modem imedia 61000 rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Beste mensen,

Een beetje een gecompliceerde vraag.
Kun je mij helpen,
Nadat ik zo waanzinnig veel problemen heb gehad met mijn Packard Bell [ik heb een wat oudere computer nl een Imedia 61000 RW met 1 Ghz processor], heb ik[
amateur als ik ben] besloten de stoute schoenen aan te trekken en er een gewone kale [PB werkt met eigen mastercd's] Windows 98 SE op te installeren.
Stom genoeg heb ik niet de naamvan het modem genoteerd. Alles doet het maar hij herkent het modem niet [ik had een standaard 56 k modem V90 data/fax aangegeven] Ik heb dus de originele drivers nodig.

Nu moet ik EERST weten wat voor modem er in zit [volgens mij een conneixant type???] maar ik weet het niet zeker
Ik naar de Packard Bell nl site omdat vroeger per model aangegeven stond wat de specificaties waren, maar deze site kan ik ook weer niet vinden [PB noemt dit gebruikersgemak....pfff]

Wie kan mij helpen door
1) de juiste modem te vinden voor een PB Imedia 61000 RW computer [mogelijk toch op de PB site]
2) de juiste driver voor mijn modem te vinden

P.s. ik dacht dat Coneixant overgenomen was door Rockwell

Ik ben geen meid, maar je krijgt een zoen alsn je me kunt helpen......

Thanx

Ger

Als je de modem zelf bekijkt, staat er dan geen typenummer op of zo? Of een FCC code?

Als je dat even doet kunnen we je vast helpen.. mits er natuurlijk iets bruikbaars opstaat.

En op de chips, staat daar nog wat op?
En is het een 'echt' modem of een CNR/AMR modem, deze zitten in een afwijkend PCI slot (meestal het onderste)

het is een echt modem en op de chips staan geen bijzonderheden

Ik heb gehoord dat een programaatje sisoft sandra modems zouden herkennen weten jullie dat en zo ja is er een mogelijkheid om dit te downloaden?

Hoe weet je dat? Ik heb het @ packard Hell niet kunnen vinden.

Ik concludeer dat uit het feit dat in een 'gewone' imedia, dat is dus wel van belang dat het geen xl,vl of zoiets is, alleen maar CNR of AMR modems voorkomen behalve één, dat is een gewoon modem, de Aztech.

Ah.. nuttig om te weten.

:D Kwam ook even niet verder ermee, dus heb ik de vraag maar omgekeerd, welk modem zit er in elk geval niet in :)

modem

Allemaal erg bedankt maar dat verhaal van sisoft sandra klopt dit .........

ga naar site van PB, geef op forum het serie nummer en type van PC op. En wat later krijg je wel van moderator een berichtje met wat voor modem erin zit.

mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan