Modem blokkeert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
We werken met de onderstaande modem:

Speed Touch 330 USB ADSL modem

Deze werkt in een netwerk. Het probleem is echter dat de modem een aantal keren per dag geheel blokkeert.

Het lukt me dan ook niet meer om de modem weer aan de praat te krijgen (alleen door de computer geheel opnieuw op te starten)

* waar zou het aan kunnen liggen dat de modem regelmatig uitvalt ?

* is het mogelijk om de modem opnieuw te starten zonder de computer geheel te moeten herstarten ?

Wie heeft er een idee ?

Jacco

Hej hoi,

ik heb ook een speed touch internet modem,
maar mijn modem heeft dat ook soms wel, dan loopt hij als het waren ineens vast na een tijdje. het is erg vervelent, bij mij moet ik dan gewoon even wachten en dan pringt hij wel weer aan :(. maar ik zou je denk ik ook niet kunnen helpen. anders zou je eens kunnen kijken of speed touch ook een website heeft, en daar je probleem te droppen. je moet maar eens kijken ok, en anders afwachten of andere mensen een ideetje hebben ok succes ermee.

hoi, :thumb:

Frederik

Bij mij was ditzelfde probleem ook opgelost met de nieuwe drivers (of een firmware update)
Eric

Ik heb een update gedaan voor de driver en heb het bestand: webupgrade_r2.0.1.2.exe gedownload en geinstalleerd en toen gebeurde het onderstaand.

Ik werk overigens met W2000 !

Tijdens het opnieuw opstarten van de computer kreeg ik de volgende melding:

c:\progra~1\alcatel\speedt~1\dragdiag.exe De NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen CS:07CA IP:0102 OP:63 280C 60 00

(deze melding kreeg ik met de modem ontkoppeld van de computer)

Met de modem vast krijg ik de onderstaande melding (d.m.v. een blauw scherm) :

stop: C000026c Kan apparaat stuurprogramma niet laden Kan apparaat stuurprogramma\systemroot\system32\drivers\alcaudsl.sys niet laden foutstatus: 0xc000012f

En als ik d.m.v. de bijgeleverde cd-rom het hele zaakje wil verwijderen krijg ik de onderstaande melding:

fout bij het decomprimeren van ondersteuningsbestanden. De syntaxis v.d. bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.

Ik krijg het programma dus ook niet verwijderd, ook niet in de veilig modus.

Wie weet wat te doen ?

Jacco

Ik heb nu "gewoon" de directory verwijderd en het gedownloade bestand opnieuw geinstalleerd.

Nu krijg ik de melding: Fout bij het decomprimeren van ondersteuningsbestanden: de syntaxis v.d. bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist

Jacco

Het probleem blijft maar voortduren en wordt eigenlijk alleen maar erger.

Heb nog maar eens gebeld naar de helpdesk en volgens hun lag het aan het feit dat de computer te weinig stroom levert en daardoor schakelt het modem zich automatisch uit.

Als advies kreeg ik: koop een extrerne USB-poort met eigen stroom voorziening.

Klinkt dit aanneembaar en wat kost zoiets ?

Jacco

Jacco,

Heb het zelfde probleem ook heel af en toe met dezelfde Provider en Modem. Wat bij mij heel goed helpt is om via systeemeigenschappen naar apparaatbeheer te gaan en daar je USB modem gewoon ff uit te schakelen en daarna op nieuw inschakelen. Als het goed is zie je het modem dan weer aanspringen en je kunt gewoon verder internetten zonder de PC opnieuw op te moeten starten...

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan