modem of netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruindav1

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2003
Ik weet niet of mijn probleem met het modem of mijn netwerkkaart te maken heeft.

Ik heb van Casema mijn broadband Basic pakket ontvangen en probeer dit te installeren. De netwerkkaart zit er goed in en het link/act lampje brand greon. De netwerkkaart wordt ook door Win2000 herkend en geeft aan dat er geen probleem is.

Het Moterola surfboard modem (Eurodocsys) is ook goed aangesloten. Alle lampjes branden en dat zou volgens de handleiding betekenen dat het goed is. Ook knippert het pc/data lampje hetgeen volgens mij aangeeft dat er contact met de pc is.

Echter bij installatie van de software op de Casema installatie cd rom loop ik tegen de volgende fout aan:
TCP/IP aanwezig; De netwerkkaart Er is een netwerkkaart met een vast ip adres gevonden. Geef de
netwerkkaart een dynamisch ip adres en sluit het modem rechtstreeks aan op deze computer (nic 81.68.42.143). Echter ik heb in mijn netwerk adapter ingesteld dat het IPnummer automatisch moet worden toegekend.

Wat zou er fout kunnen zijn ????

Zit er soms een tweede netwerkkaart in je pc (kan ook een onboard zijn). Blijkbaar wordt er namelijk wel een gevonden met een vast IP adres.

opgelost

Dank voor de reactie.

HEt probleem bleek bij Casema te zitten. Hun aanmeld server was uit de lucht waardoor de hele procedure in de soep liep. Hij draait nu als een zonnetje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan