mobo opgeblazen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
:o :o :o

Dit kan ook in het grootste blunder topic ben ik bang......

Ik heb het geheugen uit een pc gehaald om te kijken wat voor geheugen het was. Bij het terugplaatsen ging het mis. Hij zat nl verkeerd om bleek achteraf. Ik kon hem uiteraard ook niet goed aandrukken.

Ik dacht nog.......als hij niet goed zit, start hij gewoon niet op en kijk ik nog een keer.

Rook ik ineens een schroeilucht, geheugen werd gigantisch heet. Pc doet niets meer.

Wat is er nu waarschijnlijk kapot? Geheugen, mobo of de voeding? Of zou ik alles opgeblazen hebben.

Ik hoop dat ik het de voeding is want die is het minst duur (Pc is niet van mij:( :( )

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

Pc niet van jou? Auw....:rolleyes: :eek:

Met een beetje mazzel is alleen het geheugen gaar.. Met pech ook de onderliggende electronica (chipset e.d.).

Is gelukkig niet een supernieuwe pc, maar toch...

Hoe kan ik erachter komen? Ik durf mijn eigen geheugen er niet in te doen om te testen....

Testen is toch de enige oplossing om te onderzoeken wat er aan de hand is.

Ik zie in de la nog een oud bankje liggen. Misschien is hij goed genoeg om te testen. Ik ga het even proberen.

Helaas, maar is ook erg oud geheugen.

De pc piept geeneens bij het opstarten. Het HD ledje blijft continu branden. Zegt dat je iets?

Gatver... Niet piepen betekent dat ook de geheugenfout, die er zeker moet zijn, niet gezien wordt... Harde schijf ledje dat constant brandt hoeft niets te betekenen.

Tanja,

Het HD lampje blijft continue branden zeg je ? En verder gebeurt er helemaal niks meer zeker ????
Dan is de kans heel erg groot dat de Processor naar de haaien is !! Mobo kan over het algemeen heel wat hebben of er moeten gigantische vonken zijn vrij gekomen met dat verkeerd geplaatst geheugen.

Suuk6,

Remy

@Remy.

Vonken heb ik niet gezien. Aleen een schroeilucht, en daarna was het geheugen bijna niet vast te pakken zo heet. Verder doet hij inderdaad helemaal niets meer. Het lampje van de monitor blijft alleen knipperen.

Ik begin nu echt een beetje zenuwachtig te worden.:(

Als er geen geheugen in de bankjes zit moet het BIOS dat aangeven. Dit gebeurt via de POST-piepjes (POST=Power On Self Test)

Tanja,

Heb je niet toevallig een processor van iemand te leen, kun je die een keer proberen.
heb zelf ook al eens zo'n gevalletje meegemaakt dat het geheugen niet goed geplaatst was. Het resultaat was dat niks meer het deed leek het wel. Na lang zoeken bleek dat de processor ook een flinke klap had gekregen en was bezweken. Na het plaatsen van een andere processor (en nieuw geheugen!!) deed de PC het weer als vanouds.

Remy

Oude processor heb ik niet meer liggen helaas. Denk ook niet dat op dit moment iemand dat aan mij wil uitlenen.:rolleyes:

Ik ben bang dat ik dat aan zal moeten schaffen. Zal wel weer in de papieren lopen. Ik heb de persoon nog niet gebeld. Ik probeer het eerst op te lossen:o

Als ik zo niet meer reageer. Ik heb nachtdienst en ga zo nog even slapen. (zal wel niet lukken nu)

Veel succes..

Als je geheugen verkeerdom plaatst kun je het geheugen iig weggooien. Met het moederbord kun je geluk hebben. In verreweg de meeste gevallen zijn de bankjes waar het geheugen in moet beschadigd (brandplekken). Als dat zo is kun je het mobo weggooien.

Ik denk dat je (...) processor nog heel is.

Wellicht kunnen we je aan wat spul helpen, vertel ff wat voor PC het is, merk/type mobo, processor enz.

Ik heb op marktplaats.nl gelukkig ook wat pc's gezien voor rond de 200 euro. Die zijn iets sneller als wat hij had, en die prijs had hij ook in gedachten om zijn eigen pc uit te breiden.

Ik wacht die reacties ook even af, dus hopelijk komt het op die manier nog goed.

Wat ik nog wel wil proberen, maar waar ik een beetje bang voor ben, is om te testen of het ALLEEN het geheugen is.

Kan mijn geheugen ook kapot gaan als ik het in dat mobo probeer, of kan ik dit gewoon "testen". Ik durf het eigenlijk niet zo goed aan.

Wie kan er iets zinnigs over zeggen (met zekerheid uiteraard:) )

Bedankt voor het meeleven:)

@ Tibor, het gaat om hetzelfde systeem als dat vreemde modem vandeweek. Ik had hem potdorie net helemaal aan de praat.

Systeemmodel m756Lmrt
Systeemfabrikant pcchips
systeemtype op x86 gebaseerde pc
600 Mhz.

Die persoon wilde een grotere harde schijf en meer geheugen hebben en had daar een x bedrag voor over. Voor datzelfde geld heb ik een mooie 2dehands gekocht met de grotere harde schijf die hij wilde, en meer geheugen. Hij was ook nog sneller qua processor.

Dus........Voorlopig blijf ik van andermans pc's af:)

Zijn vrouw is helemaal gelukkig met de "nieuwe" pc. Veel sneller zegt ze:D

is het een intel of amd systeem, heb betere ervaring met intel op dit gebied, heb al 2x een amd opgeblazen met ongeveer hetzelfde, 1x een 1800+ en 1x een 3000+
1800+ kreeg geen nieuwe @ computershop voor de 3000+ kreeg ik gelukkig wel een nieuwe......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan