mobiele schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Hoi. Graag wilde ik de gemiddelde schrijf en lees snelheid van Freecom FHD PRO weten.

Is het eigenlijk wel beter dan bijvoorbeeld voor een bepaalde 8/16 GB usb stick met resp. 15 en 18 Mb/s ? Wat me opviel is dat bij bv veel usb sticks deze waarden uiterst moeilijk of niet te achterhalen zijn ! Ofwel doe ik iets fout met zoeken.

Met dank :) voor antwoord Leon 25 :cool:

ik neem aan dat je deze bedoelt?
http://www.ciao-shopping.nl/Freecom_FHD_2_Pro_160_GB__626442#productdetail

als je echt al veel gezocht heb doe je idd iets fout. dit heb ik namelijk gewoon via google gevonden. ;)

afgezien daarvan, ik weet niet precies wat je met je hdd wil gaan doen maar ik gebruik zelf ook een freecom en hij werkt even snel als mijn gewone hdd. ik heb er zelfs games opstaan en als de dataoverdracht zo snel is dat je er games op kan spelen dan hoef je niet bang te zijn dat je snel aan het limiet zal zitten.

Das wat ik bedoelde. Thanks ! :) Leon25 :cool:

Google search en ingave vh gezochte : dat is dan nu op een of andere manier misgegaan :(.

PS indien dit nog mag want ik heb de topic al opgelost verklaard ..... Ik heb eea gelezen over deze schijf, maar dat betrof niet meer recent materiaal daarin waren bij sommige users nog wat problems zoals te warm worden en een tikkend ( paniek :(:confused: ) geluid ( soms ).

Mag ik vragen of jij daar bij deze nieuwere schijf wat van merkt ? Ze zouden nu sterk verbeterd zijn ! Ik heb er zelf grote interesse in wat mijn def keuze voor mobiele schijven betreft :thumb:

En de snelheid, tja de enige rem ( tav speed ) zal dan de bottleneck zijn ( usb 2.0 poort, maar die zijn vrij snel, ik geloof zonder meer wat je schrijft daarover.

Gr. Leon25 :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien ligt dat tikkende geluid aan het type maar ik heb er nog nooit last van gehad en warm worden doen alle schijven maar te warm lijkt me niet.
de rem voor de snelheid is denk ik eerder de schijf zelf. als die erg warm wordt gaat hij langzamer functioneren.
usb 2.0 is wel een van de snelste manieren. je zal niet makkelijk iets beters vinden.
let er wel op dat als je je schijf vaak mee wilt nemen of je dan niet beter een grote usb-stick kan nemen. een van 16 GB is wel heel groot en duur maar een harde schijf gaat relatief snel kapot

koop gewoon je spullen bij een vertrouwd adres zodat je terug kan als het mis gaat. dan proberen ze he ook geen troep aan te smeren. als er fabrieksfouten in je spullen zitten breng ze dan snel terug en koop een ander type. gebeurt het weer een ander merk/ andere winkel.

vraagje nog erbij

Bedankt voor de antwoorden. Als je dat niet erg vindt, nog een laaatste vraag : ik heb hier net zo'n schijf liggen en vraag mij af of je het a h werken krijgt ZONDER de bijgeleverde FREECOM software te installeren ? Ik had even de schijf aangesloten op een usb poortje maar je krijgt dan geen toegang tot de schijf terwijl hij om de seconde een tik laat horen .....

Hopenlijk is dat normaal ? Het is een FHD-2-PRO usb2.0 120 Gb .....

En misschien zijn er nog anderen die er iets belangrijks over weten .....

Met dank voor een eventueel antwoord maar weer :) Leon25 :cool:

PS : Elders las ik dat sommigen bepaalde software niet gebruiken en de schijf als een gewoon opslagmedium gebruiken. Maar ik neem aan dat de freecom software WEL op de pc moet ?

( drivers zag ik, waren al wel via xp beschikbaar )

:confused: mijn hdd doet het gewoon ook als alle software van freecom is uitgeschakeld.

ik zou de software wel instaleren en als hij het nog niet doet dan weet ik het niet.

ps: als ik niet nog een vraagje zou willen zou ik hier niet zijn;)

Omdat ik rekening hield met de mogelijkheid dat freecom installatie v d schijf afhankelijk zou stellen heb ik uiteraard ook de software geinstalleerd, maar ook dan liep alles 'vast' net als bij dc / dvd, TIJDENS een opstart ervan :( ..... de pc wacht dan af tot dat de drive ready is en de cd / dvd ziet ). Echter nu bleef de pc steeds in zo'n fase, apparaatbeheer en schijbeheer werken dan niet : geen reactie. ook kan men de pc zelfs niet meer uitzetten.

Ik heb alle software weer verwijderd ( was ook niet van plan om die nu verder te gebruiken ) en ook de register sleutels / waarden ervan verwijderd :).

Nuja, ik weet nu het allerbelangrijkste : dat deze schijf geen extra software nodig heeft ! Want je moet hem zo ergens zonder extra's op een usb poort kunnen plaatsen.

Gr. Leon25 :cool:

Via FireWire is nog sneller.
Dat de snelheid even hoog ligt als een interne HDD is niet waar ligt op zon 20 MB/s.
Interne HDD ligt op zn 61 MB/s (S-ATA). RAID opstelling kom je zelfs boven de 100 MB/s uit.

Met Mobiele schijf zou 50 Mb/s te halen zijn, de usb poort is de flessehals nog steeds ..... neem ik aan.

HDTune_Benchmark_MAXTOR_STM380211AS.gif

Laatst bewerkt:
helaas ... ja ( interne HD )

even afmaken hier ging wat snel ..... neen geen IDE : SATA :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
????????????????????????????? Wat nu ? Zojuist voor het eerst met de aanpas knop gewerkt en nu is hij weg ??????????????????????

En nu weer terug ???? OK !!!! Gelijk v d gelegenheid gebruik maken .... Tja .. neen slecht is het ook niet .. het gaat wel. En Firewire : eens zien hoe dat hier te doen.

Laatst bewerkt:
HDTune_Benchmark_Freecom_FHD-2_Pro.gif

Hierbij nog even ( vanwege al het geschrijf erover ), nadat het 5 V problem was opgelost, even iets gefabriekt, het Benchmark van de Freecom HD usb 2.0 FHD PRO 120 GB en de temp van de behuizing aan de BUITENZIJDE ( 33,85 - 34 max ( top ) op het warmste punt, buitenzijde sensor afgedekt ) bij een kamertemp van 23,45 - 23 graden tijdens de NTFS format..... Deze temp was veel lager als ik zelf had verwacht. Uitgaande v h feit dat de HD inderdaad 'in de rubber ligt'. Een temp sensor IN de schijf had ik graag nog gezien. Klein minpuntje van deze verbeterde schijf ..... of is die sensor er wel ?

Zijn er meer gebruikers die tijdens de aansluiting even een tikken ( zoeken ? ) v d schijf horen ? Als het loopt met formateren of schrijven / lezen is de schijf bij enig achtergrond geluid ONhoorbaar, zeer stil schijfje ! :)

Gr. Leon25 :cool:.

PS : er bevinden zich enkele verborgen bestanden op deze schijf bij ontvangst. Tevens enige mappen die bij de standaard configuratie van XP hidden zijn. Je kunt ze makkelijk verwijderen indien nodig ! Bv via partitie verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan