Mobiel Internet Buitenland

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Samsung smartphone S25 Android versie 16 / Provider Simpel
Probleem: ik bevind mij in Portugal, wifi geen problemen. Mobiel internet: toestel geeft aan verbinding 5G of 4G. Bijna alle apps werken goed. Echter de volgende Apps:
Digitale krant app weigert te laden/duurt te lang
Creditkaart app idem
Wachtwoordmanager app idem
Browser Chrome en Firefox vinden wel de gevraagde website, maar daarin verder klikken gaat niet/duurt te lang.
Google Maps, Google Earth, Utube music en andere apps met kaarten werken wel goed.
Instellingen Mobiel internet: Roaming staat aan / Naam toegangspunt "internet.access.nl (internet.mobiel).
Wie weet wat hier aan de hand is, want het is lastig dat je bv niet in de wachtwoordmanager kan komen.

Heb je de telefoon al even bij de zendmast afgemeld door even de vliegtuigmodus aan en uit te zetten? En heb je de mobiele verbinding al even uit en aan gezet?

Het ip-adres van de wifiverbinding is 195.23.149.169. Als ik het ip- adres via mobiel netwerk opvraag, blijft de browser hangen en gebeurt er niets.

Het ip-adres van de wifiverbinding is 195.23.149.169. Als ik het ip- adres via mobiel netwerk opvraag, blijft de browser hangen en gebeurt er niets.
Verwacht je daar een webserver achter? 😉

Het ip-adres is van de Portugese provider. Misschien dat die geblokkeerd wordt door diverse sites.

Bij KPN behoud je altijd een Nederlands IP op buitenlandse gronden.

Ik
kan wel via het wifinetwerk verbinding maken met de browser en op de gevonden website verder klikken.

Ik kan mij niet voorstellen dat die sites geblokkeerd worden door de netwerkbeheerder MEO of NOS. Andere jaren was er geen enkel probleem; het probleem doet zich nu voor het eerst voor. Het is toch vreemd dat je utube, ziggo TV etc. gewoon kan afspelen.

Misschien heb je net een besmet ip-adres? En dat die genoemde dus het blokkeren, en dus niet de provider.

Wat gebeurt er als je zulke sites opent in je browser? Krijg je dan iets van een 'acces denied'? Of een time out?

Als ik zo kijk naar die foutmelding, dan wordt de verbinding verbroken. Blijkbaar is de dekking uiterst belabberd. Of beweeg je je voort? (auto of trein)

Kan gewoon ook zomaar zijn dat je in een gebied zit met een slechte dekking (voor jouw provider).

Terug
Bovenaan Onderaan