mobo problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse james

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
15
Hi all,

het volgende: mijn ATX PIII pc heeft 's nachts gedraaid. kwam 's ochtends beneden en hij was uit. startbutton reageerde niet meer. De fan van de voeding starte niet op. Als ik spanning op de voeding zet gaat het ledje van mijn MoBo wel aan en de fan van de CPU draait een paar keer. Dacht eerst dat het om de voeding ging, andere voeding geprobeerd maar hetzelfde verhaal. Heb de orginele voeding op een andere ATX PIII pc gemonteerd (tegelijkertijd ook de CPU getest) en daar werkte hij uitstekend. Heb de defecte pc kaal proberen te starten, maar dat hielp ook niet.

Is het mogelijk dat, indien de MoBo "overleden" is de voeding dan ook niet meer werkt? Het lijkt mij zo onwaarschijnlijk. Vreemd genoeg werkte de voeding wel op een andere pc (en de CPU gelukkig ook)

Wie heeft voor mij het antwoord (en eventueel een oplossing)

Greetzzz JesseJames
 
Als de stroomcircuits in de buurt van de voeding zijn beschadigd op dat mobo, kan dat lijkt me.
 
Kijk eens goed op je mobo of je geen geplofte/verbrande condensator of iets dergelijks kan vinden.

Met name rond de CPU aansluiting en de ATX stekker aansluiting.
 
Bedankt voor de snelle reacties.

Op de MoBo zijn geen beschadigingen te zien zoals verbrande of geplofte condensators of chipsetjes.

Heb de kast geheel leeg gehaald en alles weer keurig terug gezet op de juiste plaats. Eerst was het zo dat het ledje op de MoBo ging branden als er spanning op werdt gezet en ging de fan van de CPU en paar keer draaien. Maar sinds ik de pc geheel gestript heb en weer in elkaar heb gezet moet ik eerst op de startbutton drukken voordat het ledje gaat branden (en de fan natuurlijk).

Het wordt steeds gekker hier. Hebben julie nog een idee?

Greetzzz JesseJames
 
ik hed hetzelfde gehad,

NIET MEER AANZETTEN!!

nieuwe voeding aanschaffen ik heb hem namelijk nog een paar keer geprobeerd aan te zetten en veroorzaakte uieindelijk korsluiting
 
Probeer ook eens een andere voeding van een andere pc op jou "mamma-plank".

als de vodeing een verkeerde spanning afgeeft (een enkele volt teveel of te weinig) kan de cpu verder alles blokkeren.
Mogelijk dat de voeding dan nog elders werkt, totdat je een 2e mobo stuk hebt.
 
Ik heb inderdaad ook een andere voeding (een werkende uit een andere pc) geprobeerd op mijn pc, die werkte ook niet. Mijn voeding bleek wel te werken op die andere pc. Helaas was dat ook geen optie. Ik heb nog steeds het idee dat er iets met de MoBo, maar kan daar geen bewijs voor vinden. Doormeten is misschien een goed plan?

Greetzzz, JesseJames
 
Ik had laatst dezelfde symptomen op een nieuw mobo.
Een CMOS reset volgens het boekje bracht uitkomst.
Stekker eruit, cmos clear jumper verzetten, cmos batterij verwijderen, 5 minuten laten staan, en alles weer terug zetten en opnieuw opstarten..

Groetjes,
Martin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan