Modem met een Wifi aan en uit knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

macdiemen

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2013
Berichten
7
Hallo,

Ik heb tot nu toe een bedrade internetverbinding via een Zyxel modem van ruim 7 jaar oud en een telfort internet en bellen abonnement.
Ik denk er over om modem ZyXEL P-2601HN-F1 tweedehands aan te schaffen. Op dit modem zit een aan en uitknop voor Wifi en dat is juist wat ik wil. Ik wil het gemak van draadloos internet selectief wil kunnen benutten. Een ander modem vind ik ook prima als deze knop er maar op zit.
Mijn eisen zijn simpel: ik wil het Wifi gedeelte uit kunnen zetten als ik niet meer draadloos internet.
En zoals nu ook, moet de telefoon het wel gewoon de hele dag blijven doen en moet het mogelijk zijn om in de toekomst hiermee digitale tv te hebben.

Mijn vraag aan jullie: voldoet dit modem aan mijn eisen? Werkt de knop, blijven de software instellingen behouden? Is een tweedehands modem afkomstig van een provider altijd vrij om te gebruiken (zoals bijvoorbeeld een mobieltje simlock vrij kan zijn)?
Of is een andere oplossing ook denkbaar?

Alvast bedankt!

Groet, MD
 
Is een tweedehands modem afkomstig van een provider altijd vrij om te gebruiken ?

Nee. Heb er ervaring mee met een modem/router van Ziggo.
Je draadloos netwerk schakel je uit door op de pagina van je modem/router wireless op disable te zetten.
Wil je er weer op, zet je hem op enable. Je instellingen blijven behouden.
Telefoon blijft gewoon werken en tv ook.
 
Hoi, dank voor je bericht.
Alleen als je bij de pagina wilt komen om de wifi op enable te zetten dan moet je eerst online zijn, toch? Maar omdat de wifi uitstaat kan je weer niet online om dat te doen. Als je alles met de knop Wifi aan/uit op de modem kan, dan hoef ik niets met de online instellingen te doen, maar daar ben ik juist benieuwd naar. Dat zou voor de overige gezinsleden erg prettig zijn, iets in een pagina veranderen juist niet .
Een tweedehands modem is in ieder geval geen optie, dank je,
Nog meer gebruikers die hier ervaring mee hebben?
 
Een tweedehands router kan wel een optie zijn, maar niet van een bepaalde provider.
Gezien de prijs van een ( nieuwe ) router is wel overheen te komen.

Als je het vanwege de veiligheid wilt doen, kun je eenvoudigweg ( via IP of MAC adres ) de apparaten toevoegen die erop mogen.
Probleem opgelost :eek:

Volgens een chat met een medewerker van een productensite zou deze het moeten kunnen.

http://www.beslist.nl/computers/d00...3ND_)_Draadloze_router_+_4-poorts_switch.html
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip voor een router. Dit is een goedkope oplossing.
Je hebt het over een router en ik in eerste instantie over een nieuwe modem. Ik kan het huidige modem natuurlijk blijven gebruiken en er een router op aansluiten. Deze router kan ik dan aan en uit zetten als ik het wifi gedeelte wil uitschakelen. Ik neem aan dat de telefoon gewoon op het modem blijft aangesloten net als de bedrade pc. Het wifi gedeelte is voor de laptop en toekomstige tablet of smartphone.
Klopt mijn gedachte? Is het onschuldig de router meermaals aan en uit te zetten?
Ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met een aan en uit knop voor de wifi op een router of modem.
 
Modem is provider gerelateerd, dus die moet eraan blijven hangen.
Hang er een router aan en disable de DHCP server hiervan. ( IP adressen worden door je modem uitgedeeld ) Je telefoon/tv blijven gewoon functioneel.
Aan/uitzetten van je router moet geen probleem zijn, daar er flash geheugen inzit die je instellingen bewaren.
Niet vergeten je beveiliging in te stellen :)
 
Nu ik me er in verdiep wordt me steeds meer duidelijk.
Ik heb een modem van Telfort. Het modem heeft 4 gele ethernetuitgangen. Het klopt dan dat het al een ingebouwde router heeft toch? Dus een modem/router?

Ik kan er dan volgens mij ook voor kiezen om alleen een accespoint op dit modem/router aan te sluiten. Vragen die bij mij opkomen zijn dan:

Kan ik dan wel met meerdere apparaten draadloos tegelijk internetten via die ene accespoint? En hoe staat het met de veiligheid?
Of kan ik beter het 'oude' modem/router vervangen en overgaan op een draadloos modem/router? Vraag ik me vervolgens wel af of ik elke type kan kopen of dat ik gebonden ben door mijn provider aan een compatible type.
Alvast dank weer!
 
Na nog meer mezelf er in te hebben verdiept, heb ik begrepen dat een draadloze router achter mijn oude modem gezet kan worden. Mijn modem is te vervangen maar daarmee verspeel ik de hulp van de helpdesk van Telfort bij storing.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Eco wifi 02. Een router (met basis hardware van een Asusrouter) die de eigenschappen bezit die ik zoek.
http://www.jrschrader.nl/elektronica/stralingsarme-wifi-routers-jrs-eco-wifi

Heeft iemand toevallig ervaring met deze router?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan