MobileMe, net niet volmaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo helphelden!

Gister heb ik een MobileMe account aangeschaft (niet de proefversie, want ik ik heb geen
creditcard; ik ben hem gewoon wezen halen in de winkel). Het werkt verbazend goed tussen
de online dienst (www.me.com), mijn iPhone en mijn Mac. Alleeen de functionaliteit binnen
Windows valt me nogal tegen. Ik gebruik Windows Vista Home Premium en Windows Mail.

Wanneer ik de IMAP-account configureer, komt er behalve een lijstje met lokale mappen
ook een lijstje met IMAP-mappen bij. Verzenden/ontvangen duurt heel lang (syncen), en
er wordt helemaal geen Postvak IN getoond! Daarnaast slaan deze mappen over naar
de server, waardoor ik op mijn iPhone nu bijvoorbeeld tweemaal de map Concepten zie.

Ook ondervind ik problemen met het synchroniseren van de contactpersonen. Bij veel
van mijn contacten (die ik in eerste instantie alleen op mijn iPhone bijhield) heb ik zelf
velden opgegeven voor bijvoorbeeld telefoonnummers van bepaalde afdelingen. Hiermee
weet Windows Contactpersonen niet om te gaan; de aangepaste velden worden helemaal
niet overgezet...

In principe wil ik best op mijn PC mailen via de web-based MobileMe, maar ik gebruik
natuurlijk liever gewoon een desktop-programma. Wellicht zou Apple een versie van Mail
voor de PC kunnen uitbrengen, net als Safari... Is er misschien een betere manier?
Overstappen naar Outlook 2007? Of wellicht zelfs voorgoed afscheid nemen van de
desktop-e-mailprogramma's van Microsoft en alsnog de web-based account gebruiken?
Voordeel daarvan is, dat het allemaal á la Apple is...

Dan nog een tweede punt. In eerste instantie dacht ik dat je gewoon je eigen adres
kon behouden. Helaas moet je het echt als een mail-account zien en moet je gebruik
maken van je @me.com-adres. Op zich is dit geen groot probleem. Aangezien ik
een eigen domeinnaam heb, heb ik de bestaande POP-account verwijderd en hetzelfde
adres als forward aangemaakt naar mijn @me.com-adres. Echter, iedereen wie ik nu
een mailtje stuur, ziet mijn @me.com-adres, en dat heb ik liever niet. Kan ik dat adres
op één of andere manier vervangen? Een soort "antwoordadreswijziging"?

Toelichting: tot gister had ik één POP-adres op mijn domein. Daarnaast zo'n 20
forwarders ten behoeve van Windows Live, Apple ID, school, forum enzovoort. Die ene
POP-account heb ik dus verwijderd en óók aangemaakt als forwarder, naar mijn @me.com.
Mailtjes naar die 20 andere forwarders worden dus dubbel doorgestuurd, dat werkt goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan