Modem provider vervangen door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kidas27

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Berichten
6
Op dit moment kamp ik al een tijdje met problemen met mijn connectie in mijn huis. Ik heb op dit moment de fiberspeed 60mb/s en heb hierbij een KPN experiabox van Thomson gekregen.

Wat ik wil weten is, of het mogelijk is om zonder die modem van KPN direct via mijn eigen Sitecom 300N internet te verspreiden in mijn huis.

Is dit een optie? Wat zijn andere mogelijkheden?
 
Hallo,

Waarom zou je .... verplaats die experiabox naar een meer centrale plaats.
 
Omdat ik graag internet direct via router of direct via de modem wil. Maar ik merk gewoon als ik modem en router gebruik dat de snelheid afzwakt!

Ook vind ik de modem van thomson helemaal niet fijn om mee te werken. Ik weet bij de sitecom hoe ik alles moet instellen, dit kan niet in de nieuwe experiabox van thomson.
 
Hoi,
kort samengevat:het antwoord is eigenlijk nee,omdat je modem je herkenbaar maakt voor de provider zodat hij weet wie je bent,wat voor een abonnement je hebt e.d. daarbij moet de provider updates naar het modem kunnen doen en de verbinding testen.
 
@Mik..
Volgens mij heb jij wel vaker last van 'foute antwoorden' ....
Kortom: het antwoord is ja, dat kan.
Je schakelt DHCP op je 'tweede' router uit en stelt alles handmatig in op de router van Sitecom en de aan te sluiten apparatuur.

@Kisas..
Echter bij herhaling: het zal je niets opleveren.
Volgens mij heb je - wat Tele2 noemt - 'VDSL' (overigens hebben ze de maximum download bijgesteld tot 50Mbps ... zie de site van Tele2 ....). Belangrijk is echter dat ze daarbij een combi modem/router leveren met 300n wireless.
Met andere woorden het levert je ook om die reden helemaal niets op.
Als enige blijft dus de moeite die je zelf moet nemen je te verdiepen in het - inderdaad - andere setup-programma. Maar onmogelijk is dat bepaald niet.
 
@Mik..
Volgens mij heb jij wel vaker last van 'foute antwoorden' ....
Kortom: het antwoord is ja, dat kan.
Je schakelt DHCP op je 'tweede' router uit en stelt alles handmatig in op de router van Sitecom en de aan te sluiten apparatuur.
@vanveelen
Voordat je iemand beschuldigt van "foute antwoorden" moet je eerst eens leren lezen.TS heeft het over zonder modem dus niet over een modem met een router erachter.
Wat ik wil weten is, of het mogelijk is om zonder die modem van KPN direct via mijn eigen Sitecom 300N internet te verspreiden in mijn huis.
Mijn antwoord is "kort samengevat" wat wil zeggen dat ik hier niet een uitgebreid betoog ga houden over de puntjes en de komma's en wat bij de ene provider wél kan en de andere niet.
Als ik het modem van mijn provider (Adsl + Telefonie) er tussen uit haal mag jij bij mij komen proberen een werkend signaal uit de muur te krijgen. De telefonie-instellingen worden dus meestal niet vrijgegegeven door de providers.
Let zelf nu maar op dat jij wél altijd de juiste antwoorden geeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan