Mobiel wil niet draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankwannet

Inventaris
Lid geworden
6 jun 2006
Hoi...

Sinds enige dagen een nieuw mobiel.
Betreft een LG Optimus black(p970)
Nu wil ik daarmee op mijn eigen experiabox(wifi)
Hij vindt allerlei draadloze verbindingen waaronder dus ook de mijne. Toets netjes mijn wachtwoord in(geen fouten)maar nu komt het...

Hij verbindt maar verbreekt hem gelijk weer.Heel soms houdt die het een minuutje vol maar dat is zelden.
Dus:verbonden..verbroken..verbonden..verbroken..etc.
Pak ik een onbeveiligde dan is er niets aan de hand.

Wie heeft er een idee?

beveiligde sleutel te hoog voor de mobiel.
mobiel kan wel wep wpa of wpa2 aan?

Ligt het mss aan het soort beveiliging dat je hebt ingesteld en dat je telefoon die niet ondersteunt?
Update:

De LG-P970 ondersteunt WEP,
WPA/WPA2-PSK en 802.1x
EAP. beveiliging. Als uw Wi-Fi-
provider of netwerkbeheerder
codering heeft ingesteld voor de
netwerkbeveiliging, geeft u de
sleutel op in het pop-upvenster.
Als er geen codering is ingesteld,
wordt het pop-upvenster niet
getoond. U kunt de sleutel bij uw
Wi-Fi-provider of netwerkbeheerder
verkrijgen.

Laatst bewerkt:
tsja dit herken ik ik had met mn ipod touch precies hetzelfde krijg alles doorgestuurd dhcp,ip,routerip,dns en na een paar seconde pats weg.
ik heb met kpn gebeld en die zeiden dat ik mn netwerk instellingen moest resetten op mn ipod heb ik gedaan en hij doet het nu ook.
al moet ik om de paar maanden steeds dezelfde handeling uitvoeren :) maar dat maakt niet zoveel uit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,

Wessel

mobiel kan wel wep wpa of wpa2 aan?

@Puppie & Mik Zjekker:

Boekje hier bij de hand.Mobiel kan wep,wpa/wpa2-psk en 802.1x
Experiabox is wpa2-pers.

Dus zou die dat moeten kunnen.

@wesselbraaksma: Nu al naar paar dagen de instellingen terug brengen?Ik heb er eigenlijk verder niets aan gedaan dus zou niet weten wat er terug moet??:d

Laatst bewerkt:
Van een ander forum(gsm forum)het zelfde probleem met het zelfde toestel gevonden. Daar werd een mogelijke oplossing gegeven. Alleen de ts'r daar heeft nog niet gereageerd of het wel de oplossing was. Morgen zelf maar eens proberen.

Waarschijnlijk is in jouw Wi-Fi netwerk een MAC filter actief. Dit is een extra beveiliging die alleen apparaten toelaat die vooraf zijn ingesteld in je Wi-Fi router.

Wat je dus even moet doen is inloggen op je Wi-Fi router vanaf je PC, op zoek gaan naar de MAC filter (dit zit meestal onder security) en vervolgens het MAC adres van je smartphone invoeren. Dit MAC adres staat onder de accu (Wi-Fi MAC adres), op de doos of je kunt hem ook vinden onder Menu > Instellingen > Over het toestel > Status > Wi-Fi MAC-adres. Als je dit nummer invoert in het MAC filter van je router, zou je telefoon als het goed is verbinding moeten kunnen leggen met je Wi-Fi netwerk.

Ja dat zou kunnen, maar dan moet je naar mijn mening toch zelf de macfiltering hebben ingesteld, dus dan zou je dat moeten weten. Ik heb zelf iig nog niet meegemaakt dat een provider een macfiltering vooraf heeft ingesteld op een modem/router, dat zou ook geen zin hebben want dan zou je nooit een andere pc op je netwerk kunnen aansluiten. Bovendien kent een provider in eerste instantie jouw mac-adres niet.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog nooit in mijn modem/router geweest.:p

Die experiabox heb ik nu een paar maandjes en werkt verder naar behoren.Dus nog nooit iets aan gedaan verder.
Heb ook het mac adres nog niet gevonden.Niet op doos of in mobiel.Zou die dus onder de accu moeten staan.Dat bekijk ik morgen wel ofzo.

Laatst bewerkt:
Dan is die suggestie ook erg onwaarschijnlijk. :D

Laatst bewerkt:
Als dit niet is tja wat dan he....
Zonet weer geprobeerd..houd het paar tellen vol en verbreekt weer. Gaat dan vanzelf over op die onbeveiligde. Terwijl die een erg slecht signaal heeft.:(
Als er dus helemaal geen onbeveiligde bij mij in de buurt zou zitten zou ik niet eens draadloos kunnen.

:evil::evil:

Ps: Voor het geval lieden met de oplossing komen om een internet abbo te nemen voor mijn mobiel: Die wil ik dus(nog)niet. En dat vraag ik dus ook niet. Dit zou ook gewoon moeten werken.

toch eens in de experia box kijken of de dhcp wel aanstaat.

Schiet mij maar lek.

Mac staat niet aangevinkt en zou dus open moeten zijn.
DHCP aan?Zie nergens de optie om daar iets aan of uit te vinken.

Ik heb de nieuwe witte en heb idd ook daar de handleiding van open staan in pdf.

EDIT:wat betreft mac code: onder de accu zie ik alleen een IMEI nr en een s/n nr.
EDIT2: Mac adres gevonden nu even zien toe te voegen in de box. Kijk morgen wel even.kom er nu niet meer aan toe.

Laatst bewerkt:
Bericht aan mijzelf; Goh Frank..wellicht helpt het als je het MAC adres invoert en eens voor een ander kanaal kiest?

Antwoord aan mijzelf; Eureka....Dat was het!:P
Mac adres laten scannen door modem...en ipv kanaal op AUTO..een kanaal gekozen. Gisteravond nog gedaan en tot dusverre geen problemen.(Hele nacht dus contact gehad)
Wel als ik geen mac adres invoer.Dus geen mac adres en ander kanaal geeft wel problems.Wel Mac adres en geen ander kanaal geeft ook problemen.Ik zie de logica verder niet maar goed..het werkt!!
(Tot dusverre)

Toppie Frank!!!
Had ook niet anders van jou verwacht :D de aanhouder wint.:D
Moderators geven nooit op! :thumb:

Laatst bewerkt:
Werkt prima nu...:thumb:
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Topic gaat op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan