinding in
en keer terug naar het Netwerkcentrum. Kies Verbinding met een netwerk maken, klik
rechtsboven op vernieuwen en maak verbinding. Doe hetzelfde bij je vader.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik dit alles zeg om je te helpen, wanneer er dus iets fout gaat
is dit je eigen risico. Er kan overingens weinig fout gaan, je hoeft slechts één simpele
setting te wijzigen.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor je hulp maar m'n vader heeft ook een 2 achter livebox-f27c en bij hem doettie het wel..hij zegt dat het dus daaraan niet kan liggen. Hij zegt dat ik gewoon mn computer moet formatteren....

Laatst bewerkt:
Tja, dat kan altijd. Hij heeft dus Vista begrijp ik. Toch adviseer ik je nog te proberen wat ik zei.

Op jouw PC de verbinding verbreken, alle netwerken verwijderen en de verbinding uitschakelen. Liefst de PC uitzetten, hoeft niet per se.
Op de PC van je vader inloggen, de naam veranderen en opslaan: de verbinding valt weg.
Op de PC van je vader alle netwerken verwijderen en de verbinding uitschakelen. Liefst even herstarten, hoeft niet per se.
Allebei de PC's verbinden.

Livebox-f27c lijkt me persoonlijk ook niet de meest handige naam. Wanneer je bijvoorbeeld
je achternaam gebruikt is dit een stuk duidelijker. Wanneer je dan nóg geen resutaat hebt
kun je formatteren.

Laatst bewerkt:
@huijb: nja is tog geen probleem....maar ik zie dat je moderator bent dus ik zal wel moeten...
@McMeller: Ik denk dat ik jou idee tog nog ff ga probere

Laatst bewerkt:
nja is tog geen probleem....maar ik zie dat je moderator bent dus ik zal wel moeten...
Je snap er weinig van he, of je nou mod bent of niet, andere mensen willen het ook fatsoenlijk kunnen lezen.

@McMeller: Ik denk dat ik jou idee tog nog ff ga probere

Zou 't maar doen ja. Je weet het nooit. Wanneer je vader kan verbinden met het netwerk
met de nieuwe naam, en jij niet, zou ik inderdaad formatteren.

Vergeet trouwens niet dat je voordat je kunt verbinden eerst weer die Draadloze netwerk-
verbinding moet inschakelen! Anders vind hij natuurlijk geen netwerken...

Nogmaals, let op met wat je doet! Nog iets: wanneer je draadloze netwerk plat zou komen
te liggen door een fout ofzo, kun je met een kabel verbinden en weer op de router inloggen.

Oke ik heb het geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet, heeft iemand nog ideeën?

Jo, daar ben ik weer.

Kben nog vergeten om jullie te bedanken voor jullie hulp, ik heb dus uiteindelijk gewoon mn computer geformatteerd, kweet nog steeds niet wat het probleem nou was.

Maar nu is er een nieuw probleem ontstaat :O:
Sinds kort heeft mn vader internet zien te krijgen op mn broertjes computer, en nu kan mijn computer geen verbinding meer maken met de router, ik weet niet waarom.
Probleemoplosser zegt: Er is geen IP-Adress, volgens mij een simpel probleem voor jullie :P, maar kweet dus nie hoe ik dit kan fixen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan