Heb je misschien ook nog een beetje zitten "freubelen" in je eigen computer(instellingen) of nieuwe hardware/.software geinstalleerd?
Hij zet een 2'tje achter je netwerknaam. Dat betekent dat je je netwerk opnieuw hebt
opgezet en Windows het als een nieuw netwerk ziet. Omdat hij al een netwerk met die
naam kent, gooit hij er een twee achter.
Ik adviseer je het volgende te proberen. Lees vooral goed! Zorg ook dat je netwerksleutels
en dergelijken bij de hand hebt.
- Verbreek de verbinding met het netwerk op jouw computer volledig.
- Ga naar het Netwerkcentrum en klik links op 'Draadloze netwerken beheren'.
- Verwijder alle netwerken uit de lijst.
- Sluit het venster en keer terug naar het Netwerkcentrum.
- Klik links op 'Netwerkverbindingen beheren'.
- Schakel de Draadloze netwerkverbinding uit.
- Zet je computer uit.
- Log op een andere computer in op de router via 192.168.1.1.
- Verander de naam van het netwerk (SSID), bijvoorbeeld door je achternaam, iets wat
iedereen in huis kent.
- Sla de instellingen op. De verbinding wordt nu ook op de computer van je vader verbroken,
omdat er simpelweg geen netwerk meer is met de naam bestaat die jouw vaders computer
kent.
- Als je vader Vista heeft doe je wat ik hierboven rood heb gemarkeerd. Wanneer hij
XP gebruikt open je de netwerkverbindingen-map, klik je rechts op de Draadloze netwerkverbinding,
klik je op tabblad draadloze netwerken, verwijder je alle netwerken uit de lijst en schakel je
vervolgens de Draadloze netwerkverbinding uit. Ook nu de computer weer uitschakelen.
Wanneer je nog meer draadloze computers hebt doe je dit ook op die computers.
Nu heeft je netwerk een nieuwe naam en kun je fris beginnen, want de computers kennen
je oude netwerk niet meer. Zet je computer weer aan, ga naar het Netwerkcentrum en
klik weer op Netwerkverbindingen beheren. Schakel de Draadloze netwerkverbinding in
en keer terug naar het Netwerkcentrum. Kies Verbinding met een netwerk maken, klik
rechtsboven op vernieuwen en maak verbinding. Doe hetzelfde bij je vader.
Ik hoop dat je begrijpt dat ik dit alles zeg om je te helpen, wanneer er dus iets fout gaat
is dit je eigen risico. Er kan overingens weinig fout gaan, je hoeft slechts één simpele
setting te wijzigen.