modem als draadloze router gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

peteniel

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje;

Ik heb twee dezelfde draadloze MODEMS van kpn ( de experia box ). Is het mogelijk om die twee modems door te lussen zodat ik 2 draadloze punten krijg i.p.v.1 zodat ik dus eigenlijk een van de twee modems als router ga gebruiken.

m.v.g. Niels:)

1236100354-420.jpg

Laatst bewerkt:
Wat wil je precies? Wil je op afstand van je eerste experia box een computer via kabel aansluiten of wil je het bereik van je draadloos netwerk vergroten?

In het tweede geval moet je een range extender hebben, en dat is de experia box niet.:evil:

Als het mogelijk is om de IP range aan te passen van deze router kun je het volgende eens proberen.

Ik heb vanaf mijn eerste router een kabel naar mijn tweede router aangesloten.

-Dus de eerste router zit via WAN achter mijn modem
-dan gaat er een kabel vanaf een LANpoort op de eerste router naar de WAN poort van mijn tweede router
-zo kan ik op de eerste router nog 3 pc's aansluiten en de tweede router kan nogeens 4 pc's en WiFi aansturen.

Je moet e.e.a. zo instellen dat je tweede router een vast IP adres bemachtigd van je eerste.

Wel de IP range aanpassen anders gaan beide routers dezelfde IP adressen uitdelen.

Bij mij staat de eerste router op 192.168.0.xxx en de tweede router op 192.168.2.xxx

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes

gr.

Nossie

Laatst bewerkt:
Dat kan, van je 2e Modem/Router maak je dan een Acces-Point;

In de 2e MR moet je de DHCP-server uitschakelen en de wifi beveiliging instellen.
De utp kabel gaat van de uitgang van de eerste MR naar de UITgang van de 2e MR.

De 2e MR is nu een AP. Deze kun je vanuit je browser nu niet meer benaderen. De 1e MR wel.

ok, dank je wel.

maar ik heb echt geen idee hoe ik de DHCP server uitzet. Ik heb de kpn experia 720

iemand een idee?

en trouwens, als ik de tweede modem in het netwerk zet, dan springt het netwerk eruit.

moet ik eerst de 2e router instellen vooradat ik ze allebij aan kan zetten?

Ik heb al eerder gevraagt, wat het doel van deze operatie is. Anders kan ik niet helpen. Maar twee router op hetzelfde kanaal zullen je netwerk behoorlijk storen.

en trouwens, als ik de tweede modem in het netwerk zet, dan springt het netwerk eruit.

moet ik eerst de 2e router instellen vooradat ik ze allebij aan kan zetten?

Dit komt doordat je twee DHCP server (in de twee modems) op het netwerk prikt. Dan krijg je een conflict m.b.t. het uitdelen van ip adressen.

Ik kan geen handleiding op het net vinden maar ga ervanuit dat je die zelf wel hebt. In het kort moet het volgende gebeuren:
- modem 2 aansluiten op een pc
- ga naar start, uitvoeren, cmd, ipconfig
- vul de verkregen gateway adres in een webbrowser
- login met gebruikersnaam en wachtwoord
- zoek daar naar de optie dhcp en schakel deze uit
- stel je wireless in met dezelfde instellingen enkel de kanaal op een andere. Maak gebruik van 1, 6 of 11. Dus als modem 1 op 6 staat dan 11 0f 1 gebruiken.
- Save je settings

Sluit beide aan op het netwerk en het zou moeten werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan