mobo en cpu probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
problems!!!!!
ik heb een oud pctje staan en omdat ik momenteel met me pootje in het gips thuis zit wil ik proberen deze draaiend te krijgen.
het is een Abit moederbord en wel de AB-pr5. ik heb hier nog zoveel spullen liggen dat ik het gewoon leuk vind om hem draaiend te krijgen.
Ik heb hier 4 processors liggen 3 zijn dezelfde dit zijn intel pentium processors met mmx volgens mij zijn ze alledrie 233mhz en 1 amd k6-233anr processor. ook een 233 denk ik dus.
nu is het zo dat in mijn boekje staat dat er qau cpu een
- intel pentium 75~200mhz,
- amd 5k86-pxxx
of een cyrix 6x86 in zou moeten kunnen.
het moederbord is niet jumperloos dus ik zou de cpu in moeten kunnen stellen dmv de jumpers D1-D6.
alleen nu is mijn vraag omdat het allen 233mhz processors zijn, zouden deze het dan moeten kunnen doen op dit mobo want ik krijg hem niet aan de praat namelijk.
alvast bedankt voor de reacties.
groeten rene
:D

Heb je de voltage voor die processors wel correct ingesteld? 54C processors (zonder MMX) hebben één vaste voltage en 55C processors (met MMX) hebben 2 verschillende spanningen nodig.

hoe weet ik welk voltage want er staat op de mmx processors maar 1 voltage 2.8v.
op de amd k6 staat 3.2vcore/3.3v i/o
het cpu voltage kan ik verzetten met jp11 en jp12 deze kan op 2,5 2,7
2,83
3,38 en 3,52.
hoe heet dat andere dan?

2.8 volt ja, dat is voor MMX, de andere hoef je niet in te stellen, die staat vast.

ik heb hem op 2.8 v gezet ik heb de jumpers zo gezet dat ie op 166mhz staat want volgens mij is die ene intel processor een 166mhz. er staat als code op fv80503166 en bij de andere 2 fv.... 233 maar de pc doet helemaal niks. waar kan ik nog naar kijken?

Wat voor geheugen heb je er in zitten? Als je SD-ram hebt moet je de jumper voor het geheugen anders zetten dan bij EDO-ram.

er kunnen alleen maar 4 simmetjes in, ik heb er nu 2 inzitten, met 4 doet ie ook niks. edo ram dus.

ik had laatst een bijna zelfde mobo en daar deden de processors het wel in. alleen daar ging de batterijhouder van stuk. deze heeft het ook gedaan,maar met een andere processor,maar ja die heb ik niet meer.
raar dat ie deze niet pakt.

ik krijg helemaal niks, hij draait wel maar ik zie geen beeld opkomen of iets dergelijks

Al het VGA kaartje in een ander PCI slot gedaan?

Haal het batterijtje er eens uit of doe een "clear C-mos" volgens de handleiding. (jumper 3)

die jp3 zit er niet op . het moet jp1 zijn voor de cmos

ik heb wel het vga kaartje verplaatst maar dat maakt ook niet uit. even een vraagje .
zou de pc beeld moeten geven zonder cpu ? en zonder geheugen???

ik denk ik gewoon een andere processor moet hebben. bedankt voor je hulp in ieder geval.

groeten rene

Laatst bewerkt:
ik ga op zoek naar een ander cputje. je hoort het wel of ik hem aan de praat krijg.
bedankt.
rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan