mobo kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Animalos

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
hey
ik heb net een nieuw moederbord gekocht Asrock 939Dual-SATA2. met daarin een 3200 64 bit amd venice. Nou heb ik alles aangesloten. Dan stop ik de 230 in de voeding dan gaat de cpu fan heel even draaien en dan stopt hij, dit is volgens mij nog enigzins normaal. Maar nou druk ik op de 'aanknop'. En dan gebeurt het zelfde. Dus weer gaat de cpu fan even draaien en dan stopt hij weer. Verder doet het toetsenbord het wel dus Num lock kan je aan het uit doen. en muis heeft ook gewoon stroom want deze brand gewoon. hier uit concludeer ik dat het moederbord het nog wel een beetje doet.

uuhh iemand enig ide??

heel even draaien hoelang is dat ongeveer
zit koeler er goed op ,niet te veel koelpasta genomen

als je naar temperatuur kijken in bios

ja heel kort dus nog niet een een seconde. ja kwam ik maar in de bios daar kom ik nog niet eens.
kan je op een cpu te veel koel pasta doen. Ik ga er niet vanuit want een bedrijf heeft de cpu op het mobo geplakt. Zou er in princiepe wel wat vanaf kunnen halen.

Welkom op Helpmij.nl :thumb:

En er komen verder geen piepjes uit de kast? Vaak is dat een code, waarmee je i.c.m. de handleiding de fout kan opsporen.

Nieuw moederbord.......kan je voeding dat wel aan??

ja dat van die voeding dat vraag ik mij dus ook af. opzich is het een 400W en net gekocht bij een kast waar ik hem uit gehaald heb. details. 400W Codegen Model:400x.

ram is net nieuw en zit er goed in. 2 x 512

Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)
zou het miss iets met mijn vid kaart kunnen zijn.
Asus EN6600GT /HTD 256 MB, PCI Express x16
ook nieuw. dus ik zou zeggen het mobo. ondanks dat deze ook nieuw is. dus ja ik zit een beetje met me handen in het haar!

Krijg je totaal geen beeld? Kan je in de Bios?
Welke geluiden hoor je of hoor je niets?
Hoor je de hdisk draaien?

Ik gooi het op de voeding.
Gaat de koeler van de voeding wel draaien.

Als er werkelijk niets is waaraan je kan zien dat je mobo stroom heeft dan vrees ik dat het kapot is gegaan met de stroomaansluiting.
Terug naar winkel en zeggen dat het niet werkt.

Probeer eens een andere videokaart er in te doen, als je die in de buurt hebt.
Ik ben bang dat het inderdaad je videokaart is.
Als het je geheugen zou zijn zou je piepjes horen.
Als het je hd zou zijn zou je een melding krijgen dat er geen mountable bootvolume aanwezig is.
Als het je voeding zou zijn zou er niks gebeuren en/of de ledjes zouden na korte tijd weer uit gaan.
Bij een cpufout zou ik eigenlijk niet weten wat er gebeurt....

maar dat is het juist het lijkt of de mobo het wel doet want muis en toetsenbord geven wel 'licht'. dus muis staan aan. licht van de optische **** bedoel ik dan.

ja dus het gare van deze mobo is dat er geen led op zit, maar als er een led opzat zou deze branden. verder draaien de fans dus niet. alleen dus heel kort al ik de 230 erin stop van de voeding. en net als ik op de "aanknop' druk. Met heel even bedoel ik minder dan een sec.

Plug gewoon alle hardware los en steek het een voor een terug in na telkens een opstart.
Ook je hd, cdroms, geluidskaart, videokaart enz.
Laat dan weten wat je telkens ondervonden hebt?

jo bertus ik heb het eerst nog maar niet in de kast gemonteerd. zou in principe geen problemen moeten geven...

Zit er geen schakelaar achter op je voeding, waarmee je tussen 110 volt en 220-240 volt kan kiezen? Check even of deze inderdaad op 220-240 volt staat. Zet in ieder geval niet je pc aan om het uit te proberen, kijk echt even naar wat er achter op staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan