Mobiele Harde Schijf reageert niet op pc/laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

liinaliina

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo,

ik heb vorige week zondag bij media markt een nieuwe mobiele harddisk gekocht van 640 GB. De merk is van LACIE en het is een rikiki. Paar dagen later, nadat ik al mijn bestanden in de harddisk heb gelegd, doet mijn harddisk het niet meer. Ik heb een netbook van SAMSUNG en die geeft een melding dat mijn harddisk niet herkent wordt. Ik heb al geprobeerd om op andere pc's aan te sluiten. Maar het reageert nog steeds niet. Daarna heb ik verschillende kabels geprobeerd, en toch lukt het niet.

Ik wil vragen of jullie iets weten, om al mijn bestanden weer terug te krijgen... sinds ze best wel belangrijk zijn...

thanks ~

Ga ermee terug naar de MM om je garantie te claimen en loop daarvoor even naar de computer hulp afdeling als ze dat in jouw regio bij de MM hebben. Zij zullen denk ik wel voor je proberen om de gegevens er nog af te halen en anders is Lacie hier verantwoordelijk voor als je het nadrukkelijk aangeeft.

Zelf *****n loopt meestal uit op gegevens verlies.

Ik ben vrijdag gelijk naar MM gegaan om mijn garantie te claimen. Ze hebben het ook op de pc geprobeerd, maar nog steeds konden ze geen verbinding met de harddisk krijgen. Ik ben alleen niet naar de computer hulp afdeling gegaan... Ik heb het gekocht in MM Rotterdam... weten jullie of ze daar coputer hulp hebben? De "experts" van MM zeiden dat ze niks voor me konden doen en zelf een data recovery programma moesten dl om mijn data's terug te krijgen. En ik ga zowieso deze terugruilen, maar daarvoor moet ik wel eerst mijn bestanden terugkrijgen.

Ook heb ik email gestuurd naar LACIE, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Ik heb op de website gelezen dat ze wel beschikbaar zijn voor reparaties, maar dan moet je 400 euro exclusief btw en verzendkosten betalen om 85% van de bestanden terug te krijgen ... en daar heb ik ook niet echt veel aan... want het is te duur ...

Het enigste wat ik je nog kan aanraden is om naar iemand met een Apple Computer met Mac OS X besturingssyteem toe te gaan en daar de Lacie aan te sluiten en onder Hulpprogramma's < schijfhulpprogramma een schijf EHBO uit te voeren. Als de Lacie dan "Mogelijk" onder schijfhulpprogramma wel te bereiken is en fouten ziet zal het programma vragen om een backup te maken van de gegevens en hem daarna proberen te herstellen.

Goedkoopste manier.

Laatst bewerkt:
uhm... ik heb nog nooit een apple gebruikt ( ik gebruik windows 7) en dus weet ik niet waar alles is (zoals hulpprogramma's)...

dus kan je wat specifieker de stappen uitleggen?

alvast thanks =)

-----------------------------------------------------------
uhm ik heb al geprobeerd ...met apple (ik heb inmiddels die schijf EHBO gevonden... maar nog steeds niks ...

Laatst bewerkt:
Ziet shijfhulpprogramma onder Apple Mac OS X je Lacie schijf ook niet is deze ernstig overleden en zul je specialitische hulp in moeten roepen om je gegevens nog van de schijf af te halen helaas.

LaCie grand 1 TB

De mogelijkheden voor claimen opgelopen schade door verlies van data goed doorgenomen en ervaren dat het niet haalbaar is om in alle redelijkheid en billijkheid een claim te plaatsen bij Media Markt of LaCie. Uiteindelijk zou een rechter moeten inzien of hier sprake is van nalatigheid en hij/zij zal alle opties in deze zaak meenemen.
Dit gaat geen enkele consument redden vanwege nalaten van back-up. Wat dat betreft is het "Case Closed" en staan bedrijven behoorlijk sterk in hun bescherming.

Blijft de nare bijsmaak van het ondeugdelijke apparaat waarvan ik uitging dat het een betrouwbaar medium betrof welke niet binnen 3 maanden zonder enige aanleiding defect zou gaan. Ik zal daarom in ieder geval vragen om een ontbinding van koopovereenkomst bij Media Markt. De wet zegt hierover voldoende en dit is het minste wat ik kan verwachten. Ik zal overstappen naar een NAS systeem van een goed en betrouwbaar merk, nadat ik de tegoeden contant heb mogen terug ontvangen uit handen van Media Markt. Een LaCie zal het zeker niet worden!!

Van deze ervaring heb ik in ieder geval een goede les geleerd.
Groet,
Longstelts
Hallo,

ik heb vorige week zondag bij media markt een nieuwe mobiele harddisk gekocht van 640 GB. De merk is van LACIE en het is een rikiki. Paar dagen later, nadat ik al mijn bestanden in de harddisk heb gelegd, doet mijn harddisk het niet meer. Ik heb een netbook van SAMSUNG en die geeft een melding dat mijn harddisk niet herkent wordt. Ik heb al geprobeerd om op andere pc's aan te sluiten. Maar het reageert nog steeds niet. Daarna heb ik verschillende kabels geprobeerd, en toch lukt het niet.

Ik wil vragen of jullie iets weten, om al mijn bestanden weer terug te krijgen... sinds ze best wel belangrijk zijn...

thanks ~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan