mobo overklok

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreas1

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
hallo ik heb gehoord dat je je mobo kan overclokken hoe doe je dat dan en wat heeft dat dan voor effect? heb een FOXCONN A690GM2MA mobo. btw ik bedoel niet cpu overklokken want dat heb ik al gedaan(2,4 ghz-3,0 ghz lol)

weetikveel bus doorvoersnelheid ofzo ik vraag tog juist wat kan?

ook al gedaan is n 8600 gt 512 mb
core 540 mhz - 570 mhz
memory 400 mhz - 430 mhz bij performance 3d
gedaan met RivaTuner

Dus je kunt wel uitvinden hoe je je CPU en GPU moet overclocken, maar je weet niet of dat bij een moederbord kan? Beetje vreemd...

Hoe dan ook, een moederbord heeft gewoon een bepaalde capaciteit. Dit is gewoon een doorvoer-verhaal. De capaciteit is er of is er niet. Er is geen noodzaak voor een veiligheidsmarge zoals bij een GPU (waar het ook wel eens commercieel ingegeven is) of een CPU. Dus nee. Daarbj wordt de doorvoersnelheid vooral door de hardware beperkt, en niet door het moederbord. Als je bijv. van HDD naar HDD kopiëert, zit de zwakke (langzame) schakel niet in de moederbordcomponenten, maar in je hardeschijven. Dus als het al mogelijk was om je moederbord te overklokken, dan had je er niets aan gehad.

Off-topic:

570 en 430... denk dat je 1430 bedoelt, maar dat is redelijk beroerd :P Heb zelf ooit EVGA 8600GT 512mb gehad en die heb ik weten te overclocken naar 700 op 1800 MHz! dus daar zit nog als het goed is wel wat meer potentie in, in jou 8600GT!

neej toch niet mhij loopt nu op 700 bij 430 mhz, als ik t geheugen beven de 435 zet loopt ie vast als ie stressed is.

430 voor wat? het geheugen? Dan klopt er bij jou iets niet, want stnadaard is het geheugen geclocked op 1400 effectief, dus waar haal jij die 'maar' 430 vandaan? Orde van grootte klopt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan