modem en router configureren voor azureus

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
ik heb een vraagje over het configureren van modem + router

modem is speedtouch 510i ( tiscali 2240 / 416 )
router is E-Tech RTBR03

hoe moet k deze 2 configureren voor azureus?

azureus doet het verder wel maar er staat altijd een geel gezichtje bij was duid op een NAT probleem.
met downspeed rond de 3 kbs en upload 50 kbs
ik heb dus gelezen dat je modem + router moet instellen ... maar hoe en wat?

alvast bedankt,

:thumb:

Waarschijnlijk staat de router als hub ingesteld of niet??

het zal niet zo zijn dat een etech router standaard al achter een router werkt, hiermee bedoel ik dat de Speedtouch 510 ook al een router is.
Maar goed mischien heb je dit zo ingesteld.
Dan is het makkelijk, in beide routers moet je dan aangeven dat je bepaalde poorten open wilt zetten, dit heft port forwarding of NAT instellingen.
Dit zul je moeten doen in beide apparaten.
Dus de speedtouch en de E-tech.
Welke poort je nodig hebt zou je HIER kunnen vinden, op deze pagina geef je het programma naam in en je krijgt en hoop info.

Geplaatst door jjw
Waarschijnlijk staat de router als hub ingesteld of niet??

het zal niet zo zijn dat een etech router standaard al achter een router werkt, hiermee bedoel ik dat de Speedtouch 510 ook al een router is.

em hoebedoel je ? want zie het is geen multi pc modem dus gewoon 1 poort en de etech meot dna tog router zijn?

de poorten zijn 6881 tot 6889 ... maar waar en hoe kan je dat instellen?

DMZ zone? en bij napt?

Nee hoor de speedtouch 510 met 1 poort is een modem en router in 1, ik heb hem hie rook staan, omdat het geen multi modem router is betekent het niet dat het meteen helemaal geen router is.

Maar goed, je kunt in je E-tech (router) komen, dan bedoel ik de instellingen?

Zo ja dan is het nog steeds een router, als het een switch is geworden dan of al was dan kom je in theorie niet in de instellingen omdat hij dan zo genoemd gebrugd is.
Dit ohoudt in dat de router funcites uit staan en dat hij alleen maar data in en uit laat.
Je kunt bv proberen de pc uit de E-tech router te halen en daarna rechtsreeks in je modem te stoppen, dus in de rj 45 poort, je zult zien dat je pc dan ook gewoon internet heeft na eventueel opnieuw opstarten.

JJW heeft gelijk betreffende zijn theorie over speed en etech.

Er had eerder voor een switch gekozen moeten worden. En niet router achter router.

daarom gok ik erop dat de E-tech in een brug mode staat, anders zou je niet eens internet moeten hebben zonder instellingen te plegne in de E-tech.
We wachten op reaktie van IBL

Hier wat screenshots van de etech router

( nu allemaal even ingezipt )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Doe jezelf een plezier en koop voor 20 euro een switch en ruil je E-tech in of verkoop dat ding want de oplossing die je moet gaan toepassen (oa dhcp spoofing) gaat wellicht meer ergernis geven dan die 20 euro.

ja maar heb die etech router nu tog al .. maar wat houd dhcp spoofing in?

heb het doorgelezen .. maar is er neit een simpele / andere maniier op het uit te zetten?

Als die er zou zijn dan was het leven voor veel mensen mbt adsl een stuk aangenamer.

Wellicht is er een optie om E-tech alleen als switch te laten werken ?

kijk es aan ... alles doet het ook nog :)

ten eerste gelukkig nieuwjaar !

vandaag heb ik weer eens zitte prutsen en k heb nu dit gedaan... de kabel van modem naar router die in de wan poort moet .. bij de andere poort ingedaan van de etech switch. en k geloof dat nu alles het doet :thumb:

bedankt voor de reacties

ik heb nu mijn eerste groene gezichtje :D in azureus ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan