MOBO probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo !

Zaterdag j.l. komt er een kennis met een systeemkast: lange pieptoon: PC start niet op. (Award BIOS)

Ik had het al druk, dus snel even een andere videokaart die ik nog had liggen erin gezet: PC start op, alles oke, kennis blij.

Gisteravond komt de PC weer hier met dezelfde klacht.

Oke, de geheugenmodule verwisselt voor een nieuwe, weer andere videokaart erin, BIOS gereset,verder alles losgekoppelt, maar de pieptoon blijft: geen geheugen/videokaart gevonden !!!

Andere BIOS-batterij helpt niets.

De modules die ik verwisseld heb blijken op een andere PC goed te werken !

Vraag: Is er bij jullie een MOBO-fout bekend waardoor je dit verschijnsel kunt krijgen ?

P4 2.0, MOBO ECS intel chipset, 512 Mb.

Ik heb weer es geen socket 478 liggen om te testen, en ik ben niet meer mobiel.

Greetz,

Harry.

Zit het moederbord wel op de goede hoogte?
Als je de videkaart erin drukt, heb je dan nog een paar micron speling bij de bevestigings lip, of voel je dat die kaart er nog wel verder inkan, maar door die lip wordt tegengehouden.

Probeer het eens zonder die bevestigingsstrip, weet je gelijk of je er wat spacers onder het bord op de afstandsbusjes moet plaatsen.

Dat is het enige wat ik kan bedenken, die AGP kaart zit niet goed in het slot.

Hoi !

MOBO maar even uitgebouwd, alles ziet er redelijk uit.

Volgens de beproefde methode MOBO op de werkbank gelegd, en stuk voor stuk modules erin.

Die klere-piep blijft, dus ik probeer toch even een ander 478-bordje op de kop te tikken.

Je hhort het nog,

Greetz,

Harry.

Net 2 weken geleden een 478 bordje weggeven, deed er toch niets mee.:o

De alombekende condensatoren zeker al nagezien?
En eerst met helemaal niets erin?, dan eerst geheugen?

Op zich is piepen een goed teken, is het bord niet dood.

Hoi !

@LP: condensatoren zien er inderdaad niet lekker uit !

Vandaar ook dat ik het MOBO wantrouw !

Ik wil best weer een paar euri's betalen voor een mobo, want ik heb toch altijd een extra nodig om te testen.

Maar bij bij gaat het net zo: geef het weg, en zit dan zelf zonder.

Socket A, slot A. slot 1, socket 775, socket 754, socket 939, alles voorradig, alleen wat ik NU nodig heb weggegeven !

Ik leer het nooit,

Harry.

Hoi !

I.p.v. in de zon te zitten heb ik maar even een nieuw mobo geinstalleerd, en alles werkt weer als een trein !

Even XP-repair en alweer klaar.

Hoedt u voor bolle elco's !!

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan