Modem installeren onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruitenbeek

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Al dagen ben ik aan de gang om een 56 K Faxmodem te installeren voor een vriend.
Eerst een Dynalink, nu een U.S. Robotics.
Maar steeds bij het installeren krijg ik de boodschap dat de installatie niet goed gegaan is.

Toen eens mijn eigen ouwe modempje (een Compaq) geprobeerd en die werd zonder problemen gevonden en werkte prima.
De computer zelf is ook een Compaq Deskpro, 512 MB geheugen, 20 GB HD en alles werkt perfect.

Beide modems werken ook niet op mijn eigen PC.
Zou dit probleem soms liggen dat drie computers (ook die van mijn man) de V92 standaard niet aan kan????

Ik weet het gewoon niet meer!
Ik hoop dat jullie ideetje hebben dit op te lossen?

Evelien

om wat voor modems gaat 't,.
van dynalink & us-robotics zijn er dacht ik verschillende.

- staat er ook wat op die kaartjes?

// 't lijkt mij dat het trouwens aan de drivers ligt

Geplaatst door JKoelman
om wat voor modems gaat 't,.
van dynalink & us-robotics zijn er dacht ik verschillende.

- staat er ook wat op die kaartjes?

// 't lijkt mij dat het trouwens aan de drivers ligt

Dynalink 56E Controllerbased Voice/Fax/Modem
U.S. Robotics USR 5630 B.
En van beide modems heb ik de "nieuwste" drivers binnen gehaald. Maar werkt dus ook niet.
Windows heeft het over error code 1, wat betekent : een onjuiste functie...... wat dat ook mag betekenen.

Evelien

Het probleem wordt nu wel heel vreemd!
Ik heb nu een Aztech Soft 56 Data Fax en PCI modem erin gezet (intern) en weer dezelfde problemen!

Dit is toch niet normaal?
Drie computers die dezelfde fout aangeven:evil:

Aan de drivers ligt het niet......
Ook krijg ik de melding:
De vereiste sectie kan niet gevonden worden in het INF bestand.

Zegt iemand dit iets?
Ik word nu wel een beetje wanhopig.....

Evelien

Error code 1 betekent ook drivers niet goed/niet op de juiste wijze geïnstalleerd.

Dus ook de vraag op welke wijze installeer jij de drivers??

Op de normale manier dus.
Ik heb de modems aangesloten en de computer opgestart. XP vind de hardware en noemt ze ook. Voor de externe modems de CD erin gedaan en laten zoeken. En dan kreeg ik dus die fout.
Ik heb ook geprobeert om ze zelf in te stellen, maar ook dan dezelfde fouten en berichten..
Heus, ik ben geen groentje op de computer en werk er al 21 jaar mee. Heb dus al het mogelijke gedaan.
En het gekke is en blijft dat de Compaq wel perfect geinstalleerd wordt....
Ook de nieuwste drivers erop gezet, ook niets...
De computer is niet van mij, maar ik kan toch niet aan de eigenaar zeggen: neem maar kabel of adsl???
Zelfs mijn computermaatje staat met een bek vol tanden, wat ik niet gewend ben van hem
:p Hij gaat wel voor me op pad om dezelfde compaq die ik heb te kopen....Hoop dat dit lukt, want die is ook al een paar jaar oud.
Maar toch is het belachelijk wat nu gebeurt....
Evelien

Voor een intern modem, raad ik je aan om in elk geval één com-poort in de bios te disablen, dit scheelt in elk geval weer een kans op een conflict.
Ik neem ook aan dat je alle driver restanten van de mislukte installs verwijderd hebt voordat je aan een nieuwe begon.

De modems zijn goed, immers op een andere pc werken ze, de drivers zijn dan ook goed (neem aan dat je dezelfde gebruikt), blijft niets anders over dan een conflict op de andere pc's (wel toevallig....)

Geplaatst door maestro12
Voor een intern modem, raad ik je aan om in elk geval één com-poort in de bios te disablen, dit scheelt in elk geval weer een kans op een conflict.
Ik neem ook aan dat je alle driver restanten van de mislukte installs verwijderd hebt voordat je aan een nieuwe begon.

De modems zijn goed, immers op een andere pc werken ze, de drivers zijn dan ook goed (neem aan dat je dezelfde gebruikt), blijft niets anders over dan een conflict op de andere pc's (wel toevallig....)

Wat dat interne modem betreft, dat heb ik gedaan.
En ook alle driverresten verwijderd, áls de driver aanwezig was, want dat gebeurde in totaal 2x van de tig keer dat ik ze heb geinstalleerd.

Dat de modems goed zijn geloof ik best, maar ze werken niet. Ook niet op mijn pc of die van mijn man.
Alleen mijn eigen Compaq modem werd meteen geinstalleerd op die computer.
Begrijp je nu, waarom ik er niets meer van snap?????

Evelien

Ter afsluiting van dit probleem!

Via via ben ik er achter gekomen dat het niet werken te maken heeft met de chipset van de moederborden!
Mijn computermaatje heeft de U.S. Robotic mee terug genomen en komt terug óf met een Compag (die geen moeite heeft met de chipsets) of eentje die draait op de Compaq.

Het blijkt tegenwoordig dus niet meer zo te zijn, dat je elk merk modem kunt installeren:-(
Ik heb daar nooit bij stil gestaan, omdat ik mijn oude modem al een paar jaar alleen maar gebuik voor Girotel.

Dit wilde ik toch even latewn weten.

Fijn weekend!

Evelien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan