mobo/bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

R_Scorpion

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
8
ik heb een MSI KT4V 6712 333fsb atx mobo

ik heb een AMD 3000+ gekocht, en erin gestopt
hij draaide op 1300 Mhz terwijl die op 2.17 Ghz moet lopen, nu wou ik de CPU FSB Clock updaten,
hij liep op 100 mhz ( kan kiezen van 100 - 280 mhz)
ik zet em op 160 Mhz om te kijken of die sneller word...

maar, nu kan ik nog wel opstarten alleen geeft mij beeldscherm niets weer, die trouwens niet kapot is , kan iemand mij helpen?

is iets kapot, of kan ik altijd de bios nog resetten??
 
Laatst bewerkt:
kijk eens in je handleiding van het moederbord naar de CMOS clear jumper.(Bios reset)
De onmisbare vriend van de die-hard overklokker.:D
Je zal hem wel vaker nodig hebben als je te ver aan het klokken bent geweest.

Zit die niet op jou moederbord dan kan je de batterij eruit halen en de + en - contact van de batterij ff kortsluiten.
Let op dat de stroomkabel(220v) uit het stopcontact is.!!
En zorg dat je statisch ontladen bent.
Dit doe je door ff een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.
 
Geplaatst door R_Scorpion
ik heb een MSI KT4V 6712 333fsb atx mobo

ik heb een AMD 3000+ gekocht, en erin gestopt
hij draaide op 1300 Mhz terwijl die op 2.17 Ghz moet lopen, nu wou ik de CPU FSB Clock updaten,
hij liep op 100 mhz ( kan kiezen van 100 - 280 mhz)
ik zet em op 160 Mhz om te kijken of die sneller word...

maar, nu kan ik nog wel opstarten alleen geeft mij beeldscherm niets weer, die trouwens niet kapot is , kan iemand mij helpen?

is iets kapot, of kan ik altijd de bios nog resetten??

FSB moet op 166mhz. Multiplier op Auto.

Hier vind je trouwens een BIOS-update voor je moederbord:
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=362&kind=1
 
Laatst bewerkt:
ik had em op 160 gezet..voor de rest niets veranderd...nu doet ie het niet meer :confused:
dus als ik em op 166 Mhz gaat ie tevens op 2.17 ghz lopen ipv 1.3 Ghz
 
Geplaatst door R_Scorpion
ik had em op 160 gezet..voor de rest niets veranderd...nu doet ie het niet meer :confused:
dus als ik em op 166 Mhz gaat ie tevens op 2.17 ghz lopen ipv 1.3 Ghz

Je moet je BIOS ook updaten via de link die ik gaf. BIOS-versie 1.9 moet je hebben. Vanaf versie 1.8 kan je moederbord een AMD AthlonXP 3000+ aan:
-Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU
 
Geplaatst door Muurhond


Je moet je BIOS ook updaten via de link die ik gaf. BIOS-versie 1.9 moet je hebben. Vanaf versie 1.8 kan je moederbord een AMD AthlonXP 3000+ aan:

is dat de versie van dat programma of van mijn Mobo?
 
ik heb hem nu weer normaal...(alles doet het gewoon)
alleen nu moet ik mijn bios flashen, hoe kan ik een backup maken van mijn bios?
 
Ik weet niet hoe het precies bij MSI werkt, maar normaal krijg je een backup mogelijkheid met het Flash programma.

Zorg igg dat de pc aan blijft tijdens het flashen!!!
Ik zet meestal ff de grote stroom verbruikers in huis uit.
(TV, koelkast, enz)
Dit om te voorkomen dat de aardlek-schakelaar in de meterkast niet toevallig aanspringt.

Gebruik bij voorkeur een nieuwe geformateerde floppy waar je het flash programma plus het Bios bestand op zet.
 
Laatst bewerkt:
het is een 3000+, nu heb ik em op 133 Mhz gezet terwijl een 3000+ op 166Mhz moet kunnen lopen ...start ie wel op en is die van 1.3 Ghz gegaan naar 1.7 Ghz

alleen nu is mijn CPU warmte met 6 graden gestegen(nu 41 graden) is dat te hoog, of hoe warm kan die worden?
 
41ºC is niet te hoog voor een AMD.
Mooie temperatuur, maar je draait nog steeds te laag.
Dus zal de temperatuur nog hoger worden, als je wel op de goede snelheid draait.

Heb je inmiddels het Bios geflasht, zoals Muurhond aangaf?
 
jah dat heb ik gedaan, alleen nu wil die niet meer opstarten, nu heb ik versie 1.0 [U
hier gedownload, dat zou als recovery werken als de bestandsnaam
naar
opslaan op disk, opstarten en CONTROL-HOME inhouden...wachten op 4 piepjes, dan zou je bios gerecoverd zijn, maar helaas...
:( HELLUP!!
 
Laatst bewerkt:
Dit is een reactie op dit topic waarin R_Scorpion reageerde.

toeval wil idd. dat ik ook een MSI plankje heb. Tijdens het downen en uitvoeren van de instructies om te gaan flashen, wordt een automatische recovery aangemaakt. Als je de instructies van MSI opvolgt dan zou je moeten kunnen recoveren als het mis gaat.

Daarnaast biedt MSI de service om voor een eurootje of 30 de bioschip voor je te repareren / resetten als het helemaal mis is gegaan. Sloop het ding eruit als niets meer werkt en stuur 'm op naar MSI Nederland. 5 werkdagen later en een paar eurotientjes armer ben je weer "online".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan