Modem en W98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik heb bij een ouder iemand W98Se geïnstalleerd, maar krijg de modem die aanwezig is niet aan de gang. Het wordt niet door Windows gevonden, schijnt wel plug and pray te zijn.

Help van Windows suggereert dat het een interrupt conflict kan zijn. Zou niet weten hoe dat op te lossen

Het is een 56K modem V90 Heb er geen drivers bij kunnen vinden.

Bedankt voor de hulp.

Ed

als je naar de eigenschappen van deze computer gaat en dan kiest voor hardware en dan apparaat beheer. Kan je met rechts klikken op het modem en dan eigenschappen en bronnen. Geeft ie daar een conflict?

Hier staat dat het apparaat geen problemen geeft.

Wanneer ik bij Oulook Express on-line wil gaan dan krijg ik de melding dat de modem niet wordt gevonden.

Het is best mogelijk dat modem niet gevonden wordt omdat ik niet weet wat voor modem het is en ook geen drivers heb.

hmmm.........maar in de lijst met apparaten word ie wel herkent als modem, blijkbaar.

aida32 verteld je hopenlijk welk modem het is. waarschijnlijk zal je het op cd moeten fikken? Omdat die pc niet online kan?

suc6

Aida blijkt niet meer on line te zijn, er staan een helboel links maar krijg allemaal "dead links".

Dacht ik toch even snel W89SE te installeren, niet dus.

Je laatste bericht v.w.b. de status v.h. modem was: "Hier staat dat het apparaat geen problemen geeft"
Maar is het modem ook onder "Netwerk/Netwerkverbingen" te vinden?

Zo nee, dat is het modem nog niet goed geïnstalleerd. Je kunt het opnieuw als "standaardmodem met 65000 bps" installeren. Hierbij worden de drivers van win98se zelf gebruikt.

Zo ja, dan moet het euvel eerder bij de instellingen van je modem verbinding (die je aangemaakt hebt) worden gezocht.

Loop dit nog eens na en kijk vooral bij de TCP/IP-instellingen.

Dennis.

plaats de modem eens in een andere slot
eerst de installeren en modem er uit ander slot en installeren
suc6

Bedankt voor alle hulp. Ga het morgen proberen.

Moet tenslotte toch lukken, ander kom ik er morgen nog op terug.

Heb voor AIDA32 de volgende link gevonden. werkt als een speer op mijn eigen PC nu nog op de W98SE. ;-)

http://www.snapfiles.com/download/dleverest.html

Je gaat morgen verder kijken, wens je alvast veel succes toe.

Nog heel even terugkomen op de TCP/IP-instellingen.

1) Rechtsklik op je verbinding en klik op 'Eigenschappen'
2) Klik op tabblad 'Servertypen'
3) Controleer of 'Software compressie inschakelen' en TCP/IP zijn gevinkt.
Alle andere opties moeten uitstaan.
4) Klik 'TCP/IP-instellingen' en controleer of 'Door server toegewezen IP-adres' en 'Door server toegewezen naamserveradres' zijn aangestipt
5) Ook dient de optie 'IP-header compressie gebruiken' en 'Standaard gateway op het externe netwerk gebruiken' aangevinkt te zijn.
6) Klik op 'OK', om het scherm 'TCP/IP-instellingen' te sluiten
en klik nog eens op 'OK' om het 'Eigenschappen' scherm te sluiten.

Dennis.

Dennis90, ik heb al de instellingen gecontroleerd en die stonden allemaal goed.
Toch is het mij na geruime tijd niet gelukt om de modem aan de gang te krijgen. Om er moedeloos van te worden.
Vooral omdat hij vóór de nieuwe installatie wel heeft gewerkt. Dan zou er nu toch geen conflict mogen zijn en zou het toch moeten werken? Mooi niet!

Er is nog geen enkel ander programma geïnstalleerd. Behalve dan de onboard apparaten. Daar zitten wel een paar problemen bij. Weet ze niet uit mijn hoofd want PC staat bij een ander.

Dinoshop,
modem ook in een ander slot geprobeerd, werkt ook niet.

Het W98SE programma is al van 1999 dus een oudje. De driver die geïnstallerd wordt is van windows zelf. Maar ik heb nog geen update daarvoor, misschien dat er wel nieuwere drivers zijn.

Dat windows 98 er een driver voor installeerd wil nog niet zeggen dat het de goede is. Weet je inmiddels het merk/type van het modem (desnoods kast open maken)

Ik weet ook niet op welke com-poort windwos het modem gezet heeft, maar het wil nog wel eens helpen om com2 op het moederbord te disablen (om zodoende 2 vrije com poorten te creëren (com 2/4))

Modem dat er inzit is een Cirrus Logic. Gevonden door Aida32 te gebruiken.

Disablen van com 2 is waarschijnlijk in de handleiding te vinden? Heb daar geen ervaring mee.

Modem zou toch op eigenlijk op com 2 moeten?

Een extern modem maakt gebruik van de on-board com poort op het moederbord, een intern modem maakt z'n 'eigen' compoort. Als nu b.v. een intern modem op com 3 zit (is gedeeld met com 1) en je zou een serieële muis hebben, zou het modem iedere keer als je de muis gebruikt terwijl het modem aanstaat een probleem krijgen (als je het al fatsoenlijk aan de praat krijgt)
en waarom zou je problemen opzoeken als het niet nodig is (com 2 wordt eigenlijk nooit gebruikt op het moederbord) Je kan de com-poort2 (serialport2) van de pc waarschijnlijk vinden bij 'intergrated perhipals' in je bios.

Trouwens Cirrus logic maakt geen modems, alleen chips ervoor, dus met die info schieten we nog niet veel op.

Can't Find What You Are Looking For?

We produce integrated circuits that manufacturers design into their audio and video products. We do not manufacture graphics cards, sound cards or modems.

Your retail manufacturer is responsible for your product support. Please contact your manufacturer or visit your manufacturer's Web site for driver support.
Bron

Ja... dat schiet inderdaad niet op. Op het modem zelf is niets van een naam te vinden dus was ik al blij met dat "Cirrus"

Dacht ik toch dat bij het installeren er gevraagd werd of de modem op com 1 of com 2 geinstalleerd moest worden. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn

Bios heb ik een hard hoofd in, want bestaat uit 1 pagina met de tijdsinstelling en vier mogelijkheden in te stellen voor de manier van opstarten diskette, hardeschijf enz.

Stelt dus niet veel voor.

Het is een kloon. Moederbord waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik weet nu 123 de naam niet maar het lijkt me geen duur systeem.

Toch even op het modem zelf kijken of je bijvoorbeeld een FDC nummer kan vinden. Geef dan alle nummers maar die je kan vinden op de printplaat.

Een bijkomend raar probleem bij het opstarten is dat de monitor bovenaan over een baan van zo'n 3 cm scheef trekt. Maar dat is weer OK zodra Windows is opgestart.
Is denk ik verder niet zo'n probleem.

Naar die nummers ga ik morgen op zoek. Ga daarna weg. Antwoord volgt na het weekend.

Bedankt voor de hulp, ook een prettig weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan