Mobiel WIFI werkt vaak niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelmerdt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Berichten
4
Ik heb sinds kort een nieuwe router omdat we een nieuw internet abonnement hebben afgesloten.
Wij hebben nu een nieuwe van Ziggo gekregen. Alleen hebben we een probleem.
De ene keer werkt WIFI op de telefoon wel en andere keer niet. Hij is wel verbonden en de pijltjes geven aan dat hij data binnen haalt terwijl ik geen Whatsapp of twitter kan versturen. Het maakt niet uit hoe dicht bij je zit hij vertikt het met WiFi. Een half uurtje later doet hij het weer gewoon. Met de laptop, die op de zelfde WIFI zit heeft nergens last van. Daarom vinden wij het zo raar. Telefoon werkt de WIFI soms en laptop altijd
Ik heb een Samsung Galaxy S2 met android 4.0 en een HTC Wildfire met android 2.3 ik weet niet of het aan android ligt of aan wifi instellingen?
ik hoop dat u ons kan helpen
bij voorbaat dank,

Jelmer
 
en de pijltjes geven aan dat hij data binnen haalt

Bedoel je die 2 pijltjes (oranje/groen) in je statusbalk van je S2? Die geven aan dat je een G3 data/verbinding hebt. Dat staat los van je wifi.

Schakel je 3G eens uit door je aan/uit-knop ingedrukt te houden. Dan kiezen voor "dataverbinding uit".

Je wifi kun je in- en uitschakelen door je statusbalk naar beneden te vegen.
 
welke router van ziggo...en heb je het wifi gedeelte van de router wel aan staan?
zit je niet op een wifi van de buren?
 
en je lift niet mee met de buren het is echt jouw wifi netwerk wat je gebruikt.
 
ja zeker alleen op ons netwerk en niet die van de buren. de buren hebben wel een een open netwerk die geen datagegevens geeft.
maar als ik kijk op mijn telefoon heeft hij alleen verbinding met ziggo9885. En niet met wifi van de buren, waarmee die ook niet verbonden kan zijn omdat ik hem nooit verbonden heb met die wifi. Er staat ook niet dat hij verbonden daarmee is. Hij is dus zeker verbonden met mijn eigen wifi
 
Die pijltjes zijn van je 3G en niet van je wifi. Om een duidelijker beeld van je probleem te krijgen kan het geen kwaad om je 3g uit te schakelen. De pijltjes verdwijnen dan en je S2 maakt dan alleen gebruik van je wifi.

Daarmee voorkom je dat je internet gebruikt buiten je wifi om en dat geeft een vertekend beeld.

Even je 3G uit dus...
 
Volgens mij hebben die oranje en groene pijltjes niets te maken met 3g. Heb namelijk die pijltjes ook en de dataverbinding uit staan. Bovendien heb ik er op dit moment geen simkaart in.
 
Bij mijn Galaxy Ace (android 2.3.5) heb ik een aparte picto voor wifi en een voor 3g. Wifi is zo'n zender met boogjes erboven en 3g is de oranje/groene pijltjes. Kennelijk net even anders dan op de foon van TS.

Dat geeft kennelijk verwarring...

Wifi: shot_000001.jpg
3G: shot_000002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan