mobiel apparaat naar andere website verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Hallo,

Wanneer men op mijn site komt met een Iphone/PSP/telefoon/blackberry kan men de hoofdpagina niet weergeven.

Nu heb ik een aparte pagina gemaakt voor dit soort appraten [simpele html] maar nu is mijn vraag:

- is er een reject script voor dit soort mobiele appraten, zodat ze ipv. www.********.nl naar www.********.nl/mobi gaan.

Dus zoiets als je naar bijv. Gmail.com gaat met je telefoon dan krijg je ook een andere pagina dan als je met een gewone pc daarheen gaat..

Alle tips en suggesties zijn welkom!

Groet,

Laatst bewerkt:
via javascript/php kan je de browser opvragen - daarmee kan je dus checken of het een mobiele versie is. Natuurlijk werkt dit niet 100% - mischien is de hoogte/breedte van het scherm ook handig om te weten, daarvoor kan je javascript gebruiken. Er is vanalles te verzinnen!

:thumb:

Hallo,

Wanneer men op mijn site komt met een Iphone/PSP/telefoon/blackberry kan men de hoofdpagina niet weergeven.

Nu heb ik een aparte pagina gemaakt voor dit soort appraten [simpele html] maar nu is mijn vraag:

- is er een reject script voor dit soort mobiele appraten, zodat ze ipv. www.********.nl naar www.********.nl/mobi gaan.

Dus zoiets als je naar bijv. Gmail.com gaat met je telefoon dan krijg je ook een andere pagina dan als je met een gewone pc daarheen gaat..

Alle tips en suggesties zijn welkom!

Groet,

Je bedoeld dat je website doorgestuurd wordt naar een andere pagina?
Dat moet je in de index.html doen. Doorsturen naar een andere pagina.

www.leejoo.nl helpt je wel verder met html/java/java-applets.

Je kan ook die ene website waar toch iedereen heengestuurd wordt veranderen in index.html
en die andere maak je dan index2.html...
maar dan heb je nog niet die naam erachter dat je graag wilt...

ik denk dat het niet om de doorstuur-code gaat, maar om de 'check' om te kijken of het om een mobiel apperaat gaat.
In ieder geval, voor doorstuurcode's heb je verschillende opties - javascript, php headers, meta refresh...

Trouwens, doorsturen hoeft niet alleen in de index.html te kunnen hoor -_-'. Het ligt er een beetje aan wat voor site de TS heeft.

Ohja - de /mobiel kan je fixen door het in de map 'mobiel' te zetten, of je moet aan de gang gaan met htaccess.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de suggesties. Ondertussen heb ik met een ietwat simpel javascriptje wel een oplossing gemaakt. Dat script kijkt naar de schermresolutie en als deze kleiner is dan 640x480 {+ iphone formaat) dan wordt hij verwezen naar /mobi

Mobiele telefoons [psp's,iphones, blackbarry's etc.] ondersteunen toch allemaal wel javaschript?

Ook bedankt voor de site http://www.leejoo.nl/ , hier staat flink wat handig info op :thumb:

zolang het werkt gebruik ik de resolutie-optie, mocht ik een beter optie vinden dan ga ik die gebruiken [zelf heb ik ggeen verstand van PHP talen, dus daar kom ik niet verder mee]

Laatst bewerkt:
weet niet. Neem aan dat iphone wel JS ondersteund, maar voor de rest weet ik het niet. Mijn palm's 'blazer' browser ondersteund wel javascript.

Indien je je website hebt opgebouwd met css in een externe stylesheet, kun je ook een apart stylesheet maken voor handheld devices. Die zet je dan als volgt in de head:

PHP:
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="handheld" href="handheld.css" />

Dan neemt ie op bijv. de iphone en dergelijke automatisch die stylesheet en daar kun je bijvoorbeeld aangeven dat de body max 320px breed mag zijn (iphone formaat)

*Excuses dat ik een (redelijk) oude thread weer naar boven haal ;) *

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn website laat doorschakelen naar een mobi website wanneer je me website bezoekt op de telefoon?
want op leejoo kan ik niets vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan