Mobo opstarten zonder processor kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nordic

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Misschien een gekke vraag, maar kan een moederbord opstarten zonder cpu, of heb je dan gewoon een zwart scherm?
Ik weet uiteraard ook dat een pc niet kan werken zonder cpu, maar het gaat hier alleem om het moederbord opstarten

of het lukt weet ik niet nooit zelf geprobeert maar je krijgt geen beeld en windows start ook niet op. Je computer zal wel gaan piepen. Waarom wil je je moederbord 'opstarten' zonder processor?

Ik wil mijn moederbord niet zonder cpu opstarten, maar ik heb al zo danig veel problemem gehad met mijn pc, dat ik de cpu begin te verdenken, de problemen lopen zodanig uit elkaar, dat ik er een boek kan over schrijven, maar hoe kan ik dat nou weten of de cpu defect is

Hoi !

Een defecte CPU komt veel minder voor dan een defect mobo !

Weet je zeker dat je mobo 100 % is ?

Greetz,

Harry.

Het moederbord werd reeds vervangen, nu een XFX 780i, ik ben eigenlijk ten einde raad, bijna alles werd vernieuwd, met uitzondering van de cpu en de dvd speler, en de problemen zijn zo uiteenlopend, van niet opstarten, vastlopen blauwe schermen enz.
Soms (zelden) werkt hij ook een paar dagen "goed"ik weet niet wat ik nog kan doen

Ik weet niet of het aan mijn pc ligt maar ik heb mijn pc zonder processor (motor?)
op kunnen starten. Vraag mij niet om de verklaring maar hij deed het!
Ik heb wel niet naar het beeld gekeken ofzo want ik wou alleen weten of de pc aan ging en ik de processor nog niet binnen had!

Laatst bewerkt:
@ hierboven
ja dat is logisch maar TS bedoelde volgensmij in de bios komen zonder CPU?

Heel raar, dus als mijn moederbord niet wil opstarten, zou dat niets met de cpu te maken hebben, aangezien het zelfs opstart zonder cpu, nog iemand dergelijke ervaringen?

Hoi !

Tja, je bet nooit te oud om te leren, maar zonder CPU opstarten bestaat dus niet.

Maar als de jeugd zegt dat het kan..........geloof lekker in sprookjes.

@Nordic: laat je PC eens nakijken door een ECHTE vakman.

Greetz,

Harry.

Heel raar, dus als mijn moederbord niet wil opstarten, zou dat niets met de cpu te maken hebben, aangezien het zelfs opstart zonder cpu, nog iemand dergelijke ervaringen?
Zucht, ik ga wéér naar mijn auto. Als daar geen motor in zit, dan wil dat nog niet zeggen dat ik de lampjes niet aan kan zetten, of van mijn part de ruitenwissers, maar rijden, néé, dat zal niet gaan zonder motor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan