Modem of Provider doet erg vreemd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jay86

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Berichten
5
Ik heb ADSL Basic van Wanadoo. Ik gebruik een alcatel speedtouch modem en had in het verleden nouwelijks problemen.

sinds een week of twee wordt mijn verbinding steeds verbroken. Dit gebeurd wanneer:

- als mijn telefoon afgaat
- Als ik de draad ook maar even zachjtes aan raak
- Mijn snelhedi verandert (Iedere keer dat ik weer verbinding kan maken zie ik dat mijn snelheid verandert is. Vaak tussen de 1.0mbps en 3.2mbps.

Dit gebeurt heel vaak. Mijn adsl lampje gaat dan knipperen en krijg ik een mededeling van dat ik geen verbinding met de externe computer kan maken. Als ik dan bij de status van mijn modem kijkt staat het dat die aan het initialiseren is.

Ik heb een Avast Virusscan en ik gebruik ad-aware SE
en beiden geven niks aan.

Waar kan dit aan liggen? Ik wordt er een beetje gek van.

Alvast bedankt,

Jay
 
als je draad aanraakt... welke draad bedoel je ? Tussen splitter en de modem of tussen ISRA en de splitter ?
 
Tussen de splitter en de modem ja, of de draad die vanuit de splitter naar de telefoon gaat.
 
Vermoedelijk losse verbinding in het telefoon stopcontact.
 
en weet je zeker dat de splitter voor de telefoon zit.
dus de telefoonlijn komt binnen en dan de splitter en dan pas een telefoon of iets anders.
 
Geplaatst door Jay86
als dat het is hoe moet ik dat verhelpen?

Contactdoos even open schroeven en kijken naar losse verbindingen.

Wat je ook nog kan proberen is een andere splitter te plaatsen. Kan zijn dat daar ook iets mis mee is.

Als ik je eerste punt nog eens bekijk. "verbinding valt weg als de telefoon rinkelt" zou het eigenlijk je spitter kunnen zijn ook.

Dit zijn dus 2 mogelijkheden.

Je spitter is toch wel degelijk goed aangesloten?
 
mijn splitter is aangesloten op mijn contactdoos, vanuit de splitter vetrekt 1 draad naar miijn modem en een draad naar de telefoon. Ik ben bijna zeker dat dat wel goed zit want een nogal dure expert heeft het aangesloten voor mij.
 
Geplaatst door Jay86
mijn splitter is aangesloten op mijn contactdoos, vanuit de splitter vetrekt 1 draad naar miijn modem en een draad naar de telefoon. Ik ben bijna zeker dat dat wel goed zit want een nogal dure expert heeft het aangesloten voor mij.

Dit moet ok zijn. Maar probeer toch eens een andere splitter en kijk even je contactdoos na.
 
een dure expert kan ook fout maken,

1) als je I-net verbinding wegvalt als telefoon rinkelt, dan is in 99% kans dat splitter niet op EERSTE binnenkomende punt aangesloten is (of dat kabel van af ISRA punt in je telefoon poort van de splitter zit in plaats van "line poort"), maar ook je opmerking dat I-net wegvalt als je kabel aanraakt doet mij denken aan 2) slechte contact van de RJ11 stekertje op de kabel (probeer eens andere kabel).

kan ook combinatie van fouten zijn : 1 + 2
 
... en je moet alleen de TWEE binnenkomende draatjes gebruiken, alle andere losmaken of afknippen.
ook in je contact doos geen andere draadjes aansluiten en geen "varkens-snuit" telefoonstekker gebruiken voor je splitter
 
Geplaatst door DN
... en je moet alleen de TWEE binnenkomende draatjes gebruiken, alle andere losmaken of afknippen.
ook in je contact doos geen andere draadjes aansluiten en geen "varkens-snuit" telefoonstekker gebruiken voor je splitter


Wat is een "varkens-snuit" telefoonstekker ??
 
"varkens-snuit" : telefoonstekker met gaatjes bovenop om andere stekker er in te steken
 
Haal je splitter er tussen uit, en sluit je modem rechtstreeks aan op je isra punt.

Wanneer je nu geen problemen meer hebt, ga je stap voor stap alles heraansluiten, totdat het probleem zich weer voordoet.

Mvg Patrick
 
Geplaatst door patrickt
Haal je splitter er tussen uit, en sluit je modem rechtstreeks aan op je isra punt.

Wanneer je nu geen problemen meer hebt, ga je stap voor stap alles heraansluiten, totdat het probleem zich weer voordoet.

Mvg Patrick

Ik weet nu niet hoe dat die splitters in Nederland er uitzien.
In Belgie heb je een 5 polige stekker. In het midden ook een 5 polige, voor je telefoon. Aan de onderkant een RJ11 stekker voor je ADSL.

Je adsl rechtstreeks aansluiten op je hoofdlijn ?? ga je zeker problemen hebben.

@ patrickt, wel een ludieke benaming hiervoor
:)

Maar ik moet dit wel gebruiken. Zit namelijk met een antwoordapparaat en soms een fax. dus...
 
Laatst bewerkt:
Zolang je niet telefoneert, kan je gewoon zonder splitter internetten.(probleemloos).

Mvg Patrick
 
Bedankt voor al julie reacties, wou dat ik hier eerder was opgekomen, had me veel moeite met de klantenservice gescheeld, die weten helemaal niks.

Even over dat Varkenssnuit. Ik heb inderdaad een 'varkenssnuit' alleen er zit geen adnere stekker bovenop maakt het dan ook uit?

Ook ga ik een andere splitter halen voor de zekerheid, die zijn toch niet zo duur? Moet ik dan om een adsl splitter vragen of een gewone telefoon splitter?

En nog iets, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Rechtsonderaan waar die icoontjes staan(Volume, virusscan, naast de klok) zie ik mijn snelheid staan. Tot voor kort was het altijd 2.2mbps.

Sinds een paar weken schommelt die snelheid steeds. Elke keer als hij van snelheid verandert wordt mijn connectie verbroken.(Dit zie ik als ik weer verbinding maak en de snelheid daadwerkelijk verandert is)

Ook is het zo dat niet alleen maar verbinding verbroken wordt, ik kan ook een tijdje geen nieuwe verbinding maken als het gebrutd(Soms wel tot 2 uur!). Mijn iccoontje van de modem wordt dan geel en er staat dan'Bezig met het initialiseren van de modem).

Hartelijk dank voor al jullie voorgaande replies.
 
Geplaatst door Jay86


Ook ga ik een andere splitter halen voor de zekerheid, die zijn toch niet zo duur? Moet ik dan om een adsl splitter vragen of een gewone telefoon splitter?


Een ADSL splitter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan