Mobo kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tan@o

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hello,

Ik heb een pc gebouwd en deze start niet op.
Scherm blijft zwart en ik vraag mezelf af: is mijn mobo geduk??
Lampje brand op mobo, ventilatoren draaien wel.(Asus mobo P4S800MX type)
Iemand, hoe kan ik testen of mijn mobo niet kapot is??

Groeten,

Alle voedingskabeltjes aangesloten?

Die 4 polige voor je CPU?

Laatst bewerkt:
Er kunnen natuurlijk ook verhogingen in de montageplaat zijn gestanst, dan mag je die afstandhouders niet gebruiken ( zitten dan ook niet bij je kastonderdelen bij ).

Probeer eens met alleen mobo en proc, piepjes is goed teken, dan steeds verder opbouwen met geheugen, videokaart, etc.

Lange Pier zei:
Er kunnen natuurlijk ook verhogingen in de montageplaat zijn gestanst, dan mag je die afstandhouders niet gebruiken ( zitten dan ook niet bij je kastonderdelen bij ).

Probeer eens met alleen mobo en proc, piepjes is goed teken, dan steeds verder opbouwen met geheugen, videokaart, etc.

Ik probeer deze ff.

Hold on.

Tan@o zei:
Ik probeer deze ff.

Hold on.

Nee, helemaal niks.
Geen piepjes, toetsenbord en muis reageert niet (brand geen lampjes hierop, normaal gesproken wel).
Er brand een rode lampje op de mobo, wat heeft dit te betekenen??
Iemand nog sugesties??

Meestal alleen dat er spanning op het mobo staat.

Je kunt nog een bios reset proberen, maar geen ledjes op je tokkelbord, kan beteken dat je mobo niet werkt, maar dat is van afstand eigenlijk niet te beoordelen, als deze van een plaatselijke pc boer is, ruilen.

Lange Pier zei:
Meestal alleen dat er spanning op het mobo staat.

Je kunt nog een bios reset proberen, maar geen ledjes op je tokkelbord, kan beteken dat je mobo niet werkt, maar dat is van afstand eigenlijk niet te beoordelen, als deze van een plaatselijke pc boer is, ruilen.

Zoiets had ik al een vermoeden, dat de mobo geduk is.
Had ff een bevestiging nodig.
Bedankt voor nou.

Zat er nog aan te denken, is de voeding wel sterk genoeg, of zijn de spanningen wel voldoende.

Lange Pier zei:
Zat er nog aan te denken, is de voeding wel sterk genoeg, of zijn de spanningen wel voldoende.

De voeding is een 350 watt.
Hoe kan ik testen of deze genoeg is?

Het is opgelost, net wat ik vermoede, de mobo kapot.
Deze vervangen door een nieuwe.

Bedankt voor jullie inzet.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan