mobo of cpu kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvbarneveld

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
beste helpers, hier mijn probleem....

op het moment dat ik mijn pc aanzet, gaat het mobo als een gek met piepjes lopen gooien, wel gelijke piepjes, ik heb al gekeken naar die site waar je kan zien welke piepjes waarvoor dienen, maar mijn piepjes staan hier niet bij.

nu heb ik mijn mobo ook al helemaal kaal getrokken, met alleen de processor er nog op, ook dit heeft geen effect, ik heb ook al met mn jumpertjes lopen spelen, koeling van processor los gekoppeld, bios gereset, batterij van bios langer als 10 min los gehad, maar dit allemaal zonder resultaat.

hij start dus helemaal niet op, geeft ook geen beeld, en komt dus ook niet tot aan het bios.
nu ben ik bang dat mijn mobo zijn beste tijd heeft gehad.

nu is mijn vraag weten jullie mischien waar dit aan kan liggen, of dat mijn processor mischien kaduuk is of dat het mijn mobo is?¿

met vriendelijke groet
Dennis van Barneveld:thumb:

Als je inderdaad alles al geprobeerd hebt,zal inderdaad je moederbord of de processor zijn gaan hemelen,je zou nog kunnen proberen ergens een processor vandaag te halen en deze proberen maar dan houd het wel een keer op.

Een kaal modobord zal zeker niet werken!!
Steek gewoon alles er terug in en haal dan de hardware er één voor één uit en zie dan wat de pc doet?
Het is een hardware probleem maar welk?
Mogelijk de videokaart denk ik.
Hoeveel biepjes hoor?

de bliepjes gaan onbeperkt door, ik heb alles al 1 voor 1 eruit gehaald, dit heeft ook geen effect, hij is btw niet helemaal kaal, jumpjers, processor zitten allemaal op zijn plek.\

als het dan bijv mijn video kaart zou zijn, dan zou hij het zonder weer moeten doen.

als er nog meerdere ideeën zijn, dan zijn die altijd welkom.

een andere soortgelijke processor ergens vandaan toveren gaat niet echt lukken, anders zou ik er 1 moeten kopen, en als het dan niet aan de processor licht, loop ik met 2 van die dingen rond, das zonde.

gr dennis

Je kan ook even met je pc naar een computerzaak gaan en die kan dan je processor kontroleren, zij hebben er altijd nog wel liggen om te testen.

laat ik natururlijk weer in ermelo wonen, en daar niet echt een goede computer zaak hebben zitten, de enige die hier zit daar heb ik niet echt goede ervaringen mee.

Dat is natuurlijk minder goed nieuws.
Heb je vrienden die soms een processor hebben liggen?

Ben je ook zeker dat je voeding goed werkt?
Alle andere hardware zouden volgens u werken??

nee helaas geen vrienden met soortgelijke processor, en als het aan een ander hardware deel zou liggen, dan zou hij toch moeten starten als het mobo kaal is met alleen de processor erop?¿

ik weet niet zeker of het aan de voeding licht, ik hem nog nooit zo,n ding doorgemeten.:confused:

Ge zoudt natuurlijk met het mobo en processor in de bios moeten kunnen geraken.
Dat is helaas niet zo.
Dus laten chekken ergens. Een ander oplossing is er niet denk ik.

ik ben er wel al achter, dat mijn hdd wel een teken van leven geeft, net alsof hij wilt starten, als de processor stuk zou zijn zou hij dit toch niet doen of wel soms, net bij de computerboer geweest maar die vraagt mij iets te veel geld voor het nakijken van mn pc.

ik probeer er zelf met jullie hulp wel uit te komen.:D

Je voeding is goed?
Je ventilators draaien?
Zitten je geheugen nog wel goed?

voeding is goed< dit denk ik in iedergeval.
ventalitoren draaien, op dit moment draait hij zonder geheugen, maar dit geeft het zelfde effect als met geheugen.

Steek één staafje geheugen erin indien je meerderen hebt of als je er maar eentje hebt dan steek die terug erin.
Als je internet hebt dan trek die modem eruit.

ik ga straks ffe verder, moet ook ffe aan het huishouden denken he,:D

zit trouwens nog geen lan kaartje in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan