Mobo led blijft knipperen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ytos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytos

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Vanmorgen heb ik na wat klusjes m'n pc met toetscombi <Alt-F4> gevolgd door <Enter> afgesloten. Normaalgesproken komt 'ie dan in stand-by. Het rare was echter dat ik via m'n speakers een regelmatig tikkend geluid hoorde, dat langzaam wegging.

Vanmiddag wilde ik weer aan het werk en toen viel me op dat de blauwe knipperende led van m'n kast niet aan was. De pc was dus niet in stand-by, maar blijkbaar afgesloten vanmorgen. Toen ik m'n pc echter aan wilde doen, lukt dat niet. Het enige dat gebeurde is dat het regelmatig tikkende geluid via m'n speakers weer terugkwam.

Ik heb vervolgens m'n kast opengemaakt, om te kijken of er wel spanning was op het moederbord. Daar zag ik het groene ledje knipperen op de maat van de tikken uit m'n speakers.

Ik heb de handleiding van het mobo erbij gepakt, maar ik kan niets vinden over een knipperend mobo-led. Het enige dat er staat is dat als de led brandt, het mobo op Standby/Power on is. Als de led niet brand, staat het mobo op Powered off.

De pc is anderhalf jaar oud en heeft het tot nu toe prima gedaan. Ik heb niet overgeklokt of kort geleden hard- of softwarematige dingen veranderd.

Ik heb getest of het aan het geheugen ligt, maar dat is dus niet zo.

De configuratie bestaat uit een
Behuizing: Antec P180B EU Black
Voeding: Basic BP500U EC
HD: Samsung SATA II 300 250gb 7200rpm 16mb
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe
Geheugen: DDR2 2gb 800 kit (2x, dus 4gb totaal)
Processor: E6600 Intel Core2Duo 2.40 4Mb 1066
VGA-kaart: Asus EN7600gs htd/256m silent pci-e
DVDRW: Asus 1608
DVD Rom: Asus 16x48

Ennie-boddie?

Probeer het volgende:
1. Haal je hele systeemkast van de netstroom af
2. Druk op de aan-uit knop, en houdt minstens 30 seconden vast
3. Laat je systeem minstens 30 minuten van de stroom af
4. Sluit de systeemkast weer aan op de stroom, wacht een paar minuten, en probeer de pc daarna weer op te starten met de aan-uit knop.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet. Ben bang dat ik er morgen even mee naar de pc-boer moet :(.

Probleem is opgelost. Het lag aan de voeding. Gelukkig had ik 2 jaar garantie en zit ik nog in het 2e jaar. Morgen of woensdag kan ik 'm omruilen. Heb nu zolang een andere van m'n werk. Dus ik kan weer aan de bak :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan