Modem en adsl verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanniepannie1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Ik heb bij een vriendin de adsl verbinding aangesloten nou lopen we tegen 2 dingen aan:

We kunnen niet zelf het aan en uitzetten van de verbinding met internet regelen. Zodra de computer aanstaat is er ook verbinding met internet. Dat is toch ook te regelen? Hoe stellen we dat in? Het is een Sagem modem aangesloten op de usb.

Het modem werkt wel maar wordt door Windows98 niet herkend?

Hi

Probeer eens, in explorer -> extra -> internet opties -> verbindingen, kies daar 'nooit een verbinding kiezen'.

Voor punt 2 : kijk eens in apparaatbeheer -> netwerkadapters. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat, omdat de verbindingen tot stand komen, dat Win98 deze modem niet herkent.

Lan verbindinkie aanmaken en dan snelkoppeling op b-blad zetten!rechtermuisknop-uitschakelen..

Geplaatst door Tarabass
Lan verbindinkie aanmaken en dan snelkoppeling op b-blad zetten!rechtermuisknop-uitschakelen..

Is wel een USB verbinding. Met een ethernetmodem ben ik akkoord maar nu ? nu ja kan allemaal tegenwoordig.

Geplaatst door vanzwam

Is wel een USB verbinding. Met een ethernetmodem ben ik akkoord maar nu ? nu ja kan allemaal tegenwoordig.

Oeps:o

Geplaatst door vanzwam
Hi

Probeer eens, in explorer -> extra -> internet opties -> verbindingen, kies daar 'nooit een verbinding kiezen'.

Voor punt 2 : kijk eens in apparaatbeheer -> netwerkadapters. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat, omdat de verbindingen tot stand komen, dat Win98 deze modem niet herkent.

Ik wil een nieuwe "verbinding" aanmaken maar het modem staat er niet bij alleen het oude modem wat nog ingebouwd zit. Daarom denk ik dat hij het usb modem niet herkend.

Dan zou ik aanraden, de oude modemdrivers te de-installeren. Vervolgens je oude modem te verwijderen.

De software van de nieuwe ADSL modem te installeren,
Dan de USB in te pluggen en de PC opnieuw laten opstarten. Die vind zowiezo nieuwe harware. Kies dan automatisch instaleren,(laat de installatie cd in de cd player zitten). Normaal installeert die dan de modem.

Geplaatst door vanzwam
Dan zou ik aanraden, de oude modemdrivers te de-installeren. Vervolgens je oude modem te verwijderen.

De software van de nieuwe ADSL modem te installeren,
Dan de USB in te pluggen en de PC opnieuw laten opstarten. Die vind zowiezo nieuwe harware. Kies dan automatisch instaleren,(laat de installatie cd in de cd player zitten). Normaal installeert die dan de modem.

Bedankt voor je snelle antwoord, dat gaan we maar eens proberen. Je hoort nog van ons.

Zou evt ook kunnen duiden op een conflict tussen de chip in het modem en de chip op het moederboard.

Heb je wel internetverbinding ?

Geplaatst door upsidaisy
Zou evt ook kunnen duiden op een conflict tussen de chip in het modem en de chip op het moederboard.

Heb je wel internetverbinding ?

Ja dat wel, werkt ook goed verder dus het modem werkt wel we kunnen hem alleen niet "vinden" in Windows zeg maar, beetje moeilijk uit te leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan