Mobiele website

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo helpmij-ers!
Ik wil graag een mobiele website versie van mijn huidige website maken en heb natuurlijk op internet naar allerlei tips gezocht. 'Graceful degradation' ben ik tegengekomen en ik moet blijkbaar op zoek naar het juiste doctype. Weet iemand die doctype? of wellicht meer tips welke mij kunnen helpen? BTW ik bouw met Dreamweaver.
Alvast bedankt!

Bij mobiele websites ben ik al heel snel geneigd om voor een HTML5 doctype te gaan. De ondersteuning in de meeste van die browsers (zowel Android als iOS) is vrij goed en dat biedt je de meeste mogelijkheden voor je site!

Ik maak gebruik van dreamweaver en schrijf dus zelf geen html. Maar bedankt voor de tip, ik ga het zeker onderzoeken.

Is er wellicht nog iemand die hiermee ervaring heeft hoe dit te bouwen?

Hoi motower,
Geen ervaring, wel een paar tips:

En zo staat er nog veel meer op Google, maar daar was je waarschijnlijk al lang achter! ;)

O ja, het blad Webdesigner 46 heeft er artikelen over, zelf nog niet gelezen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Top! Ik ga dit weer eens lezen.
Maar als ik alles goed begrijp bouw ik dus gewoon in Dreamweaver een heeeeeele simpele website met alleen wat buttons en tekst en wellicht een kleine foto her en der?

Hallo allemaal, ik ben al een eind met de opzet van m'n mobiele website, maar weet iemand hoe de bezoeker direct doorgestuurd kan worden naar de mobiele versie (ik twijfel nog of dat wijs is, maar wil het wel graag leren / weten). Ik heb de mobiele website gebouwd met Dreamweaver. Is hiervoor een soort van (java)script?

Javascript worden op de meeste telefoons maar deels ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan