M'n snelkoppelingen doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Omdat m'n PC tegenwoordig zo langzaam opstart en traag loopt heb ik vandaag m'n computer een beetje opgeschoond
Echt wel een beetje want van meer dan de helft van de dingen weet ik niet waar ze voor zijn dus laat ik die maar staan.

Eerst heb ik Ad aware gerund....(niets)
Toen spy bot search and destroy....(ook niets)
tijdelijke internet bestanden weggegooid
en kookies verwijderd
Toen schijfopruiming,
en daarna defragmentatie.

Toen heb ik toch nog maar Norton antivirus verwijderd omdat ik 2 anti virus programma's op mn pc had....(overijverige vriendin) beetje overdreven dacht ik zo.

Toen heb ik nogmaals gedefragmenteerd.

Maar nu doen m'n snelkoppelingen naar m'n favoriete sites het niet meer.
Ik had ze op m'n bureaublad.
Nu had ik ook een extra snelle 1 klik verbinding in die balk onderin naar het internet (Explorer) maar en die was ook weg.

Als ik nu op m'n pictogrammen klik krijg ik de tekst:
"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het configuratiescherm."

Wat ik daar nou mee moet is mij een raadsel.
Het is toch gewoon een snelkoppeling naar een pagina en geen bewerking? en van die mapopties snap ik ook al niks.
Ik moest via de zoekfunctie Internet explorer weer terug vinden, die staat nu wel weer op z'n plek.

Volgens m'n zoon moest ik firefox installeren, die heb ik gedownload, verder alleen opgeslagen.
Maar toen ik weer klikte op explorer, kreeg ik dat hij niet als standaard browser was ingesteld...
Snap ik ook al niet..., maar hij deed het wel

Wat heb ik nou in hemelsnaam met m'n PC uitgespookt??
Het is toch niet zo dat een virus dat in quarantaine zat bij Norton nou vrijgelaten is of zo?
Dat er iets misgegaan is is wel zeker, alleen ik zou niet weten wat.

Misschien is TweakUI van Powertoys for Windows XP de oplossing: het laatste item is 'Repair' en daar kun je kiezen voor 'Rebuild icons'.
Powertoys vind je eenvoudig via Google.

Mmm, heb ik even bekeken, maar daar ben ik niet echt in geïnteresseerd.
Wat ik graag wil weten is, wat het veroorzaakt heeft dat m'n snelkoppelingen het niet meer doen.
Dat zou ik dan toch ook gewoon in XP weer moeten kunnen herstellen?

Al die instellingen, zoals snelkoppeligen slaat je PC op in mappen.
Die heb je allemaal gewist dus je zal ze opnieuw moeten maken.
Je kunt ook systeemherstel proberen.
Zet je hem naar een dag toen alles er nog was.

Fonz :thumb:

Kun je misschien ook vertellen met welke actie ik ze (die mappen) nou eigenlijk gewist heb?

Tja, en laat ik nou ook bij het schoonmaken al m'n herstel punten weggegooid hebben.
Ik had al zo lang dat alles goed liep...(behalve die traagheid dan), dat ik dacht door al de herstelpunten te verwijderen ik ruimte kon maken...(er is mij verteld dat systeemherstel nogal wat ruimte in beslag nam)
Het enige herstel punt wat ik nu nog heb is van voordat ik Norton eraf gegooid had, en dat is dus NA de opschoning...voor zover als ik weet.

Laatst bewerkt:
Ik zou eens rechts klikken op zo'n snelkoppeling en in eigenschappen kijken of het doel klopt.

Dat heb ik al gedaan maar ik weet niet waar ik wijzigingen in aan moet brengen.
Ik heb al snelkoppelingen vergeleken, maar de urls doen het allemaal niet, wel de koppelingen naar programma's
Ik heb in m'n snelstart balk ad aware staan, spy bot, realplayer, en Iexplore
Als ik daar de eigenschappen van bekijk staan er andere dingen als bij de urls
zoals algemeen/snelkoppeling/compatibiliteit
De eigenschappen van de urlsnelkoppeling geeft
algemeen/webdocument....doel staat er niet bij

Als ik via m'n favorieten naar de site ga werkt alles wel, maar zo gauw als ik ze naar m'n bureaublad sleep gebeurt dus wat ik in m'n eerste bericht vetgedrukt aangaf.

Wat gebeurt er als je op het bureaublad een nieuwe snelkoppeling maakt. Dus op bureaublad rechtsklikken en dan 'nieuw / snelkoppeling'?

Dat heb ik nog niet gedaan (nooit eerder gedaan ook), ga ik even proberen

Nou hier wordt ik niet goed van.
Heb gedaan wat je zei, en hij werkte weer.
Maar nu kwam er ipv AC (zoals de site heet) AC.url te staan.
Denk dat laatste dus te kunnen verwijderen, maar toen deed ie het dus wéér niet.
Verwijderd en opnieuw gedaan, en weer hetzelfde probleem.
heb nog geprobeerd met m'n gamefaq's url, maar idem dito.
-----------------------
edit:
Pfff, nou probeer ik de sneltoets in m'n snelstart balk en dou doet ie het ineens wel weer.
wat moet ik hier nou mee???
-----------------------
edit 2
Goed ik heb nu m'n snelkoppelingen opnieuw aangemaakt , en heb ze direkt naar de snelstartbalk overgezet, en het schijnt nu allemaal te werken.
Een beetje anders dan dat ik gewend was, maar in ieder geval nét even iets sneller, (1 klikje ipv 2)
Nou maar hopen dat het blijft werken.

Bedankt voor de tip.
Alhoewel ik het nog steeds een vreemd geval blijf vinden.
------------------------
edit 3.
Nee dus:mad:
Maar wat ik wel begrijp nu is dat ik vóórdat ik op de site url klik ik eerst explorer moet openen.
Dat was dus anders nooit zo...

Laatst bewerkt:
XP professional zonder service pack 2.
kon ik ook niet installeren, omdat een kennis van ons XP er voor ons opgezet heeft.....gekopieerd schijfje denk ik.

Waar ik trouwens wel spijt van heb, want mijn PC liep een stuk sneller op 98.

Maak eens een snelkoppeling van een exe, dus van een programma. Als het goed is heet ie dan *.exe. Probeer vervolgens het .exe te verwijderen.
Kijken of dat gaat.

Ik raad je trouwens toch aan TweakUI te installeren.
Daar kun je aardige dingen mee doen, ook in dit verband.

Dat wil niet
Ik heb al een snelkoppeling van Photoshop op m'n bureaublad staan en als ik exe weghaal (bij doel, hier staat het wel), krijg ik een "waarschuwing" die ik eerst moet aanpassen.
De snelkoppeling heet gewoon photoshop by the way

Tja ik weet niet eens wat tweak UI inhoud:confused:
Ben ook niet zo'n speler met m'n computer, als ik maar kan doen wat ik moet doen.
info opzoeken, en wat typen zo nu en dan.
Maar als m'n linken niet werken en alles loopt traag, wordt het vervelend.

Geplaatst door bijl0589
Dat wil niet
Ik heb al een snelkoppeling van Photoshop op m'n bureaublad staan en als ik exe weghaal (bij doel, hier staat het wel), krijg ik een "waarschuwing" die ik eerst moet aanpassen.
De snelkoppeling heet gewoon photoshop by the way
Snap ik niet: de snelkoppeling heet 'photoshop' en niet 'photoshop.exe'?

Ja precies, geen van de pictogrammen die ik op m'n bureaublad heb staan hebben de extensie erachter.
bij m'n url pictogrammen stond ook alleen de naam die ik eraan gegeven had.
AC / gamefaq / google, niks .url

Is dat vreemd dan?

Misverstand / niet goed gelezen: je hebt geprobeerd 'url' weg te halen in Doel, maar dat bedoelde ik niet.
Als je uit Program Files een exe kopieert naar je bureaublad krijgt die snelkoppeling als het goed is de extensie .exe. En die moet je kunnen weghalen.

Sorry, maar ik denk dat ik niet snap wat je bedoeld.
Als ik in program files, van een programma (geprobeerd met messenger) een snelkoppeling maak, krijgt die snelkoppeling de titel:
"snelkoppeling naar messenger", ook daar staat niks geen exe achter.
Wel als ik op eigenschappen klik, hetzelfde als dat ik al geprobeerd had met photoshop.

Messenger is nou net niet geschikt, is geen exe, maar zelf een snelkoppeling.
Probeer een programma, waar .exe (een toepassing dus) achter staat.

Mmm, het is al weer even geleden dat ik deze vraag stelde.
Wat ik nu heb werkt wel (alles in m'n snelbalk en dan eerst op IE klikken en dán pas de koppeling naar m'n favo sites), maar is natuurlijk niet optimaal en waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

Wordpad is sindsdien ook al uit m'n lijst bureau-accessoires verdwenen, maar daar kon ik nadat ik het opgezocht had WÉL een snelkoppeling van maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan