Mobile Rack en SWAP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelvBeek

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
ik heb voor school een mobile rack gekregen om mijn swap op aan te sluiten.
ik heb de Rack in mijn pc gebouwd en zet daarna de pc weer in elkaar en doe de harde schijf in mijn Rack. ik klik F8 voor Boot Device. Ik kies mijn WD schijf. Daarna geeft ie een fout aan, namelijk: Boot Disk Failure, insert bootdisk and press enter .
Ik vind dit raar want op school heb ik die swap gewoon gebruikt en XP enzo opgezet. maar thuis wilt hij maar niet werken. Weet iemand hoe ik hem thuis wel werkend krijg

Je hebt xp geinstalleerd op die hdd vanop een andere pc?

ja dat werkt niet... hdd opnieuw formatteren en xp herinstalleren.

ik heb die xp op mijn swap geinstalleerd en niet op die pc
een swap is gewoon een soort doosje met een harde schijf erin die je dan in een speciaal ding (mobile rack) stopt en zo een interne schijf is.

ik kan hem op school op iedere pc gewoon gebruiken (ongeveer 300 pc's) . alleen bij mij thuis doet hij het niet

vermoedelijk omdat de pc's bij jou op school allemaal 'hetzelfde' zijn qua hardware.

stop 'm in je pc en installeer xp vanop jouw pc.

dus eerst formatteren en dan opnieuw installeren.
maar werkt hij daarna wel gewoon op school?
niet dat ie dan op school weer niet werkt

Wat wil je exact doen? Je wil elke keer gaan booten van die rack dan? Aangezien je PC thuis andere hardware heeft, kan dit niet echt volgens mij... Dat gaat niet werken op je school dan...

Wat je wel kan doen, is, als de schijf groot genoeg is, 3 partities aanmaken met op de ene windows voor school, andere windows thuis en de laatste je bestanden... Maar of het dan nog nut heeft? :rolleyes:

Zou dat lukken? Een dual boot vanaf 2 verschillende pc's?
Naja, dat ie het ons weet te vertellen:p

Maar een derde partitie hoeft niet per se.
Je kan ook de bestanden op 1 van de partities laten staan en dan gewoon van de ene partitie op de andere...

Ik weet het niet exact of het moet lukken, maar als je logisch nadenkt zou dat wel moeten he... Het ene besturingssysteem de drivers voor thuis, ander voor school...

De derde hoeft inderdaad niet, maar het wordt er dan wel overzichtelijker door... Anders weet je na een tijd niet meer in welke program files je bvb bezig bent ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan