Modem probleem, ofwel, PORT probleem, maar ik weet niet waar ik het moet plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Hoi,
Ik heb een modem, weet nu zo niet de naam uit mijn hoofd, maar deze werkt gewoon.

ik heb nu een wat oudere computer bij iemand staan, en heb daar de modem op aangesloten, ( port 1 ) alleen hij vind hem niet, ik heb er toen een verouderde muis op aangesloten, maar de muis deed het hier op ook niet, en wel op de andere pc.

betekent dit dat Port 1 kapot is? zo ja, hoe kan ik dit probleem fixen?

Alvast bedankt

Philip

Een muis die op een UTP poort past? Of is het een usb modem? [Dan zou het installeren van de bijbehorende drivers wonderen kunnen doen].. Als die usb poort kapot is kun je daar weinig aan "fixen" [waarschijnlijk opgeblazen] , je kunt voor weinig een pci kaartje kopen met een aantal usb poorten.......

Staat die usb poort wel in het lijstje van "apparaatbeheer" ?

het is niet usp, het zit in de COM & LPT

COM 1, daar zit ie in, niet in de USB poort.

OK! Sorry, maar com1 apparaten... dat zie je tegenwoordig niet zoveel meer......

Die poort moet wel in BIOS aan staan...
Daarna doet ie het gewoon [of moet in enkele gevallen geconfigureerd worden, meestal doet de modemsoftware dat dan]

Welk OS gebruik je [WIN 98, 98SE, ME, XP......]?

OK! Sorry, maar com1 apparaten... dat zie je tegenwoordig niet zoveel meer......

Die poort moet wel in BIOS aan staan...
Daarna doet ie het gewoon [of moet in enkele gevallen geconfigureerd worden, meestal doet de modemsoftware dat dan]

Welk OS gebruik je [WIN 98, 98SE, ME, XP......]?

Oke, de bios, dan probeer ik dat nog eens, want ik vond het rare, dat in apparaatbeheer stond dat de COM1 poort werkte en geen problemen had, maar de modem werkt er niet op, en de muis ook niet.

betekent dat overigens niet dat het al aanstaat in de BIOS?

Zou kunnen, dan in apparaatbeheer [hardware] bij com1 kijken of de configuratie goed is en of er geen conflicten zijn.
Configuratie:

Bits per seconde 9600, databits 8, pariteit geen, stopbits 1, datatransport hardwarematig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan