mobile Core 2 duo loopt... warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualstudio

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Hallo

Ik heb al enige tijd (een jaar) een HP laptop met een mobile intel Core 2 duo T5200
Sinds enige tijd heb ik de indruk dat mijn systeem steeds sneller behoorlijk warm krijg waardoor de ventilator sneller begin te draaien. Ik heb dan al een programmaatjes gezocht waarmee in mijn CPU temperatuur in de gaten kan houden. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe warm een gemiddelde processor van dit type heeft bij normale belasting. Zou iemand mij een gemiddelde norm kunnen geven? (dan weet ik hoe erg ik me zorgen moet beginnen maken)
Ik weet dat de Tjunction op 85°C ligt.

Laatst bewerkt:
wat geeft dat progje aan ?

en mijn p4 geeft meestal 40-45 aan maar ik weet niet of dat bij core2duo ook zo is want dat is wel weer stuk nieuwer en alles

Na een koude start loopt alles normaal. temperaturen rond de 25°C voor beide cores.
Maar eenmaal de laptop een half uurtje staat te draaien komt hier drastische verandering in.
Door gewoon wat rond te surfen of te downloaden loopt de temperatuur vrij vlug op naar 55°C (voor elke kern).
Werk ik gedurende een uurtje verder mag ik er bijna zeker van zijn dat ik temperaturen van 65°C haal.
Gisteren keek ik een film op pc en heb ik halverwege moeten stoppen want de temperatuur vereikte de kritieke 80°C... vijf graden meer en laptop zou zich afgesloten hebben. De warmte kan ik meestal vrij vlug laten dalen door mijn laptop even een tien tal minuutjes op te heffen... Mijn besluit is logisch dat er niet genoeg koude lucht getrokken wordt in de pc... maar dat zou naar mijn mening toch niet mogen aangezien een laptop er op gebouwd is om ergens op te staan (zoals het bij mij op mijn bureau staat)?

Al es gedacht aan stof in jouw laptop??
Zijn alle openingen en interne luchtkanalen vrij van stofaanzetting?

Ik heb daar ook aan gedacht, maar om eerlijk te zijn sta ik niet echt te springen om mijn laptop open te vijzen :confused:. Ik heb namelijk geen idee hoe ik dat het best doe en veel belangrijker misschien, hoe ik hem dan weer normaal in elkaar krijg...

Uiteraard, maar het is niet zo dat het stof uit die gaten komt hoor. En die zijn niet groot genoeg om onderliggend stof te kunnen waarnemen.

het lijkt mij meer een slecht werkende cpu. In 1 jaar tijd kan een laptop niet zoveel stof verzamelen dat hij te warm word (bij gebruik in normale omgevingen). Mocht je midden in een verbouweing hebben gezeten, dan gaat t meestal een stukje sneller.

Dat kan, maar ik kan het natuurlijk moeilijk met 100% zekerheid zeggen als dit alle info is. Maar toch dikke kans dat de cpu aan vervanging toe is.
Je kunt natuurlijk altijd naar een pc boer op de hoek gaan en vragen of ze hem even de fan na willen kijken van de cpu. Vaak is deze redelijk goed benaderbaar en zouden ze binnen een aantal minuten moeten kunnen zien of de fan TE stoffig is. Lijkt mij een klusje wat ze wel even uit klantvriendelijkheid willen doen.

cpu te warm

he hallo ik werk bij een computer boer en heb wel eens van die probleempjes gehad
ten eerste draaien er ook veeel programa's mee op de achtergrond zoniet spam???
zou ten eerste gewoon beginnen met een frisse harddisk dus formateren die handel

groeten michiel

www.jhonnyandtherockers.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan