modem aansluiten aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

p dexter

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
modem aansluiten

hoi

ik heb een dell inspiron 4000 en wil 'm aansluiten op mijn speedtouch 510 modem via een netwerkkabel(uiteraard). met een insstalatie cd rom om alles goed te configureren krijg ik steeds de melding dat het tcp/ip protocol niet goed is ingesteld en dat er geen netwerkkaart is gevonden. dus instalatie kan niet worden voortgezet.

nu staan er in aparaatbeheer(winxp) een aantal internetkaarten geinstalleerd zoals wan minipoort etc. maar geen gewone internetkaart zo lijkt het, al heb ik gewoon een netwerk aansluiting. weet iemand hier meer over hoe ik een dell inspiron 4000 aan kan sluiten op mijn modem. en eventueel tcp/ip goed kan instellen?

Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat je netwerkkaart niet werkt en dus ook niet door je systeem wordt herkend als zodoende.
Klik eens op hardware in het configuratiescherm en kijk eens of je m zo kunt terughalen

Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl

Kijk welke inbel/ethernet/firewire etc. verbindingen genoemd worden. Kijk of die (bijv.) uitgeschakeld staan of niet.

We horen wel wat daar bij jou staat. Maak evt. een schermafdruk van het actieve venster (m.b.v. Alt-PrtScn, zie instructie in mijn 'handtekening').

Tijs.

Kijk welke inbel/ethernet/firewire etc. verbindingen genoemd worden. Kijk of die (bijv.) uitgeschakeld staan of niet.

We horen wel wat daar bij jou staat. Maak evt. een schermafdruk van het actieve venster (m.b.v. Alt-PrtScn, zie instructie in mijn 'handtekening').

Tijs.

okay, ik ga kijken...

Tijs.

ik heb daar 2 aansluitingen staan die ik al zelf had gemaakt. gewoon 1 inbelverbinding die 't gewoon doet. en dan nog een draadloze via infrarood. bij hardware heb ik wel een lijst onder netwerkadapters(verborgen aparaten) van o.a een ''direct parallel'' , infrarood en een hele lijst ''wan mini poort''.

Kijk anders even welke netwerkkaart in je computer zit en activeer die indien nodig.

reactie

Je moet wel zeker weten dat er ook werkelijk een netwerkkaart inzit.
Veel van deze Dell laptops hebben wel een netwerk aansluiting maar zijn niet voorzien van de printplaat van een netwerkkaart. Dit kan je zien als er geen netwerkkaart in je apparaatbeheer staat. Of als je het klepje open maakt.

Windows xp zoekt automatische de tcp instellingen. Probeer eens een andere computer.

succes

Je moet wel zeker weten dat er ook werkelijk een netwerkkaart inzit.
Veel van deze Dell laptops hebben wel een netwerk aansluiting maar zijn niet voorzien van de printplaat van een netwerkkaart. Dit kan je zien als er geen netwerkkaart in je apparaatbeheer staat. Of als je het klepje open maakt.

Windows xp zoekt automatische de tcp instellingen. Probeer eens een andere computer.

succes

okay maar zou minstens een netwerkje mogelijk zijn met in ieder geval een netwerkkabel van mijn pc naar labtop dan?

Even een paar stappen terug:
1. Is je laptop wel uitgerust met een netwerkaansluiting? Er is nl. een groot onderscheid tussen de modemaansluiting en de netwerkaansluiting.
De Inspiron wordt uitsluitend als optie met een netwerkaansluiting geleverd; niet alle Inspirons hebben er dus één.
Als je een netwerkaansluiting hebt zou die rechts naast die van de modemaansluiting moeten zitten aan de rechterkant van je laptop.
Plaatje uit de Inspiron handleiding van de netwerkaansluiting:
tour7.jpg

EDIT: De Inspiron 4000 werd in verschillende configuraties geleverd
a. Zónder netwerkkaart (dus dan is een creditcard/PCMCIA netwerk-insteekkaartje nodig om tóch te kunnen netwerken)
b. Met modem en netwerkkaart, die beiden een afzonderlijke aansluiting aan de rechterkant hadden
c. Als modem/netwerkkaart 'combi', dus 1 gezamelijke aansluiting voor zowel modem- als netwerkverkeer.
2. Als je je laptop bedraad aansluit op de Speedtouch, gaan er dan lampjes branden op de aansluiting op je laptop? (groen of oranje). Die lampjes zitten 'boven' de plek waar je de stekker in je laptop stopt. Indien groen of oranje gaan branden, kijk dan weer eens in Apparaatbeheer of er een apparaat bijgekomen is (onder Netwerkadapters of als apparaat met rood kruis of geel uitroepteken).
3. Zijn er in Apparaatbeheer geen apparaten te vinden die met een rood kruis of met een geel uitroepteken zijn aangegeven? Indien ja, hoe worden die dan genoemd in Apparaatbeheer?

EDIT2: De drivers voor netwerk zijn hier te vinden, voorzover de Inspiron kwam met een ingebouwde netwerkkaart (dus van het soort 'b.' of 'c.' zoals boven vernoemd).

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je wilt internet aansluiten op de netwerkkaart maar die is niet meer vindbaar in windows.
Ik denk dat je netwerkkaart kapot is, mocht het zo zijn kan je een usb netwerkkaart kopen die zijn niet duur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan