mobiel (android) gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
hallo,

een mobiel van een kennis is volgens mij "overgenomen" door iemand anders..
is er een manier hoe je kan traceren wie dit is (heb een vermoeden wie het is)

degene kan de mobiel uitzetten en whatsappen via de virus/hack (dit is het enige wat wij zover weten).
soms wordt de kennis gebeld door de hacker, maar dan wel met een onbekende nummer...

enig idee hoe ik dit eruit kan halen?

alvast bedankt!

Nee, waarschijnlijk kan je dit niet. Er zijn mogelijkheden om te kijken of iets naar een bepaalde server verbind. Dat is wat je kan doen, maar waarschijnlijk heb je daar niks aan.

Eruit halen kan door de mobiel te "resetten". Hierdoor gaan alle apps verloren en alle gegevens ervan. Ik dacht dat je dit in de instellingen kan doen van je mobiel. Kijk hier even naar.

Succes!

een mobiel van een kennis is volgens mij "overgenomen" door iemand anders..

soms wordt de kennis gebeld door de hacker, maar dan wel met een onbekende nummer...

In de eerste zin zeg je dat volgens jou de mobiel ''overgenomen'' is door iemand anders,
in je tweede zin weet je het opeens zeker ?

Spreekt die kennis de hacker ook daadwerkelijk, of gaat ie er maar vanuit dat degene die
zonder nummer belt, de hacker moet zijn ?

is het een samsung dan weet ik een manier om dit te kunnen doen en uit te zetten

Ik kan met grote zekerheid zeggen dat de telefoon niet is overgenomen. Hoewel het technisch gezien mogelijk is wordt dat met een standaard ROM zonder root rechten en met SELinux toch vrij lastig. Mocht je het echt willen testen, tether dan eens over je USB naar je computer. Via wireshark zou je precies moeten kunnen zien wat er gebeurd.

mijn telefoon werd ook 1 keer overgenomen, het heeft volgens mij geen nut om de telefoons leeg te maken.
ze luisteren ze ons bijna de hele dag af en wordt er echt gek van!
ze verwijderen ook gelijk alles wat ze zeggen op mijn kennis der telefoon..

ik hoop hier zo snel mogelijk vanaf te kunnen zijn zodat die andere mensen niet langer achter PRIVE dingen kunnen komen.

sinds vandaag kan mijn kennis niet meer op whatsapp of andere apps alleen smsen en bellen..
ik praat af en toe met de hacker, die mijn kennis en ik moeten kennen..
ze zeiden dan mijn telefoon veel lastiger is om in te kunnen komen dan die van mijn kennis.. (ja ik lok nogal wat uit zodat ze met mij praten om achter meer dingen te komen)

@warlord ja het zijn 2 samsungs

@dinux het is volgens mij toch mogelijk, anders zal dit niet kunnen.. en aangezien de telefoons zowel uit als aan zijn als er tegen ons gepraat wordt lijkt het me sterk dat we er achter kunnen komen met wireshark (weet ook niet hoe dit werkt).
ze zullen dan gewoon de telefoon weer uit kunnen zetten

Haha. Dit is gewoon een troll. Als de telefoon uit staat nog communiseren. Omg. En wifi zeg jij dat het geen zin heeft aangezien ze dit via iets anders doen? Nou, sms? NFC? Bluetooth? USB? Ik denk dat ik het al weet. Het zal een high tech apparaatje zijn. De CIA zal die wel achter je accu hebben geplaatst.

Groetjes Sentmen

Graag oplossingen of ideen om erachter te komen...

Het is/zijn zielige mens(en) die veel tijd hebben om ons te zieken etc.
Wij willen hier gewoon zo snel mogelijk van af!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan